חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

נכנסים לפסח / איציק הליצן

 

דברים מהלב : שלום ילדים בעוד כשבוע אתם יוצאים לחופשת הפסח שוב חופשה ארוכה שבמהלכה כל המשפחות בשיא ההכנות לחג מי בניקיונות ומי בקניות לקראת החג

 

דברים מהלב : שלום ילדים בעוד כשבוע אתם יוצאים לחופשת הפסח שוב חופשה ארוכה שבמהלכה כל המשפחות בשיא ההכנות לחג מי בניקיונות ומי בקניות לקראת החג. ההוצאות הכספיות להורים שלכם הן עצומות ואנו חיים בתקופה שכל משפחה רגילה מוציאה כסף יותר מאשר היא מכניסה .

זאת אומרת ילדים שההורים שלכם צריכים להוציא הרבה כסף מעל מה שהם מרוויחים בעבודה. יש להם את ההוצאות הרגילות של הבית כמו לקנות אוכל ,בגדים, לשלם עבור המים שאתם משתמשים ,עבור החשמל שאתם צורכים , עבור הלימודים שלכם ובבתים שיש תינוקות צריכים גם לקנות טיטולים ומזון לתינוקות שהוא יקר מאוד. ועוד הרבה הוצאות כספיות לא צפויות. והינה מגיע החג וצריכים להתארגן עם מוצרים כשרים לפסח ובגדים חדשים ונעליים חדשות ובכלל להכין חג למשפחה זה מאוד יקר. אני מספר לכם את כל זה כי לצערי לא כל הילדים מבינים את זה ויש ילדים שמשגעים את ההורים שלהם שיקנו להם כל מני שטויות ומשחקים שיכולים לחכות לזמנים טובים יותר.

אתם יכולים לעזור ולהבין את ההורים שלכם כשאומרים לכם, לא או אין לי כרגע . ולקבל את הלא באהבה ובהבנה . ואני בטוח שהם יעריכו זאת מאוד ובהזדמנות הראשונה שתהייה להם הם ישמחו לקנות לכם את כל מה שאתם רוצים. אני פונה כאן לילדים שחיים במשפחות רגילות ויש לכם בית חם הורים עובדים ובריאים מיטה לישון ושמיכה להתכסות בה במקרר שלכם תמיד יש אוכל ודברים שאתם אוהבים .כי באותו הזמן שלכם יש הכול יש ילדים שאין להם כלום כמעט. לצערי הרב יש לנו הרבה משפחות עניות במדינה ואני רואה בימים אלה את כל העמותות שעוזרות לאותן משפחות עניות עם מצרכים ומוצרים בסיסיים כדי שיוכו לעבור את החג עם אוכל חם ושיהיה לכם היכן לחגוג את ליל הסדר. כל אחד מאתנו צריך להעריך את מה שיש לו ולהגיד תודה לאלוהים שדואג למשפחות שלנו . תעזרו להורים שלכם בתקופה הזו ואני בטוח שהם מאוד ישמחו ויעריכו את זה. שבוע נפלא מאיציק הליצן.     

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על מעשה טוב שמאוד ריגש אותי: לפני כמה ימים דפקו על דלת בייתי 5 תלמידים ושאלו אותי אם אני מוכן לקנות מהם כוס מיץ תפוזים סחוט שהם הכינו כי הם אוספים את הכסף לעזור לכמה תלמידים מהכיתה שלהם שיהיה להם כסף לצאת לטיול השנתי . שאלתי למה אתם אוספים ובית הספר לא מממן? הם ענו שזה רעיון שלהם לאסוף כסף בלי שהחברים ידעו על כך ולממן להם את עלות הטיול ואפילו ההורים שלהם עוזרים להם עם המיץ והתפוזים. זה מאוד ריגש אותי וקניתי מהם 5 כוסות מיץ תפוזים סחוט והרגשתי נפלא כי זו תרומה אמתית. והרגשתי שגם אני עשיתי מעשה טוב. 

פינת המכתבים:

שאלה :לאיציק הליצן שלום קוראים לי זהר ואני בת 12 ואני חייבת שתענה לי דחוף. יש לי חברה שנוסעת עם ההורים שלה לאילת בליל הסדר והיא הציעה לי להצטרף אליהם בחינם שלא יהיה לה משעמם עם המשפחה שלה . אני מאוד שמחתי וההורים שלי לא מוכנים לשמוע על כך ואומרים שאת ליל הסדר אנו עושים עם כל המשפחה אצל סבא וסבתא שלי. אני כבר גדולה ולא אוהבת את כל החגים עם הדודים שלי. ורוצה לנסוע לאילת שאני בטוחה שיהיה לי יותר כייף. תעזור לי איך לשכנע את ההורים שלי. דחווווףףף.

תשובה: לזהר החמודה אני בטוח ומשוכנע שבאילת יהיה לך יותר כייף .אבל אני חייב לאכזב אותך פסח הוא חג משפחתי שכל משפחה נפגשת עם הדודים ובני הדודים וזאת הזדמנות לשבת ביחד וליהנות מהמשפחה במיוחד שסבא וסבתא בחיים וצריך ליהנות מההזדמנות לכנס את כולם. אני מסכים עם ההורים שלך וגם אני כאבא לילדים לא הייתי מסכים שאחד מהילדים שלי לא ישב איתי בליל הסדר המשפחתי. קבלי את זה באהבה ואני בטוח שאת אילת את תבקרי עוד הרבה פעמים בחיים שלך. חג שמח.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש: בוביק - שכתבה דליה ערן בהוצאת אוריון, על הספר: לְסַבְתָּא שֵׁם מְיֻחָד בִּשְׁבִילִי, הִיא קוֹרֵאת לִי "אֲהוּבִיק", וְתָמִיד אוֹמֶרֶת אֶת אוֹתוֹ הַדָּבָר: "כָּל כָּךְ הַרְבֵּה שִׂמְחָה הֵבֵאתָ לָעוֹלָם! וּמִפְּנֵי שֶׁאַתָּה שֶׁלָּנוּ, אֲנַחְנוּ אוֹהֲבִים אוֹתְךָ יוֹתֵר מִכֻּלָּם. "בוביק" הוא סיפור אמיתי אבל גם משל על התמודדות של כל ילד עם שאלות אלה. בוביק מספר על התמודדות של ילד חמוד (כמובן) עם השאלה מה הנעים לו ומה לא ובעיקר עם אחת השאלות הראשונות בחיינו: איך קוראים לי? מי צריך לקרוא בשמי ולמי מותר להשתמש בשם החיבה שלי? הספר מציג את עולמו של הילד תוך התייחסות לשגרת יומו ומפגשיו השונים במהלך היום. הסיפור נוגע בשלוש דמויות סמכות משמעותיות בחייו: ההורים, כדמות מחנכת ומעודדת, הסבתא כדמות מפנקת, והגננת כדמות מלמדת ומכוונת. הילד מוקף ואהוב. האיורים נעימים וצבעוניים ומתאימים לגיל." ועדת תו תוכן, מכון אדלר

מומלץ בחום איציק הליצן

הבדיחה השבועית:

למה כלבים אוהבים את השפה העברית?

בגלל שמות העצם....!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים