חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

הכיף של החופש הגדול / איציק הליצן

 

דברים מהלב :שלום ילדים החופש הגדול בעיצומו ואני פוגש אלפי ילדים ברחבי הארץ כל שבוע. אני מופיע בהרבה קייטנות , ושמח ומאושר מהעבודה שלי . כי כל יום אני פוגש ילדים חדשים. ומקבל אהבה כל רגע מחדש.

 

דברים מהלב :שלום ילדים החופש הגדול בעיצומו ואני פוגש אלפי ילדים ברחבי הארץ כל שבוע. אני מופיע בהרבה קייטנות , ושמח ומאושר מהעבודה שלי . כי כל יום אני פוגש ילדים חדשים. ומקבל אהבה כל רגע מחדש. והכיף הכי גדול זה לקבל ציורים ומתנות קטנות שילדים מביאים לי להופעות שלי.

הימים מאוד חמים ואני משתדל לתת דוגמה אישית . ומסביר לקהל שלי כמה חשוב לשתות הרבה מים . ולהתנהג "חכם בשמש" . הימים מאוד חמים והלחות גבוהה . ובלי שנשים לב אנחנו מתייבשים , ומתחילים עם כאבי ראש , בחילות ועוד תופעות לא נעימות. ולכן ילדים אני מבקש מכם לשתות הרבה מים. הגוף שלנו צריך את זה , במיוחד כשאתם נמצאים בחוץ בשמש ובחום ומשחקים ומוציאים מלא אנרגיה , והגוף מאבד נוזלים אז לשתות מים זה הפתרון הכי טוב. הקניונים ברחבי הארץ מלאים בפעילות ומופעים לילדים בחינם בשעות הבוקר ואחר הצהריים. אתם יכולים להיכנס לאתרי האינטרנט של הקניונים בסביבת מגוריכם ולהתעדכן בכל הפעילות שמתקיימת במקומות ממוזגים שכיף ונעים לשהות שם בשעות החמות של היום.

רוב ההורים עדיין עובדים בזמן שהקייטנות השונות עדיין עובדות . ואתם חייבים לנצל את שעות הצהריים כשאתם חוזרים מהקייטנה , למקלחת טובה ומרעננת וגם למנוחה. להמשך היום. למרות שאני יודע שאין לילדים בעיה לשבת מול הטלוויזיה שעות . או ליד המחשב. אני ממליץ לכם לעשות שילוב של כל הדברים וכך תוכלו לתכנן את היום שלכם בצורה הטובה ביותר. ואפילו אתם יכולים לבקש מההורים לעזור לכם לבנות את סדר היום שלכם. ובכך תרוויחו זמן איכות עם ההורים .

שמחכים לזמן איכות וכיף אתכם הילדים בלי עצבים. היום כשהייתי בים הייתי עד למקרה אבא רב עם הילד שלו שלא הסכים לחבוש כובע ולמרוח קרם הגנה על הגוף. ואותו אבא אמר לילד כמה פעמים שחייבים למרוח קרם הגנה ואם הוא ממשיך בהצגות הם מיד הולכים הביתה . והילד עקשן לא שמע בקול אבא שלו. והם אחרי כמה דקות ארזו את כל החפצים שלהם וחזרו הביתה. וזה חבל . תהיו חכמים לא צודקים. שבוע  טוב.

פינת המכתבים :

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי נדב ואני בן 11 ויש לי בעיה עם חבר שלי . ואני לא יודע מה לעשות. החבר שלי התארח אצלי בבית ושחקנו בכדור , והוא בעט בכדור ונשבר אגרטל שאימא שלי מאוד אוהבת , אספנו את השברים וזרקנו לפח. ואז רבנו שהוא אשם . וטען שעשה זאת בלי כוונה . אימא שלי מאוד כעסה . עלי. למרות שאני אלא אשם ואני לא יודע מה לעשות.. תעזור לי בבקשה. דחוף...

תשובה: לנדב החמוד אני מבין ללבך לכעס ולתסכול שיש לך. החבר שלך לא אשם . כשאתה משחק אתו בכדור בבית אתה צריך לקחת בחשבון שמשהו יכול בטעות להישבר. וכך היה. אין לך מה לכעוס עליו. לגבי אימא שלך , היא צודקת בכעס שלה כי אני בטוח שבקשה ממך בעבר לא לשחק עם כדור בבית. אז אל תחפש אשמים . תבדוק את עצמך לפני שאתה מאשים אחרים. תבקש סליחה מאימא ותבטיח לא לשחק בכדור בבית יותר. בהצלחה..

פינת המעשב הטוב:

השבוע אספר לכם על נהג אוטובוס עמית כתריאל. שבשבוע עשה מעשה טוב לאוראל חייל  שחזר הביתה מהצבא לחופשה. והארנק שלו עם כסף ותעודות נפל מהכיס באוטובוס. הנהג מצא את הארנק והצליח למצוא את מספר הטלפון של אביב וכך הוא התקשר לאוראל פגש אותו והחזיר לו את הארנק האובד .כל הכבוד. לנהג על המעשה הטוב הזה. וכך החופשה הקצרה הפכה לשמחה..

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש בְּמַחְשָׁבָה שְׁנִיָּה בהוצאת אופיר ביכורים הספר מציע כלי חינוכי להעברת מסרים בדרך של קריאה מהנה. מתוארים בו מצבים שגרתיים שונים שכל ילד נקלע אליהם מדי יום. בסופו של כל מקרה מוסר השכל אשר מבהיר מה מרוויחים מהתנהגות חיובית ומה מפסידים מהתנהגות שלילית. כי בדרכים נעימות קל יותר להשפיע על נפשות רכות. נעם ואילן, גיבורי הסיפור, הם חברים טובים, אך שונים מאוד באופיים. אילן הוא ילד חברותי, אקטיבי ומהיר, בעוד חברו  נעם, רציני, בוגר ומאוד פקחי. השניים תוך כדי בילוי משותף נקלעים לכל מיני מצבים, שדורשים מהם מאמץ נפשי נוסף, כדי לעבור אותם בלי לפגוע ולהיפגע- ויכוחים, שחצנות, תחרות, לכלוך ואשפה, כוחנות, גאווה ושמירת כעסים, הפרעות, חוצפה, עצלות ואדישות. כל סיפור נגמר בזה שהשניים מבינים כי כדאי להם לגלות סבלנות, אדיבות, וותרנות, לפתח שקדנות במקום עצלות, להציע עזרה ושותפות, לפתח פתיחות וצניעות וגם להעריך חברות. כי רק כך נהנים יותר ומרווחים יותר! מומלץ בחום..

הבדיחה השבועית:

מה קורה שכרוב וכרובית מתחתנים?

הם הופכים ל : כרובי משפחה....!!!

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים