חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ממתחם הסטארט-אפ kתוכנית יוקרתית באיטליה

 

היישום OrganizEat, שממיר תמונת מתכון לכרטיסייה דיגיטלית, נבחר מתוך 755 מיזמים מרחבי העולם לתוכנית יוקרתית בתחום המזון הפועלת ברומא *  מתחם RishonStartUp, שהקימה העירייה לפני ארבע שנים במערב העיר, רושם ”אקזיט” מוצלח נוסף

 

יש תוצאות בשטח. מתחם RishonStartUp שהקימה עיריית ראשון לציון לפני כארבע שנים, רושם "אקזיט" נוסף. היישום (אפליקציה) OrganizEat, שממיר תמונת מתכון לכרטיסייה דיגיטלית, נבחר לתוכנית יוקרתית ברומא, איטליה.

היזמים, רחל מסילובטי ומיכאל קריב, פיתחו בתחילת שנת 2016 את האפליקציה ולפני כחצי שנה נכנסו לעבודה במתחם RishonStartUp בראשון לציון. האפליקציה, שבשלב זה זמינה באפסטור בלבד עבור iOS בלבד, מאפשרת לארגן ולאסוף מתכונים אישיים שנכתבו בכתב יד, לצלם אותם ולאחר מכן להמיר אותם באמצעות היישום לטקסט מסודר מאורגן וזאת באמצעות שימוש ב-OCR ואלגוריתם של ניתוח שפה טבעית. עד כה בוצעו כ-110 אלף הורדות אורגניות וכמעט 25 אלף משתמשים חודשיים פעילים.  התוכנית startupbootcamp (אקסלרטור) באיטליה עוסקת בקידום מיזמים בתחום המזון והיא בחרה ביישום הישראלי כאחד מתשעה יישומים שנבחרו מתוך 755 מרחבי העולם.

מבחינת היזמים הצעירים זו הזדמנות מצוינת לחשוף את האפליקציה במטרה לגייס הון לפיתוחה. בתוכנית המדוברת ברומא כל חברת סטארט-אפ שנבחרת, לומדת אספקטים שונים בעולם היזמות במטרה להאיץ את קצב התפתחותן. לאורך תקופת התוכנית היזמים מקבלים סביבת עבודה נוחה והם מלווים על-ידי מנטורים מנוסים שמסייעים להם בפיתוח העסקי של הסטארט-אפ.

המייסדת השותפה, רחל מסילובטי, ציינה: "אנחנו מודים מאוד למתחם הסטארט-אפ של ראשון לציון שתמך בנו. המתחם נתן לנו בראש ובראשונה מקום פיזי ונוח לעבוד בו לצד העבודה עם קהילה של יזמים שעזרו בצורה הדדית של שיתוף ידע, תמיכה שותפת וקשרים. תרומה זו חשובה לחברה צעירה בראשית הדרך. עד היום הכל היה במימון עצמי, בנינו את המוצר לבד, ומכרנו באפסטור מהיום הראשון על מנת לכסות את ההוצאות. הבנו שכדי להתרחב אנו צריכים לגייס הון, ובשביל זה פנינו לאקסלרטור בתחום ה-foddtech".

במתחם העירוני RishonStartUp מעמידה עיריית ראשון לציון לרשות היזמים עמדות עבודה הזמינות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. מחשבים מתקדמים, אינטרנט מהיר, חדר ישיבות, אמצעי עזר למצגות ופגישות, ואפילו מטבחון, פינות מנוחה, לוקרים ועוד. וכל הטוב הזה בעלות סמלית של 150 ₪ בחודש לאדם. במהלך ארבע השנים האחרונות בלטו מספר חברות שצמחו, עוררו סקרנות בקרב קרנות הון ואף הצליחו לגייס מיליוני שקלים, כמו החברות Paybox ו-Valooto. רשימת ההמתנה של יזמים המבקשים להיכנס למתחם ארוכה ובעיריית ראשון לציון החליטו להכפיל את שטחו של המקום ובכך לאפשר ליותר יזמים להשתלב ולהצליח.

מינהל שפ"ע, בראשות ראובן הרשקוביץ, הרחיב את שטח העבודה ולמעשה הכפיל את שטחו. 400 מ"ר הוכשרו ושופצו והצטרפו ל-400 מ"ר הקיימים. בימים אלו נעשות עבודות פנים להקמת משרדים, חדרי ישיבות וחללי עבודה פתוחים נוספים. המקום צפוי לקלוט יזמים נוספים וכן חלק מהצוותים במתחם הקיים שהתרחבו וכבר אין להם מקום במתחם הקיים. כיום פועלים במקום כ-15 חברות הזנק ובהן כ-150 עובדים, רובן בתחום האפליקציות

חלי בן-נון, המנהלת הטכנולוגית של RishonStartUp: "כשהקמנו את המתחם קיווינו שהוא יעודד יזמים להגיע לכאן להתפתח ולפתח. לשמחתנו ההצלחה עלתה על כל הציפיות, אנחנו מרחיבים את שטח המקום ומעודדים מהביקוש ההולך וגדל של אנשי הייטק שרוצים לתרום לדור הבא ומאמינים בעיר".

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים