חיפוש
 
לדף הבית >>     ספורט >>

דרך לאליפות העולם ב...קטאר

 

”זו האליפות העשירית שלי” מספר מאמן הקבוצה ”זו פעם ראשונה שאנחנו טסים למדינה ערבית” * קבוצת הבנות, אלופת ישראל בכדור יד לבתי ספר, תגיע לאמירות במפרץ הפרסי עם אבטחה

 

תלמידות מקיף ג’ נרגשות. בחודש הבא הן יעלו על מטוס, יעברו דרך עמאן וינחתו בדוחא. האמירות השוכנת על חוף המפרץ הפרסי תארח השנה את אליפות העולם בכדור-יד ו-19 מדינות יתמודדו על תואר אלופת העולם. "זו האליפות העשירית שלי" מספר מאמן הקבוצה רן קנון "וזו פעם ראשונה שאנחנו טסים למדינה ערבית. התלמידות וההורים ממש לא חוששים, הם יותר מתרגשים".

ברגע שנודע שקטאר תארח את אליפות העולם, הודיעה התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל כי על התלמידים והוריהם, מהקבוצה שתזכה באליפות המדינה, לקחת בחשבון שההתמודדות תתקיים בקטאר. "התחושה והצפייה זה משהו מיוחד" משתף המאמן קנון "זה מקום שלא נגיע אליו לבד. הבנו שתנאי האירוח שם זה משהו מדהים. אז אנחנו מצפים לקראת הטיסה". למשלחת תצטרף מורה נוספת וכמובן מאבטחים "גם ההורים רצו להצטרף, לצערי זה בלתי אפשרי".

הקבוצות יתחלקו לארבעה בתים, בבית של הקבוצה מישראל, יתמודדו קבוצות מגרמניה בולגריה, רומניה וטורקיה, כאשר הקבוצות החזקות בבית הן רומניה וגרמניה. ובכל זאת, קנון מתנחם בעובדה שהקבוצה לא תאלץ להתמודד בשלב המוקדם עם אחת מהמדיניות הסקנדינביות שמסומנות כפייבוריטיות בולטות באליפות. על הקבוצה מראשון לציון לסיים באחד משני המקומות הראשונים כדי להעפיל לשלב הבא ולהתמודד על מקומות 1-8. "המשחקים יהיו אינטנסיביים וברמה גבוהה יותר ממה שנתקלנו בארץ" מסביר קנון "אבל אנחנו הולכים להילחם".

הדרך לאליפות העולם לא הייתה פשוטה, בדרך התמודדה קבוצת הבנות עם המועמדת לאליפות, חולון, ולבסוף ניצחה אותה בתוצאה 19-16. הפעם האחרונה שזכתה קבוצת הבנות באליפות הארץ והעפילה לאליפות העולם הייתה ב-2010. מקיף F2מית מתמודד מדי שנה ברמות הגבוהות ביותר בענף הכדור-יד בישראל ומייצא שחקניות מקצועניות כמו ניצן דונאי (25) שמשחקת בליגה הראשונה בספרד ועמית איזק (23) שמשחקת בליגה הטורקית הראשונה. גם קבוצת הבנים עושה חיל וזכתה באליפות המדינה בשנה שעברה ואפילו היו אלופי העולם בשנת 1992 ו-1994.

מנהלת מקיף ג’ העמית, יפה ליבה, אמרה: "כבית ספר שחרט על דגלו שאיפה למצוינות בכל תחומי החיים, זו גאווה גדולה עבורי ועבור בית הספר שקבוצת הבנות בכדור יד תייצג את המדינה באליפות העולם בקטאר. ישר כוח לשחקניות, למאמן ולרכז המגמה על הנחישות, דבקות במטרה, מצוינות והגינות בספורט במהלך האליפות בארץ. אני משוכנעת שכל התלמידים ומשפחותיהם, המורים וצוות בית הספר, יעמדו מאחוריהם במהלך ההתמודדות באליפות העולם".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים