חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : להישאר קרוב לחדר המוגן

 

 

שלום ילדים שבוע קשה עבר על מדינתנו ,עוד שבוע של מלחמה ואזעקות "צבע אדום" כמעט בכל הארץ. שבוע שבו אנו האזרחים לקחנו אחריות ונכנסנו למרחבים מוגנים בזמן האזעקות .ונשמענו להוראות פיקוד העורף. השבוע הזה גם היה עצוב עבורי כי הרבה מההופעות הקיץ שלי התבטלו בגלל המצב, ואתם הילדים נאלצתם להישאר בבית קרוב למרחב מוגן.

גם הבת שלי מורי גויסה לצבא בצו 8 שאותו מקבלים חיילי מילואים בזמן חרום שקורא להם להתייצב מיידית לצבא. מורי החיילת שלי נמצאת בפיקוד העורף ועובדת ימים כלילות בתקופה זו על שמירת האזרחים בהתקפות הטילים. מורי והחיילות האחרות עוברות ומדריכות ילדים בקייטנות מקומות עבודה אזרחים קשישים ואנשים עם מוגבלויות כיצד להתנהג בזמן שמיעת אזעקה. עד היום כל מי שנשמע להוראות לא נפגע. במהלך השבוע הזה במקום לשבת בבית מול הטלוויזיה במקום הופעות רבות שבוטלו החלטתי כל יום לנסוע לישוב אחר בדרום ולשמח שם את הילדים.(כמובן בהתנדבות)

 וכך פגשתי ילדים בשדרות .אשדוד, אשקלון, עוד ישובים וקיבוצים בעוטף עזה. כמובן שבמהלך הנסיעה בכבישי הדרום הייתי קשוב לאזעקות וכשנשמעה כזו עצרתי את הרכב בצד הכביש ורצתי לתפוס מחסה. ממש כפי ההנחיות של פיקוד העורף. באחד הביקורים שלי באשקלון בזמן ששהיתי במרחב מוגן נפלו רסיסים של יירוט לא רחוק מהרכב שלי. אמרתי תודה לאלוהים וחזרתי הבייתה בשלום. אני מבקש מכם הילדים בזמן אזעקה תשמרו על ההורים שלכם ותרוצו בזהירות למרחב מוגן ותחכו 10 דקות במרחב המוגן מרגע הישמע האזעקה.

כדי לא להיפגע מרסיסים ולהינצל מפציעה כפי שאני ניצלתי כששמעתי ויישמתי את ההנחיות באשקלון השבוע .אתם מוזמנים להיכנס לאתר פיקוד העורף oref.co.il  או להתקשר במידה ויש לכם שאלות למוקד המידע שפתוח 24 שעות בימימה בטלפון 104. אני מקווה שהשקט ישוב לאזורנו במהרה ושהקיץ הזה יהיה שמח וכייפי לכולם . מאחל לכולנו הרבה סבלנות בריאות ואהבה .

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על משפחת אברהמי מבית דגן שכל יום מכינים אוכל טוב, ומכינים עוגיות, ובקבוקי שתייה והרבה חטיפים ונוסעים יחד עם ההורים לסוללת כיפת  ברזל כאן באזור המרכז ונותנים לחיילם ששומרים עלינו את כל המתוק והאהבה מכולם. היוזמה היתה של הילדים נופר ואיתי. ההורים סיפרו לי שהם מאוד שמחים לשתף פעולה עם הילדים בנושא חשוב זה.

פינת המכתבים :

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי מעיין ואני בת 10 וגרה ברמת גן .אני מאוד כועסת על אח שלי אבי בן ה16  שבזמן אזעקה כשאנו רצים לממ"ד הוא יוצא למרפסת ורוצה לראות את היירוט של הטילים על ידי כיפת ברזל. כל פעם הוא מבטיח שזו פעם אחרונה ושהו גדול ויכול לרוץ מהר אם יראה טיל מתקרב. אני חושבת שהוא לא בסדר ופוחדת שהו יפגע. מה אני צריכה לעשות.

תשובה : מעיין החמודה את ילדה חכמה ואני שמח שאת רואה בי חבר להתייעץ אתו .מאז שהתחילו האזעקות בגוש דן ואזור המרכז אני מקבל בפקס שלי הרבה פניות מילדים ובחרתי להתייחס לפקס שלך: מה שאח שלך עושה זה לא אחראי, ואת חייבת יחד עם ההורים שלך, להכריח אותו להיכנס לממ"ד. ולא להיות גיבור במרפסת כי אחרי שכיפת ברזל מיירטת את הטיל, עפים שאריות של הטיל, למרחקים גדולים. ובמיוחד אתם, שגרים בקומה גבוהה, הסיכוי להיפגע גדול. ולכן פיקוד העורף מבקש להישאר 10 דקות במרחב מוגן מרגע הישמע צבע אדום . לא להיות גיבורים להיות חכמים.

 

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על הספר "שמח על הירח-איך סיפור נולד" שכתבה זוהר אביב עם איורים של רעיה גוב, בהוצאת דני ספרים. כיצד סיפור נולד? אולי מהבטן של הקוף? אולי מהלוע של הנמר או מהחדק של הפיל? ואולי בכלל מהראש שלנו? בעזרת הסיפור המחורז והמצחיק הזה, מצליח הילד להתרומם על כנפי הדמיון ולעוף עד לירח. בדרך הוא מגלה את סוד היצירה, מתוודע ליכולות הדמיון וההמצאה שלו ולומד לפתח אותם.

הבדיחה השבועית:

שאלה: "מדוע חתולים נמצאים בסביבת מחשב?"

תשובה: "כי יש שם עכבר..."

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים