חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

מחסן רגשי / גרפולוגיה

 

לא תמיד יש פרופורציה בין ההסיבה שגרמה לכעס ולתגובה הקיצונית שמגיעה בעקבותיה ולכן קשה להבין ולקבל זאת כשלא מכירים זמן ארוך

 

התמודדות עם רגשות  לא קיים בבתים מסוימים  ,לקוחות מספרים לי "בבית לא דיברו על רגש " כשכשלנו בלימודים קיבלנו עונש וכך הבנו שכועסים עלינו. ובמקרים של הצלחות לא נאמר דבר, כי כך צריך להיות.

המקור לכך מתרבות של איפוק ,  מופנמות  אך גם חוויות רגשיות לא קלות שמוסתרות.. וכשלא מדברים על רגש זה לא אומר שהוא אינו קיים נהפוך הוא ,יש אנשים שחווים רגשות אינטנסיביים ובעוצמות אך הביטוי לכך כך ניתן  בפעולה עקיפה כמו כתיבת שיר או קניית מתנה כשמרגישים אהבה.

אנשים אלו למדו ומגיל צעיר לכבוש את הרגש ,עם הרגשת הכעס לא התמודדו אלא אגרו ופיתחו יכולת איפוק וכושר ספיגה לא רגיל . אך גם ליכולות אלו יש סף , כשמגיעים לנקודת רתיחה תיתכן התפרצות והביטוי לה תוקפנות מילולית , טריקת דלת או גרוע מכך.

כשבונים מערכת יחסים לא תמיד ניתן להעריך או לדעת איך עובד המנגנון הרגשי של הצד השני זה יכול להפתיע ,מכירים אנשים עדינים שקטים ומנומסים שמתנהלים בחיי היום יום בצורה רגועה אחראית וברגע אחד הם  מאבדים עשתונות .

לא תמיד יש פרופורציה בין ההסיבה שגרמה לכעס ולתגובה הקיצונית שמגיעה בעקבותיה ולכן קשה להבין ולקבל זאת כשלא מכירים זמן ארוך.

בניית זוגיות עם אנשים שנוטים לצבור כעסים ולהתפרץ היא קשה עד כמעט בלתי אפשרית האדם שאינו יכול לשלוט בכעסו כשנרגע מתקשה לזכור את מה שאמר. ולעיתים אין דרך חזרה ,המילים הקשות וקוטעות מערכות יחסים ,עם הורים, חברים ובני זוג.

באבחון הגרפולוגי ניתן לזהות את תכונות האופי ,עוצמות הרגש והביטוי להן יחד עם הפחדים והחולשות נחשפים גם היכולות שאיתם נוכל לחזק ולהתגבר על הקשיים.

וכשהאדם מודע לעצמו הוא יכול ע"י אימון אישי ללמוד כיצד  לשלוט ולווסת את הרגש ובכך ליצור מערכות יחסים תקינות ומאוזנות.

אבחון גרפולוגי

מני  (52) אני גרוש מזה עשור ורוצה למצוא זוגיות פרק ב" מה עלי לשפר?

מני היקר ,ע"פ כתב ידך הינך מגוון ומיוחד בעל גמישות מחשבתית  לעיתים אתה עירני ולעיתים מאבד בסבלנות הינך חווה חוסר שקט ,יש לך צורך בשליטה ואיפוק מצד שני הפן האימפולסיבי שבך גורם לך לאבד שליטה ולהתפרץחוסר היציבות יחד עם הביקורתיות ושאיפה לעצמאות מקשה עליך בבניית הזוגיות.

תהליך של מודעות ,טיפול ושליטה בכעסים יוכל לעזור לך לבנות מערכת יחסים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים