חיפוש
 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

מי מודיעין: ככה לא עושים ביקורת

 

בתקשורת היו שהעדיפו להגדיל בזכוכית מגדלת בדו"ח רשות המים סעיף אחד שבו "מי מודיעין" "חרגה משמעותית" וברשות המים הגדילו דווקא את הציון הכללי, טוב מאוד. כשבודקים מוצאים שכנראה אין כאן צדיקים גמורים בשני הצדדים    

 

מזה תקופה ארוכה מתנהל ויכוח שטרם הוכרע מה לעשות עם 55 התאגידים שחלקם הצמיחו שומנים, אחרים דווקא נמצאו מתפקדים ברמה סבירה וברשות המים שמין הסתם צומחת עם התאגידים מודאגים. מודאגים בשל מה שהם רואים בעינים כלות כחיפוש בזכוכית מגדלת כל הערה שלילית ע"י גורמים שונים כולל אולי עיתונאים שלא בדיוק משקיעים זמן בחקר האמת ואם מדובר ברשות המים שאולי בדרך לפירוק יחד עם התאגידים, מי כבר יתלונן.

בשבוע שעבר התפרסמו בכלי תקשורת ידיעות שמנתחות את דו"ח הביקורת של רשות המים את התאגידים. בהמשך נראה ורק חבל שברשות ובתאגיד לא עשו קצת יותר כדי לשכנע לפחות את מי שניתן לשכנע או אף לאיים בהוצאת לשון הרע שמדובר במהומה על כמעט מאומה. לחילופין, הציון טוב מאוד נשמע מצוין אבל איך הציון הגבוה מסתדר עם 2 הערות על ליקויים. הסבר על הקריטריונים ועל המשקל שברשות נתנו לכל סעיף, יכלו לחסוך הרבה כאבי ראש.

ולעניננו. לפי אחד הפרסומים ששורטטו בטבלה, חילקה הרשות את התאגידים ל 6 קטגוריות, מהטובה ביותר וכלה בגרועה. מודיעין נתקעה אי שם במקום השלשי עם ההערה: "חריגות משמעותיות". נשמע רע וכך גם זה פורשן כמובן.

אז מה קרה כאן. מהמכתב שקיבלנו בהמשך, מתברר שהציון שמודיעין קיבלה היה טוב מאוד בשקלול, הערה בסעיף נורמות תפעול . כלומר, הציון טוב מאוד כולל 2 הערות בענין התפעול וניטור השפכים שאגב אינם מחמיאים בפני עצמם ואם להיות הוגנים מעלים את השאלה , אך מקבלים טוב מאוד עם 2 הערות נכשל מתוך 6 סעיפים.

הן בתאגיד המקומי והן ברשות המים מיהרו להזדעק עם הפרסום בכלכליסט ועם היוודע העובדה שהידיעה תועלה גם במקומוני העיר. מכאן שלחו לנו מכתב אותו קיבלו לדבריהם מרשות המים ובו רק תשבחות שרק מבלבלים עוד יותר מאחר ואינם מסבירים את הניסוח בטבלה. חבל רק שברשות ובתאגיד לא עשו שיעורי בית ביום פרסום הידיעה באותו יומון כלכלי ואולי היו אז גם מסבירים מדוע "טוב מאוד". מאידך גם מי שעומד אחרי הפרסומים לא בדיוק ניסה לבדוק הכל ולעומק וחבל.

לא לציטוט אומרים גם ברשות המים וגם בתאגיד שמדובר בכתבה לא מדויקת בלשון המעטה ושאין בה דבר וחצי דבר עם העובדות. יחד עם עמדה נחרצת זו הגיע אלינו מכתב שנשלח מהרשות לתאגיד ובו הם מנסים לתקן מה שניתן, לנמק ולהסביר:

"מעיון בממצאי הביקורת עולה, כי תאגיד מי מודיעין פועל לפי הכללים, מציג ביצועים טובים מאוד ושיפור מתמיד בכלל המדדים שנקבעו".

תאגיד- מי מודיעין

אמות מידה שירות צרכנים: טוב מאוד

נורמות תפעול- פער משמעותי מהנורמה

בטחון מים וחירום- הערכות טובה מאוד

דגשים נוספים לגבי פרמטרים שנבדקו: דיווחים לרגולטור, פרסומים לציבור ותקניות אתר אינטרנט- מצוין.

פיתוח תשתיות- טוב מאוד

ניטור שפכי תעשייה- דרוש שיפור

הערכה מסכמת להתנהלות התאגיד: טוב מאוד.

ממצאים אלה העמידו את תאגיד מי מודיעין בין 10 התאגידים המדורגים ראשונים ומהווים דוגמה לתפקוד נכון ולשיפור מתמיד בביצועים- ועל כך נתונה לכם הערכת רשות המים.

תגובת מי מודיעין:

פרסומי רשות המים מראים כי דוח הביקורת מסכם את הציון של תאגיד מי מודיעין בכל סעיפי ההתנהלות כ"טוב מאוד". 

מכתב שהועבר השבוע מרשות המים וגם נשלח לאתרכם, מעניק ל"מי מודיעין" ציון לשבח על התנהלותו ומדרג אותו בקרב 10 התאגידים המובילים בהתנהלות נכונה בארץ. 

הסעיף הדורש שיפור נובע כנראה מחישוב מוטעה בעלויות. עם זאת חשוב לציין כי הדוח עדיין אינו סופי ויש להמתין לקבלת הדוח המלא וניתוח הנתונים. 

מיד עם העברת הדוח הסופי לידינו, נבצע כל שיפור שיידרש מאיתנו לאלתר, מאחר ומטרתנו היא להיות מדורגים בין טוב מאוד ומצוין בכל הסעיפים הקשורים לפעילות התאגיד. 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים