חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

אקטואליה מהפרשה: פינחס תשע”ה

 

איזה שבוע מטורף?! האם לא נעדיף סדר יום קבוע וידוע מראש? דווקא בימים אילו אנו מתגעגעים לשלוות השגרה. בפרשת השבוע מציינים את רשימת כל הימים המיוחדים עם הקורבנות שצריך להקריב בהם

 

מהי האקטואליה השבועית?  אני מנסה לשחזר את מה שעבר עלינו והעבודה קשה.  את השבוע התחלנו בצום שבעה עשר בתמוז  כהכנה לקראת תשעה באב. ומיד  נחתה עלינו הידיעה הדרמטית על   מעשהו  העצוב של תת ניצב תושב עירנו

ביום שני ליוונו אותו  עם אלפי אזרחים המומים לבית העלמין הצבאי. בין מבזקי החדשות מתחילים לשמוע הרהורים של חשבון נפש תקשורתי ותוך כדי כך ממשיכים הידיעות המזעזעות על מעשיו של "הרב  מהצפון" וכולם נבוכים ולא מאמינים.  בהמשך מציגים  התעללות  העובדים במשחטה במפעל בשר הגורמים לי לחשוב ברצינות לעבור לצמחונות.

 ביום השלישי ממחזרים  שנה למבצע "צוק איתן" עם תמונות  של הקרבות  והקורבנות. ביום רביעי חוגגים באופוזיציה "ניצחון היסטורי-היסטרי " על הקואליציה אחרי חצות הלילה.  והבקר בתזמון  לא צפוי שומעים את החדשות העצובות על שני אזרחים השבויים בידי החמס.

איזה שבוע מטורף?! האם לא נעדיף סדר יום קבוע וידוע מראש?  דווקא בימים אילו אנו מתגעגעים לשלוות השגרה. בפרשת השבוע מציינים את רשימת  כל הימים המיוחדים עם הקורבנות שצריך להקריב בהם. מתחילים בקורבן -תמיד היומיומי בבקר וערב. לאחר מכן  בשבת  .וראשי חודשים . ובהמשך החגים לפי הסדר.   אנו מתפללים כל יום בבקר ובערב ומוסיפים תפילת מוסף בשבתות ובראשי חודשים ובכל  ימי החגים.

לסיכום:  בית הכנסת לפי דעתי הוא המקום היציב והידוע והמנחם מכל מה שקורה מסביב.

מסביב  מתפרץ צונאמי ורק בתוך בית הכנסת אני נימצא בתיבה נוחה ובטוחה.

(ולכן אני מסרב לקרא דפים של פרשת שבוע ממוסחרים)

שבת שלום.

  

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים