חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

הסתיים המחזור השני של בית ספר של החופש הגדול

 

ביום שלישי הסתיימה תכנית ”בית הספר של החופש הגדול”, הפועלת זו השנה השנייה. כזכור, תכנית ”בית הספר של החופש הגדול”, היא תכנית הקיץ של משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי.

 

השנה פעלו בעיר 128 כיתות מכל בתי הספר היסודיים בעיר, לרבות שמונה כיתות חינוך מיוחד, וסיפקה פעילות חינוכית וחווייתית ל-3,223 תלמידי כיתות א' ו-ב'. במקביל לבית הספר של החופש הגדול הפעילה העירייה, בשיתוף עם עמותת סחלבים, את הקייטנה החברתית לתלמידי כיתות ג' וד' בבתי הספר בעיר, אליה נרשמו כ-660, כאשר כל הכיתות הופעלו על ידי מורים של בתי הספר.

ביום שלישי, היום האחרון לקייטנה, הגיע לקייטנה בבית הספר ע"ש אילן רמון ראש העיר חיים ביבס יחד עם ממלא מקומו, שלמה פסי, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן אורבוך, מנכ"ל עמותת סחלבים, סמי עטר המנהלת העירונית של בית הספר של החופש הגדול, שרון רוטשילד ונציגי העירייה. האורחים פגשו את הילדים בבית הספר שנהנו מהיום האחרון של הפעילות. במהלך הביקור הציגו התלמידים לביבס אתר שהוכן במיוחד על ידי המורה עבור התכנית. באמצעות האתר למדו התלמידים באופן חווייתי על אוסטרליה ועל אתרים שונים ברחבי העולם. התלמידים הציגו בפני ביבס את תוצרי הפעילות וסיפרו לו על החוויות שעברו בשלושת השבועות האחרונים.

הנושא המוביל של הפעילויות היה השנה בסימן "חיים בצוותא בחברת הילדים" במהלכו נהנו הילדים ממגוון פעילויות שמטרתן שיפור המיומנויות החברתיות. בנוסף בעירייה החליטו גם השנה לתגבר את תחומי הספורט האומנויות והמדעים ולשלבם בפעילויות.

בין יתר הפעילויות אותן פרטו התלמידים בפני האורחים היו פעילויות חיצוניות, כאשר מפעיל הגיע לבית הספר והציג אותה בפני התלמידים. בין השאר למדו התלמידים על רוגבי וטאקוונדו, ערכו סדנאות מוזיקה ותיאטרון ועוד. הילדים נהנו גם מאירוח במאהל בדואי שהוקם בבית הספר, מתקנים מתנפחים, מופע קרקס ומופע קסמים.

בנוסף לפעילויות אלו התקיימו בבתי הספר שני ימי שיא קיציים שהפכו את בתי הספר להפנינג של ממש. ביום השיא הראשון נהנו הילדים פעילויות קארטינג במסגרתה נסעו הילדים על הרכבים המיוחדים ולמדו את כללי התנועה, קלעו למטרה בעזרת חץ וקשת וירו לעבר מטרות בפעילות פיינטבול צבעונית במיוחד. ביום השיא השני נהנו הילדים ממגוון סדנאותODT  ומשחק "חפש את המטמון" חוויתי בעקבות האוצר האבוד של העיר. נוסף על אלו התקיים ביום שני האחרון יום שיא ארצי בסימן "קשר משפחתי" שכלל פעילות משולבת להורים ולילדים במסגרתו נהנו ההורים והילדים מסדנאות יצירה שונות, שיחקו "משחקים של פעם" כמו 'חמש אבנים', 'קפיצה בחבל' ומשחקים נוסטלגיים נוספים. בחלק מבתי הספר אף התקיימה הרקדה משותפת להורים ולילדים ובבתי הספר הדתיים התקיים שיח ולמידה משותפת.

מהעירייה מסרו השבוע כי פעילויות "בית הספר של החופש הגדול" ו"הקייטנה החברתית" שפעלו בבתי הספר בעיר זכו למחמאות רבות מצד ההורים שסיפרו למפעילים עד כמה הילדים נהנו מהתוכנית ומהפעילויות.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים