חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

פתק משמיים / גרפולוגיה

 

בדוגמא שלפנינו הילדה התחילה במילה לאבא מלשון ריחוק בנוסף ל-ל’ הקטועה בחלקה העליון, מכאן לומדים על בעיה חמורה הקשורה לאותה דמות אב.  

 

רבי ישראל דב אודסר קיבל פתק משמים עם מסר, גם אנחנו כהורים מקבלים פתקים מהילדים שלנו (ויתכן שמשמים מעבירים לנו מסר). מה ניתן ללמוד מכמה מילים הכתובות על דף קטן?

זהו כתב ידה של ילדה כבת תשע. כאשר התחילה לכתוב הדגישה את האות ל’ באמצעות קטיעת חלקה העליון. האות ל’ כפי שרבים יודעים מסמלת את היחס לדמות האב, משום כך פירוש הדבר, חוסר נוחות עם דמות האב מבחינה נפשית ורגשית. 

כאשר ישנו סימן חריג או מצוקה באות מסויימת במילה מסויימת, יש לשים לב באיזו מילה מדובר. לרוב כאשר אדם מעוות, משנה, או משחית צורת אות במילה מסויימת בלבד, יש לאדם צער או הרגשה לא טובה בהקשר לאותה מילה שבה נכתבה האות. במקרה זה תחושה לא טובה בהקשר לדמות האב. 

דוגמא נוספת לחוסר נוחות בהקשר לתוכן הנכתב היא מורה ששואל מי העתיק במבחן? כל הילדים כותבים אני לא העתקתי, הילד שאינו דובר אמת, יעוות ללא מודע את אחת האותיות. 

אבחון אות ספציפית מעוותת הוא בהקשר למילה במשפט, אולם זאת עלינו לעשות זאת בזהירות רבה ובשיקול דעת רב

בדוגמא שלפנינו הילדה התחילה במילה לאבא מלשון ריחוק בנוסף ל-ל’ הקטועה בחלקה העליון, מכאן לומדים על בעיה חמורה הקשורה לאותה דמות אב.

בחלק התחתון של ה-ל’ ישנה לולאה גדולה מאוד ולא צפויה החורגת מאופייה של הילדה ומטרתה להביע רגשות, אולם בהמשך הכתב לא רואים לולאות נוספות המביעות רגשות, סימן שהילדה הגדילה את הלולאה המבטאת רגש ודמיון מתוך צורך להדגיש את העניין הרגשי, ובמקרה זה חוסר סיפוק וצורך לקבל רגשות. אם מטבעו הכותב לא מביע רגשות ולפתע באות אחת ישנה הבעת רגשות, השוני אומר דרשני, הכותב זקוק לחיבוק ומגע החסרים לא כ"כ. ניתן ללמוד זאת גם מהאותיות הנוספות בפתק המפגינות חסך רגשי.

נמשיך לאותיות הבאות במילה אבא. אות הקרובה לאות מסמלת צורך במגע, האות א’ צמודה מאוד ל-ל’, דבר המבטא צורך בקרבה גופנית ולא רק נפשית, זהו חיזוק לחיבוק החסר לה. 

בהמשך המילה האות ב’ סגורה עם פתח צר מאוד דבר המשקף סגירות ומופנמות. מאחר והאות ב’ מופיעה במילה אבא, זאת אומרת שהכותבת חשה כלפי דמות האב חוסר פתיחות

במידה והממצאים מראים שהכותב מתנהג בקרירות וריחוק זאת אומרת שהוא מבודד וקר, כותב כזה אינו מביע רגשות, משום כך אינו משתף את הזולת בבעיותיו ובמצוקותיו ולכן אוגר לעצמו חוויות ומחשבות. ככל שהוא אוגר יותר, יש לו תגובות אגרסיביות ואימפולסיביות שיכולות להיות קשות. 

סימן מובהק בפתק המביע בריש גלי בדידות, הוא מרחק השורות הגדול מאוד שמלמד על נתק חברתי. המרחק בין השורות מעיד בין השאר על המרחק או הקרבה של הכותב מהסביבה. מרחק קטן- קרבה ומעורבות, מרחק גדול - ריחוק והתבדלות. המשמעות היא שהילדה מנותקת מהסביבה ואוגרת בתוכה חוויות ומחשבות. 

חשוב להדגיש שהילדה אינה עצבנית משום שעצבנות היא תגובה רגשית ותגובותיה אינן רגשיות ברובן, היא מתוסכלת ותגובותיה הן לרוב סינון שתיים שלוש מילים בצרוף טריקת דלת. 

לכל המסקנות הללו הגענו תוך התמקדות במילה הראשונה לאבא. המילה בה בחרה הילדה לסיים את איחוליה היא באהבה שנראית בשלב זה יותר כמשאלת לב. 

כאשר מאבחנים קשיים בזמן, ניתן לטפל בהם בקלות יחסית לטיפול בגיל מבוגר יותר. כיום הילדה כבר בחורה והיחסים עם האבא קרובים, השינוי קרה בזכות טיפול הולם בילדה והגברת המודעות אצל האב.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים