חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

מדבר דוגרי - מרחם ולא מרחם על תושבי דרום תל אביב

 

אז אני רוצה שתקשיבו לי פה טוב טוב תושבי דרום תל אביב למה אני חושב שמי שאשם במצב המסכן שלכם זה בעיקר אתם.

 

שלום לכל מי שטורח לקרוא את מה שאני כותב כאן. לי קוראים אשר. נעים מאד. בתחנה קוראים לי "אשר דוגרי". למה אני, מה שנקרא, בנ’אדם שחושב ישר ומדבר דוגרי. בלי לסנן. מהלב. אני לא איזה גנרל או פוליטיקאי משופשף, אני בן אדם פשוט. נהג מונית סך הכל. עובד קשה להביא פרנסה הביתה. אבל בתור נהג מונית, תדעו לכם, אני רואה ושומע הרבה אנשים, ואפשר להגיד שאני מכיר טוב מאד, ומרגיש טוב מאד, את איך שהעם חושב ומרגיש. אפשר אפילו לקרוא לי "מדד הרגשות של העם".

השבוע הסעתי שתי צעירות מאיזה ארגון שנלחם למען תושבי דרום תל אביב שהחיים שלהם נהיו רעים מאז שהגיעו המסתננים ושתו להם את השכונה. מפה לשם מדברים והן התחילו לבכות לי על מה נהיה לשכונה, ואיך לאף אחד לא אכפת, ובג"צ אשם וחולדאי אשם והתקשורת אשמה והעשירים אשמים והמשטרה אשמה והממשלה אשמה ורק התושבים של דרום תל אביב המסכנים שסובלים, הם לא אשמים. חפרו אותי כל הנסיעה ואיך שבאתי לענות להם, היו צריכות לרדת.

אז אני רוצה שתקשיבו לי פה טוב טוב תושבי דרום תל אביב למה אני חושב שמי שאשם במצב המסכן שלכם זה בעיקר אתם.

נגיד נכנס לי הביתה פורץ. מסתנן. מתביית על איזה חדר ואומר לי : פה אני גר. ככה אני חי. מעכשיו זה גם הבית שלי וזהו.

נראה לכם הייתי הולך להפגין על זה מול העירייה? עושה עוונטות לתקשורת? מקים ארגונים? לא וואלה לא. הייתי בועט את הבן אלף מהדירה שלי, ואומר לי שאם אני רואה אותו מתקרב עוד הפעם הוא יתחרט על זה הרבה. תאמינו לי באותו רגע זה היה נגמר. למה אתם לא עושים ולא עשיתם את אותו הדבר? אני אגיד לכם למה-

למה אתם צבועים! מרויחים ובוכים.

מי משכיר להם בתים אצלכם בשכונה? אני או אתם?

מי דירת שני חדרים שלו שהיה משכיר באלפיים לזוג יכול פתאום להשכיר לשמונה או עשרה מסתננים כושים בארבע אלף? אני או אתם? ומי בגלל הכסף גם עושה את זה, ואחר כך הולך מתבכיין לתקשורת שהשכונה סובלת?

מי קונה מהם בחנויות? מעסיק אותם כי זה יותר זול? מוכר להם סחורות? מי עובד עם מתווכים בשכונה שכל העיסוק שלהם זה רק השכרות למסתננים? אתם מביאים להם עבודה. אתם משכירים להם דירות. ובמקום להפגין מול עצמכם, מול השכנים שלכם, מול בעלי הבתים שלכם, מול המתווכים מהשכונה שלכם, במקום למרר להם את החיים ולא להעסיק עבריינים מסתננים, אתם מנצלים את המצב שלהם בשביל הכיס שלכם ואחר כך בוכים? אז אם באמת אכפת לכם מעצמכם ואתם סובלים אז אל תשתפו פעולה עם זה.

 בכפר מנדא אני חושב באו חבורה כזאתי של סודנים לעבוד ולגור, והם גירשו אותם בכח. שום תקשורת ושום בית משפט ושום אללה ושום דוניה. ברחו וזהו. למה מכם הם לא בורחים? לרמת אביב ג’ נגיד?

אתם חושבים שזה בגלל שהם מעדיפים את השכונה הג’יפה שלכם? ממש לא. ברמת אביב אף אחד פשוט לא ישכיר להם.

אז תפסיקו גם אתם. תפסיקו להעסיק אותם תפסיקו להשכיר להם תפסיקו לראות רק כסף מול העיניים ותפסיקו להפגין בדיוק מול אלו שממש לא מעניין אותם הגורל שלכם, ואולי הם אפילו אשמים בו, כמו העירייה והתקשורת. תפגינו מול עצמכם. רק אתם תגרשו אותם משכונה אם תחליטו. לא הממשלה לא העירייה לא בית משפט ולא המדינה. רק אתם.  

בדוגרי - לא ככה?

  

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים