חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

מה הלחץ? // גרפולוגיה

 

המצב הביטחוני גורם להרבה לחץ וכתוצאה מכך לחרדות ולהימנעות מפעילויות שהיינו רגילים לעשות. הלחץ משפיע על מצב הרוח ועל המצב הפיזיולוגי שלנו. אפשר להתגבר על הלחץ באמצעות...

 

המצב הביטחוני גורם להרבה לחץ וכתוצאה מכך לחרדות ולהימנעות מפעילויות שהיינו רגילים לעשות. הלחץ משפיע על מצב הרוח ועל המצב הפיזיולוגי  שלנו. אפשר להתגבר על הלחץ באמצעות תרגול נשימות והרפיה ואפשר על ידי צמצום החשיפה אליו, במצב הנוכחי למשל, ניתן להפחית את זמן הציפיה בטלוויזיה, להימנע מגלישה באינטרנט לאתרי חדשות וברדיו לבחור להאזין למוסיקה. היגיון לא עוזר במצבי לחץ.

גם בגרפולוגיה הלחץ בכתב גורם לנו לפעול כפי שאנו פועלים, אך בניגוד למשמעות שנהוג לתת ללחץ בחיי היומיום שהיא לרוב שלילית, בגרפולוגיה הביטוי לחץ מסמל סימן גרפי וכמו כל סימן אחר, יש משמעות למינון והפירוש יכול לבטא מתח ואגרסיביות, או רוגע ושלווה.

בפעולת הכתיבה כמו בכל פעולה אחרת, אנחנו משקיעים אנרגיה זאת אומרת כוח. כמות האנרגיה שמשקיעים בכתיבה תלויה בחיוניות, ביצרים ובדחפים של הכותב ומידת החיוניות, היצרים והדחפים המופעלים בכתיבה, מתבטאת במידת הלחץ שמפעיל הכותב על הדף. האנרגיה והחיות של האדם זורמות בקווים, והשימוש הנכון באנרגיה משמעו לחץ חזק בקווים היורדים ולחץ חלש יותר בקווים העולים. הלחץ עצמו מגלה את עוצמת השליטה על היצר באישיות שהיא היסוד לעיצוב האופי והחיות של האדם. אדם השולט על יצרו באופן מוחלט הוא רציונאלי וקר ואילו אדם הנותן ליצרו לשלוט בו הוא חמום מוח, נוח לכעוס, גס רוח וכל דבר שאינו על פי תוכניותיו מערער את שלוות נפשו. אך לעיתים ישנם אנשים שחסרים את הכוח והרצון ליהנות מהיתרונות שיש ליצרים והדחפים והם הופכים לאדישים וחסרי חיוניות. ככל שאדם יותר מאוזן, הוא יודע להשתמש נכון יותר באנרגיות שלו ולשלוט על היצרים והדחפים באופן מבוקר. אדם שלא יודע לפרוק נכון את האנרגיה שלו, הוא אדם מתוסכל. כאשר לא משתמשים נכון באנרגיה, לא פועלים באופן יעיל ולאט לאט נשחקים ומתעייפים.

ישנן כמה אפשרויות לבדוק את לחץ הכתיבה: מעבירים את היד בצידו האחורי של הדף ובודקים את כמות הבליטות שיש בדף. דרך נוספת היא, באמצעות זכוכית מגדלת ואור חזק. כאשר הלחץ חזק, נוצר באמצע הקו של האותיות, מעין פס בהיר יותר וקצוות הקו ייראו כהים יותר מאשר במרכז. אפשרות אחרת היא, להאיר את הדף מצידו השני, כך קווים שנעשו בלחץ חזק, ייראו כהים וקווים שנעשו בלחץ חלש, ייראו חלשים. משום שאין אפשרות לבצע בדיקות אלו במסמכים שאינם מקוריים חשוב כל כך לבצע אבחון גרפולוגי על דף הכתיבה המקורי, אחרת קשה ולעיתים אף בלתי אפשרי לקבוע את מידת הלחץ.

אז מה לומדים מלחץ הכתיבה?

לחץ חזק מקורו בהפעלת כוח ולכן לחץ חזק הוא סימן הכר למרץ, עוצמה, חיוניות, דחפים חזקים וכוח רצון. כותב כזה הוא מוחצן יותר, דינאמי, מעשי ויוזם, מעוניין להיות בעל השפעה בסביבתו ועלול להיות שתלטן. במקרה של התרשמות שלילית מהכתב, הלחץ החזק מעיד על תוקפנות, אגרסיביות וחוסר התחשבות בזולת. בנוסף הדחפים החזקים שאינם בשליטה או אינם מנותבים למקומות חיוביים, גורמים לאימפולסיביות ולהתפרצויות.

לחץ חלש פרושו הפעלת מעט כוח בזמן הכתיבה, לכן זהו סימן הכר לרפיון, כוח רצון חלש, חוסר נכונות להתמודד עם קשיים, חששות, חולשת יצרים וחוסר חיוניות. כאשר הכתב מסודר, מאורגן וקריא, הלחץ החלש מלמד על רמה רוחנית גבוהה, אישיות עדינה ורגישה, אדם מנומס ואדיב השוקל את צעדיו ונוהג בתבונה ובזהירות.

לחץ מאוזן מעיד על כותב שיודע לנצל כיאות את כוחות הנפש שלו והוא ערני, אחראי, מאופק ושקול

מתגעגעים ללחץ שיצר המחסור בעגבניות ובעופו.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים