חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

עו”ד שנהר: ”לא להקצות לחב”ד שטח לגן ילדים”

 

מכתבו למערכת של עו”ד שמואל שנהר, חבר הוועד המנהל של עמותת מודיעין חופשית : ”חברי מועצה נכבדים, אני פונה אליכם, בשם עמותת ”מודיעין חופשית”, בדרישה שלא לאשר הקצאת מבנה גן ילדים, בשכונת ”אבני חן”, בבעלות העירייה, לתנועת ”חב”ד”

 

מכתבו של עו"ד שמואל שנהר, חבר הוועד המנהל של עמותת מודיעין חופשית ובא כוח העמותה, אל חברי מועצת העיר בעניין חב’ד.

לכבוד חברי מועצת העיר מודיעין - מכבים - רעות עירית מודיעין -מכבים - רעות

חברי מועצה נכבדים, אני פונה אליכם, בשם עמותת "מודיעין חופשית", בדרישה שלא לאשר הקצאת מבנה גן ילדים, בשכונת "אבני חן", בבעלות העירייה, לתנועת "חב"ד. ואלה נימוקיי:

1. תנועת חב"ד היא תנועה חרדית, אנטי ציונית, מימים ימימה. שאט הנפש שמגלים ראשיה כלפי המדינה מתבטאת גם בכך שהם לא יזכירו, אף פעם, את צמד המילים "מדינת ישראל" אלא יאמרו "ארץ ישראל" "הארץ" "יהודים בארץ ישראל" וכד’

2. במערכת החינוך של חב"ד, כולל גני הילדים שלה, אין חוגגים את יום העצמאות ואין מניפים את דגל המדינה.

3. תנועת חב"ד מתנגדת לשרות תלמידי ישיבות בצה"ל.

4. תנועת חב"ד מדירה נשים ומתנגדת לשירת נשים.

5. במערכת החינוך של חב"ד בכל הארץ אין מקבלים ילדים ממוצא אתיופי. בעיני חב"ד העולים מאתיופיה אינם יהודים.

6. תנועת חב"ד היא תנועה קיצונית במיוחד, הזורעת פרוד בעם. רוממות האחדות בגרונה, אך פירוד והדרה במעשיה: א. חב"ד ניהלה, במשך שנים, מאבק לשינוי חוק השבות ודרשה לשנותו, כך שייקבע ש"יהודי הוא מי שנולד לאם יהודייה או שנתגייר כהלכה". [המילה כהלכה אינה מופיעה בחוק ולא במקרה]. בכך פעלה, במודע, נגד התנועה הרפורמית ונגד התנועה הקונסרבטיבית, המהווים 80% מיהודי ארה"ב המאורגנים בבתי כנסת. ב. תנועת חב"ד עמדה מאחורי הקמפיין הפוליטי "ביבי טוב ליהודים", שמשמעותו הוא שמי שאינו מצביע עבור ביבי אינו יהודי.

הכולל ובית הכנסת בעמק איילון של חב"ד שבנייתם הולכת ונשלמת

ג. תנועת חב"ד פעלה, באופן הקיצוני ביותר נגד ראש הממשלה, יצחק רבין, בתקופת הסכמי אוסלו. היא נהלה מערכה מכוערת ואלימה נגד ראש הממשלה גם בארץ וגם בחו"ל. ד. הזרם המשיחי בחב"ד, בראשות הרב שלום הלוי וולפא הוא זרם קיצוני ביותר. הוא עומד בראש מה שמכונה "המטה הלאומי להצלת העם והארץ", המתנגד לכל הסדר עם הפלשתינים. הוא גם חבר, מבחינה פוליטית לברוך מרזל, איש כ"ך. האם אתם כפרנסי העיר סבורים שיש לתת מבנה של העירייה, לצורכי הפעלת גן ילדים, לתנועה זו ?

האם אתם תתנו את ידכם לחינוך ילדי העיר לאי הכרה במדינת ישראל, להשתמטות משירות צבאי ולהתעלמות מיום העצמאות ומסמלי המדינה ? יתר על כן, האם אתם סבורים שתנועת חב"ד, המחזיקה כבר בקראוונים בכניסה לעיר, המוצבים על קרקע של העירייה ובונה עתה, בסיוע כספי חלקי של העירייה על קרקע של העירייה, מבנה ענק בשד’ עמק איילון, זכאית לקבל מבנה נוסף של העירייה? מדוע שלא יסתפקו במבנים שכבר יש להם ?

מדוע צריך לספק את רצון ההשתלטות וההתרחבות שלהם, שנעשה תמיד באמצעות משאבים של הציבור ?

לתנועת חב"ד אין אחיזה בעיר שלנו ואין לה מצביעים. בבחירות האחרונות לכנסת, שנערכו בחודש מרץ 2015, זכתה רשימת אגודת ישראל, שלה מצביעים גם אנשי חב"ד, ב - 0,6% מכלל המצביעים ומצביעי ש"ס ואלי ישי זכו, יחד, ב - 2,4% מן הקולות. כל המפלגות הדתיות זכו ב - 13,6% מן הקולות.מתוקף מה, מתוקף איזה ציבור בעיר שלנו, זכאית חב"ד לקבל, מבנה נוסף של העיריה.

10. אני פונה אליכם בשם עמותת "מודיעין חופשית" שלא לאשר את הקצאת המבנה לגן ילדים של חב"ד. אישור ההקצאה יהפוך כל אחד מכם לאחראי אישית להקצאה זו וביום הבחירות הבאות נדאג אנו להזכיר לבוחרים מי אישר את ההקצאה הזאת.

11. מעבר לכל זה, מסתבר, כי המבנה של הגן כבר הועבר לרשות חב"ד ללא דיון וללא אישור מועצת העיר וללא דיון בוועדת ההקצאות. זהו מעשה לא חוקי ופגיעה במינהל התקין. זה מהלך ההופך את חברי מועצת העיר ל"חותמת גומי". גם מהלך זה לא יישכח במהרה.

12. המבנה הענק החדש של חב"ד, שבנייתו עומדת בפני סיום, יוכל לשמש אכסניה גם לגן ילדים. אין כל סיבה בעולם שחב"ד, שהיא תנועה ללא כל תמיכה ציבורית ופוליטית בעיר שלנו, תקבל מבנה נוסף.

13. אני חוזר, איפה על דרישת "מודיעין חופשית" שלא לאשר את הקצאת מבני הגנים, בשכונת אבני חן לתנועת חב"ד.

בכבוד רב, שמואל שנהר, עו"ד

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים