חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב / החורף כבר כאן ילדים

 

שלום ילדים , החורף כבר כאן ושעון החורף מקצר לנו את הימים , הערב יורד ממש מוקדם והחושך קצת מפחיד , כשחוזרים מהחוגים . בשבוע שעבר ירדו הרבה מאוד גשמים

 

 שלום ילדים , החורף כבר כאן ושעון החורף מקצר לנו את הימים , הערב יורד ממש מוקדם והחושך קצת מפחיד , כשחוזרים מהחוגים . בשבוע שעבר ירדו הרבה מאוד גשמים, שמצד אחד זה מאוד משמח כי אנחנו צריכים מים במדינה הקטנה שלנו, שימלאו את כל המאגרים , בריכות הספיגה , ובעיקר הכינרת שזקוקה לעוד הרבה מים כדי להתמלא מחדש.

זה מאוד מעודד שכבר בתחילת חורף ירדו כמויות יפות של גשם. אבל בצד הברכה הגדולה הזו הגשם הרב גרם להרבה מאוד נזקים בהרבה מקומות בארץ , ישובים רבים נותקו מחשמל אז תנסו לדמיין איך זה להיות ביום גשום וקר בלי אור, חימום, מים חמים להתקלח, בלי מחשב ,טלוויזיה , אפשרות להכין אוכל ,ולשמור הל האוכל במקרר. זה המקרה הקל של הנזק מהסופה .

אבל יש הרבה מאוד בתים שכמויות הגשם הגדולות גרמנו לשיטפונות , והמים הרבים חדרו לתוך הבתים והרסו את כל מה שעמד בדרכם, ובבתים רבים ולילדים רבים הכל נהרס, המיטות חדרי השינה הצעצועים הטלוויזיה והמחשב ועוד הרבה מאוד דברים פשוט נהרסו. ואין מי שיפצה אותם על כך . יש לי חבר ברעננה שהית שלו הוצף ואנחנו החברים התארגנו , ולקחנו אותם לבתים שלנו שיהיה להם הכין לישון לאכול להתקלח במים חמים ולחיות עד שהבית שנהרס יתוקן ויחזור למצב שאפשר לגור בו מחדש. אז מזל שיש חברים טובים שעוזרים בשעת צרה והחברות כמו שתמיד אני אומר נמדדת בשעת צרה . כשבאמת צריכים עזרה אמתית. אז אנחנו מבינים מכך שהגשם הוא טוב וצריך אותו .

אבל צריכים להיערך בהתאם לקראת הגעתו. וזה תלוי בהרבה גורמים כמו העיריות שאמורות במהלך הקיץ להיערך בהתאם על ידי ניקוי תעלות הביוב וגיזום העצים הציבוריים ביחד עם חברת החשמל וכל הגורמים והגופים נותני השירותים לנו האזרחים. ואתם הילדים חייבים לשמור ולהישמר מהרוחות החושך המוקדם , הגשם והקור , אל תהיו גיבורים ותשמעו להוראות ולהנחיות שאתם מקבלים מההורים או מגורמי הביטחון השונים . שבוע טוב ורגוע לכולם..

פינת המכתבים

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי לינור ואני בת 11 ויש לי שאלה מאוד חשובה אליך . אני קוראת את המדור הזה מאז שאני ילדה קטנה ומאוד אוהבת אותו. ומעניין אותי לדעת מאיפה יש לך את כל הידע והתשובות החכמות שאתה נותן, ( גם ההורים שלי חושבים כך) אנחנו משפחה דתית וכל יום שבת במקום טלוויזיה שאנחנו לא רואים . אנחנו יושבים מסביב לשולחן וקוראים בין שאר דברי הקודש גם את מה שאתה כותב וזה חלק משולחן השבת שלנו. מחכה לתשובה. תודה על עכל מעשי החסד שאתה עושה לילדים חולים. תשובה :ללינור החמודה מאוד התרגשתי כשקראתי את מה שכתבת לי בפקס המיוחד הזה. זה כיף לשמוע שהמדור שלי חלק משולחן השבת שלכם במשפחה וזה מחממם את הלב. לגבי הידע שלי והרעיונות שיש לי כל פעם מחדש. הכל מהחיים והניסיון שלי כאבא לילדים וכמי שעובד עם אנשים שהחיים לא תמיד האירו להם פנים .

ההתמודדות שלהם ושלי נותנים לי את הידע והתשובה הנכונה לענות לכם על הבעיות שלכם. וכשיש משהו שאני לא יודע אני לא מתבייש ומתייעץ עם אנשי מקצוע . שוב תודה לך על המילים החמות. פינת המעשה הטוב : השבוע אספר לכם על תלמידי בית הספר היסודי בסביון שיצא לי לפגוש אותם השבוע ביחד עם המנהל קובי זמיר. בבית משפחת פוזננסקי בסביון . שהאבא של המשפחה ד"ר עודד פוזננסקי נפטר בפתאומיות. התלמידים הגיעו לבית המשפחה ותמכו בחברות שלהם מבית הספר ולא עזבו אותם במהלך כל השבעה. בית הספר דאג שגם בשעות הבוקר יהיו תלמידים שיבואו להיות עם הבנות המתוקות. את ד"ר עודד פוזננסקי אני הכרתי מעל 20 שנים בבית חולים שניידר כרופא בכיר במחלקת המיון ופעמים רבות הוא התראיין אצלי ברדיו ץ יהי זכרו ברוך.

ההמלצה השבועית: השבוע אמליץ לכם על ספר הילדיםהחדש"הארנבשליהלי",בהוצאת "אופירביכורים", ".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים