חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

חיי שרה - לכאורה מה לפרשה ולחיי שרה

 

ואם כן מדוע נקראת הפרשה "חיי שרה"?! אלא שהשם הזה בא ללמדנו שצדיקים אף במיתתם קרואים חיים. וכך אנו מוצאים גם שפרשת "ויחי יעקב" אינה עוסקת בחיי יעקב אלא בצוואתו לפני מותו...

 

בשלושה מוקדים עיקריים מתרחשים הפיגועים של המחבלים נגד אזרחים וחיילים. התחיל בירושלים עבר לקבר יוסף בשכם ולאחרונה בחברון מדוע? ומה הקשר לפרשתנו שפותחת במילים:

"ויהיו חיי שרה", ומה מסופר בפרשה על חיי שרה? לכאורה לא כלום, מסופר בה על מיתתה וקבורתה, ומשא ומתן ארוך ומיגע שהיה לאברהם עם בני חת ועפרון החתי על קנייתה של מערת המכפלה לצורך קבורתה של שרה. ואם כן מדוע נקראת הפרשה "חיי שרה"?! אלא שהשם הזה בא ללמדנו שצדיקים אף במיתתם קרואים חיים. וכך אנו מוצאים גם שפרשת "ויחי יעקב" אינה עוסקת בחיי יעקב אלא בצוואתו לפני מותו, ובפטירתו והבאתו לקבורה במערת המכפלה, וגם כאן עלינו לומר שצדיקים אף במיתתם קרואים חיים.והשפעתם עדיין מפעמת בקרבנו.

את הקניין של מערת המכפלה חז"ל החשיבו כסמל לראשית התנחלותנו בארץ ישראל, וכוחו של קניין שאי אפשר לערער על כך, במדרש נאמר שזה אחד משלשה מקומות שאין אומות העולם יכולים לטעון נגד ישראל ולומר גזולים הן בידכם, המקום השני -מקום בית המקדש- נקנה על ידי דוד,(שעל מותו נקרא בהפטרה) והמקום השלישי קברו של יוסף שנקנה בכסף מלא על ידי יעקב .

אולם העובדה היא שדווקא שלושת המקומות הללו שאומות העולם אינם יכולים לערער עליהם, עליהם נלחמים ואינם מוכנים לוותר מלמד על כך שגם הם יודעים, שמאותם מקומות נמשך הקשר שלנו לכל ארץ ישראל, ואם הם מפסידים בויכוח אתנו על זכותם בג’ מקומות אלו, הם הפסידו את ארץ ישראל כולה, ולכן הם נלחמים על מקומות אלו דווקא.

שבת שלום

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים