חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

מדבר דוגרי - יאללה תנו גז!

 

היום אני רוצה לדבר איתכם על מתווה הגז. אתם בטח עכשיו עושים בלב שלכם ככה פחחחח....מה לנהג מונית ולמתווה הגז? מה הוא מבין בגז בכלל? ובאורגינל אתם ממש צודקים. אני מבין באנשים. בגז אני לא מבין כלום

 

 שלום לכל מי שטורח לקרוא את מה שאני כותב כאן. לי קוראים אשר. אני בן אדם פשוט. נהג מונית סך הכל. עובד קשה להביא פרנסה הביתה. אבל בתור נהג מונית, תדעו לכם, אני רואה ושומע הרבה אנשים, ואפשר להגיד שאני מכיר טוב מאד, ומרגיש טוב מאד, את איך שהעם חושב ומרגיש. אפשר אפילו לקרוא לי "מדד הרגשות של העם"....

היום אני רוצה לדבר איתכם על מתווה הגז. אתם בטח עכשיו עושים בלב שלכם ככה פחחחח....מה לנהג מונית ולמתווה הגז? מה הוא מבין בגז בכלל? ובאורגינל אתם ממש צודקים. אני מבין באנשים. בגז אני לא מבין כלום.

כבר איזה שנה או יותר אוכלים לנו את הראש כל היום עם הגז, ותשובה ותמר ולויתן וקידוחים ומניות והון שלטון ותנין ומתווה וטייקונים ושוד ותעלו את האחוזים, ותורידו את האחוזים, ואם לא נעשה מהר אז המצרים ישיגו אותנו בדרך לגז, ואם כן נעשה מהר אז הטייקונים ירויחו על חשבוננו אחושלוקי. בקיצור כל טמבל פה במדינה נהיה לי פתאום איזה אחלה מומחה עולם למרבצי גז מונופולים קידוחים ומתווים. כל אהבל שלא יודע לכתוב בלי שגיאות או לחלק מאה שבעים ושתיים לשמונה וחצי , פתאום נהיה לי בעל דעה בענייני גז. עכשיו לא שיש לי בעייה עם אנשים שרוצים לדעת וללמוד ולהביע את הדעה שלהם. להיפך. אני אומר אהלן וסהלן. תתעניינו תלמדו. בכבוד.

אבל משום מה נראה לי שממש מעט אנשים מבינים בזה אם בכלל, ורוב האנשים שמקרקרים על זה עם פרצוף כזה יודע, רק חוזרים על כל מיני סיסמאות שקראו או שמעו ממישהו אחר, והם לא ממש מבינים בזה, אבל מערבבים בזה רגש ועצבים ושנאה וקנאה שממש לא קשורים לעניין. חוץ מזה שכל ההתעסקות בזה נראית לי קצת קטנונית למה מי פה בכלל מכיר ומבין באמת את הסכומים האלו של מיליארדים? מי בכלל יודע לספור אותם? מי באמת יודע כמה סיכוי וכמה סיכון יש פה? למדינה. למשקיעים. לאלו שקדחו. לאלו שגילו. לאלו שהשקיעו את הזמן.

מי באמת יכול להגיד כמה מגיע להם? ארבעים אחוז זה הרבה ושלושים זה בסדר? אולי תשעים אחוז זה פייר? אולי בכלל חמש עשרה אחוז זה סבבה? וכמה זה בכלל חמש עשרה אחוז מכל המיליארדים? ואם זה יהיה חמש עשרה אחוז ולא עשרים, אז כולכם תשנו בשקט בלילה? ואם זה לא יילך ליזם העשיר שלקח סיכון והשקיע והביא עובדים ומכשירים וקדח, אלא יילך למדינה, מי יודע מי יהנה מזה ואם בכלל? ולמה העין שלנו כל כך צרה באנשים? תחשבו שבכלל לא היה מתגלה פה גז. וגם אם היה מתגלה, אבל לא היה מי שמוכן להוציא אותו מהים, אז זה גם כאילו לא היה. וכל אלו שמדברים בלי סוף עכשיו, הם הרי לא הלכו בעצמם להוציא את הגז מהים.

אבל כשבא מישהו ועושה במקום לדבר, ומוציא את הגז, ישר העין שלהם נפתחת עליו. ואם הוא היה נכשל? הם היו שותפים כאלו מתלהבים גם להפסדים שלו? אני אומר, בא למדינה קלף שלא ציפינו לו. זרח עלינו אור. קפץ לנו המזל וגילינו גז. סבבה. תגידו תודה לאל, תקוו שנרויח מזה ותמשיכו הלאה בחיים שלכם. זה הכל. ותפסיקו לתת לאנשים כל הזמן לשחק לכם במוח ולשכנע אותכם כל הזמן שכולם גונבים מכם. שכל דבר הוא על חשבונכם. על דברים של חוסר צדק הרבה יותר בסיסי לא ראיתי שאתם ככה קופצים אבל על הגאז פתאום כולכם נהייתם לי מומחים? גם המים והאדמה הם משאבים טבעיים של כולנו ועדיין אנחנו משלמים עליהם.

ולא שמעתי אף אחד מכם עושה מזה עניין. בקיצור ככה כל הזמן חשבתי, שכל מיני אנשים שנורא אוהבים כסף ויש להם אינטרסים משחקים לנו בראש. אבל בגלל שאני לא מומחה לגז כמו שאמרתי בהתחלה, לקחתי בחשבון שיכול להיות שאני גם טועה. אולי אפילו בגדול. אבל כשראיתי את התמונות והסרטונים מההפגנה הגדולה על זה השבוע, עם כל הפרצופים שהיו שם ודברו וצעקו - הבנתי שאני לא כזה טועה. כי לא ראיתי שם אנשים מסכנים. או רעבים. וגם לא כאלו שגנבו להם מהפה אוכל או תרופות. ראיתי חבורה של אנשים שבעים שפשוט נורא אוהבים כסף אבל בעיקר אוהבים לשנוא ולהתווכח ולצעוק. בדוגרי - לא ככה?

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים