חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : חג החנוכה, כבר כאן

 

שלום ילדים חג החנוכה, כבר כאן, בכל גני הילדים ובתי הספר כבר מקיימים את מסיבות החנוכה. ובחג נדליק  נרות נוכל  סופגניות נשיר מעוז צור ונקבל דמי חנוכה

 

שלום ילדים חג החנוכה, כבר כאן, בכל גני הילדים ובתי הספר כבר מקיימים את מסיבות החנוכה. ובחג נדליק  נרות נוכל  סופגניות נשיר מעוז צור ונקבל דמי חנוכה. את הנר הראשון של חנוכה אדליק ביום שני בערב 7/12/15 בשעה 18:00 בקניון קריית אונו ואתחיל את מופעי החנוכה שלי..

אתם הילדים משגעים את ההורים שלכם בתקופה הזאת כי חופש זה דבר שיכול להוציא את ההורים שלכם מאיזון במיוחד שיש הרבה אטרקציות באוויר כמו הצגות פסטיבלים מופעים שונים והרבה כסף שההורים שלכם צריכים לבזבז גם בזמן היציאה מהבית . אני רוצה להציע לכם משהו שאני בטוח שההורים שלכם מאוד יאהבו לשמוע.

בדרך כלל רוצים לקנות את כל השטויות שמוכרים לכם ליד מקומות הבילוי אני בטוח שאם תבטיחו להורים שלכם שלא תבקשו לקנות שום דבר בחוץ, ותיקחו אתכם מהבית שתייה וחטיפים וסנדביצ’ים בכך תחסכו להורים שלכם בזבוזים מיותרים, והוצאת כספים מיותרת .רק שתבינו שאת מה שאתם קונים בחוץ במחיר משולש אתם יכולים להביא את זה מהבית בשליש מחיר ואין הצדקה לשלם על בקבוק מים קטן 12 שקלים שבמחיר הזה בסופר אני קונה שישה בקבוקים גדולים של מים .

או חטיף שבסופר מוכרים ב 2 שקלים בחוץ תקנו את זה ב10 שקלים . בקיצור אם תתארגנו נכון מהבית תוכלו לעבור את חנוכה בבילויים רבים יותר .אני מאוד אוהב את הדלקת נרות החנוכה עם משפחתי כל ערב עם שירים ודברים טובים אבל חייבים להיזהר בחג הזה מהאש והנרות כי זה יכול להיות מסוכן וגם השמן הרותח שמתגנים בו לביבות וסופגניות חייב להיות רחוק מידם של ילדים כי כוויה משמן ואש זה לא נעים ואפילו מאוד כואב ולכן צריכים לטפל בזה מידית.

מאוד חשוב בנסיעות הרבות שלנו להקפיד להיות חגורים בחגורות הבטיחות כדי שנחזור הביתה בשלום. אני הולך לבלות את החג בהופעות בכל רחבי הארץ ואפגוש הרבה משפחות שביחד נדליק נרות נשיר ונרקוד.  חג החנוכה הוא חג של הנאה וכייף אז בואו נעביר את זה בשלום .אז חג שמח חג של אור ושמחה לכולם מאיציק הליצן.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על ילדי גן יעל  בתל אביב שמדי שנה ביחד עם הגננת הם מכינים מופע לקראת החנוכה והולכים למועדון הקשישים הקרוב לגן ושרים שירי חנוכה ומכינים איתם לביבות. הם רוקדים ביחד ריקודים שהוכנו במיוחד למסיבה . הגננת יעל ספרה לי שהם עובדים על זה כבר חודש שלם וביום ראשון הקרוב הם ילכו למועדון והתהליך נותן לילדים המון חיזוקים ולימוד של לתת כבוד לקשישים. כל פעם שאני שומע סיפור כזה זה מרגש אותי מחדש. כי גם לי יש הורים מבוגרים וכל פעם שאבא שלי חוזר מהמרכז יום לקשיש עם סיפורים וחוויות זה עושה אותי מאושר כל הכבוד. לילדים החמודים.

המכתבים :

שאלה :לאיציק הליצן שלום קוראים לי אריק ואני בן 9  כל החברים קוראים לי אריק השמן וזה מרגיז אותי אני אוהב לאכול ומצד אחד לא אכפת לי שהם צוחקים ומצד שני זה מפריע לי אולי יש לך רעיון אייך אני יכול להתמודד עם החברים שקוראים לי "אריק השמן" אני לפעמים מתבייש בבטן שלי ולפעמים כשאני קונה בגדים אני לא מוצא במידות שלי תעזור לי בבקשה .בדחיפות עם עצה חכמה. תודה אריק . 

תשובה : לאריק החמוד לאחרונה אני מקבל הרבה מכתבים דומים לשלך, ועניתי כאן על כמה מהם וגם הפעם ובפעם האחרונה לכל הקוראים אתייחס לזה כי התשובה אצל כולם דומה.ובמיוחד לפני חנוכה ...אני בהחלט מבין אותך כי מי שמכיר אותי גם אני תמיד הייתי ילד שמן ועד היום אני לא "רזה" במיוחד אבל להיות שמן זה גם לא בריא .

לגבי החברים שלך לדעתי אתה צריך להתעלם מההערות שלהם וכשהם יראו שאתה לא מתעצבן מזה הם יפסיקו לבד וזה מניסיון אישי שלי ואם זה לא מסתדר תמיד אתה יכול לפנות ליועצת בית הספר לקבלת עזרה מקצועית . אני יודע שבבית חולים שניידר במחלקה לדיאטה יש סדנאות  "קל על המשקל " שמיועדות בדיוק לילדים במצבך אתה יכול גם להתייעץ עם רופאת המשפחה שלכם ולקבל הפנייה לדיאטנית שתלמד אותך לאכול נכון . בהצלחה.. 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים