חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת תצווה - אקטואליה

 

כך על פי המדרש עם ישראל לא מתערבב ולא מתחתן עם שאר אומות העולם ותמיד הוא שונה  ושומר על ייחודו. מי שלא מבין זאת די שישמע ויראה חדשות איך כל המזרח התיכון משנה פרצופו...

 

המשך למה שכתבנו בשבוע שעבר על המנורה ומה שהיא מסמלת נקרא בתחילת הפרשה  איך בני ישראל מצטווים  לספק "שמן זית זך כתית למאור להעלות נר תמיד"

תפקיד הכהן היה להדליק מדי יום את המנורה ולהעלות את האור סביב. ומעניין ההסבר במדרש:

הנביא ירמיהו משווה את עם ישראל לעץ זית רענן יפה תואר ובמדרש לפרשתנו מנסים להסביר  מדוע נמשלו עם ישראל לזית דווקא?

בין שאר ההסברים   מבארים איך בתהליך הפקת השמן  מכים את הזיתים מהענפים ולאחר מכן טוחנים את הזיתים  ומרסקים אותם עד שמתקבל חומר שמשמש לתאורה .כך עם ישראל נאלץ לעבור בהיסטוריה כמה פעמים תהליכים קשים של סבל ועבדות וגם גלות ורק אחר כך מתגלה ייעודו . כמו כן ידועה העובדה שאפשר לערבב  הרבה נוזלים יחד חוץ מהשמן שאינו מתערבב עם חומרים אחרים ותמיד יצוף כלפי מעלה .

כך על פי המדרש עם ישראל לא מתערבב ולא מתחתן עם שאר אומות העולם ותמיד הוא שונה  ושומר על ייחודו. מי שלא מבין זאת די שישמע ויראה חדשות איך כל המזרח התיכון משנה פרצופו לבלי הכר והחושך שולט, ורק אנחנו בארצנו הקטנטונת, ברוך השם מחוץ לתמונה. עם כל הבעיות והביקורות שיש וששומעים חייבים אנו להפנים מסר זה ולשמור על האיכות שלנו כמקור המאיר לשאר העולם כמו שהשמן מאיר לאחרים.

שבת שלום.

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים