חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: כי תבוא תשע”ו

 

ובגלל התוכחה הארוכה והקללות  הרבות המופיעות בה קבעו לנו חז”ל שהפרשה תיקרא תמיד  לפני ראש השנה כאילו לומר: ”תכלה שנה וקללותיה”.

 

פרשת השבוע כשמה כן היא עוסקת במצוות ובטקסים שבנ"י יעשו עם כניסתם לארץ המובטחת. חלק לא מבוטל מתרי"ג המצוות שבתורה נקראים "מצוות התלויות בארץ" וזאת מסיבה פשוטה ,שהחובה לקיימם חלה  רק בארץ ישראל.  בעיקר מצוות הקשורות לאופי החקלאי  של ארצנו  כמו : תרומות ומעשרות והבאת ביכורים מפירות הארץ לבית המקדש.   כל קורא בוגר זוכר בוודאי את התהלוכות של "הבאת ביכורים" שקוימו על ידי הקרן הקיימת לישראל בסביבות חג השבועות ,המכונה גם חג הביכורים.

עד היום ישנם  קיבוצים ומושבים המשקיעים מאמץ רב להוביל את תוצרתם  בערים השונות על מנת להראות את הישגיהם בענפים השונים. לאחרונה אנו פוגשים עולים חדשים מארצות שונות וחובה עלינו לאמצם ללבנו ולעודדם בקליטה קלה.

בהמשך הפרשה מובא תסריט מפורט  של טקס הכניסה לארץ מיד עם חציית הירדן. בטקס מתברכים הנכנסים ומקבלים עליהם תנאים למימוש הברכות וחלילה, תוכחה קשה במקרה של הפרת תנאי ההסכם עם הקב"ה.

ובגלל התוכחה הארוכה והקללות  הרבות המופיעות בה קבעו לנו חז"ל שהפרשה תיקרא תמיד  לפני ראש השנה כאילו לומר: "תכלה שנה וקללותיה".

ובאמת ישנה תחושה ותקווה שתחל  בעזרת השם שנת  תשע"ז בעמידה איתנה טובה יותר מהשנה עם כל הטרור שהשתלט ברחובותינו. שלארונה שוב הרים ראש .ולא נצטרך לנסוע לאו"ם בניו יורק לשכנע את מנהיגי העולם בזכויותינו על הארץ

שבת שלום

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים