חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

הדרך הטובה ביותר להבטיח את העתיד שלכם

 

יותר ויותר צעירים ישראלים מגלים בשנים האחרונות את האפשרויות הרבות הפרושות בפניהם בכל הקשור ללימודים בחו”ל.

 

קנדה, ארה"ב, צרפת, גרמניה, אנגליה ואפילו אוסטרליה – בכל אחד מהמקומות הללו וברבים אחרים פותחים מוסדות הלימודים את שעריהם בפני סטודנטים שמבקשים להשיג השכלה גבוהה איכותית ולשלב אותה עם חיי קהילה שונים ומיוחדים במסגרת תכניות הלימוד המיוחדות לסטודנטים זרים. רגע לפני שאתם מקבלים החלטה ועולים על המטוס בדרך לקמפוס, הנה כמה דרכים טובות לקבל את ההחלטה האידיאלית ביותר עבורכם.

 

בחירת היעד האידיאלי

עוד לפני שאתם בוחרים את מוסד הלימודים כדאי שתתמקדו בבחירת הלוקיישן עצמו. לשם כך מומלץ להתייחס לכמה נושאים עיקריים, ובעיקר לוודא שאתם בוחרים ביעד שבו תוכלו להסתדר היטב בכוחות עצמכם. שליטה בשפה המקומית והיכרות עם התרבות ועם מנהגיה הם ללא ספק מהותיים. מי שאינו מכיר יותר משלוש או ארבע מילים בגרמנית מוטב שימנע מלימודים בברלין ומי שהשפה הצרפתית קשה לו מדי ללימוד ככל הנראה יתקשה להסתדר בפריז. אם בחרתם יעד משום שתחום הלימודים שמעניין אתכם מוצע בו ברמה גבוהה במיוחד השקיעו את הזמן בלימוד השפה ברמה גבוהה ולמדו כמה שיותר על המקום שאליו אתם נוסעים, על הנורמות המקובלות ועל התרבות המקומית. זה יקל עליכם משמעותית.

 

מסגרת יוקרתית

לאחר בחירת היעד הצטמצמו החלופות שלכם באופן ניכר, וכעת תוכלו להתמקד בבחינת מוסדות הלימוד והתכניות שהם מציעים. אם אתם רוצים ללמוד משפטים אתם בוודאי מכירים את המוסדות המובילים בתחום כמו הרווארד בארה"ב, בעוד שלימודי אופנה באיטליה הם בהחלט אטרקציה כשלעצמה. עם זאת, כדאי שתבחנו לא רק יוקרה או אלא גם את יוקר המחייה. מוסדות לימוד רבים עשויים להתברר כיקרים מאוד בעוד מדינות אחרות באירופה יציעו לכם לימודים חינם. במקומות שונים תוצע לכם מלגה בהיקף מסוים ואילו באוניברסיטאות שונות ייתכן שתקבלו אישור לעבוד ואף סיוע במציאת עבודה. הנושא הכלכלי הוא קריטי, בוודאי אם אתם מבינים שאתם עומדים לבלות כמה שנים טובות מעבר לים, הרחק מההורים.

 

הכנה לקראת הטיסה

בחרתם מוסד לימודים, הגשתם בקשת רישום ולאחר תהליך (מייגע) התקבלתם. רגע לאחר הברכות והאיחולים הגיע הזמן להתחיל לתכנן את הנסיעה שלכם. בדקו מראש האם אתם זכאים למגורים במעונות או שמא עליכם לשכור דירה, ודעו מבעוד מועד היכן בדיוק אתם צפויים להתגורר בזמן הלימודים (ניתן להיעזר במדריך למציאת דירות בחו"ל) . אם אין לכם אפשרות לנסוע מראש כדי לראות את המקום נסו למצוא דרך לקבל תמונות או מידע מפורט ככל האפשר כדי שתוכלו להיערך בהתאם, לרכוש ריהוט בזמן או להעביר את הריהוט הקיים שלכם באמצעות מכולה. בחירת טיסות לחו"ל גם היא חשובה מאוד, ומוטב שתתכנו היטב את מועד הנסיעה שלכם כך שיעמוד לרשותכם זמן היערכות והסתגלות מספק טרם תחילת הלימודים, וכן כדאי לבחור טיסה שתהיה נוחה ככל האפשר כדי להקל על עצמכם בתחילת הדרך הלא פשוטה הזו. טיסה ישירה לניו יורק או לקנדה תהיה לכם הרבה יותר אידיאלית מאשר טיסה עם מספר עצירות שתהפוך את המסע למתמשך ומתיש, וזוהי לא הדרך שבה תרצו לנחות בביתכם החדש. התייעצו עם סוכן נסיעות מנוסה ומקצועי והקפידו להתעכב גם על הנושא הזה.

אין ספק שההחלטה על לימודים בחו"ל היא אמיצה וגם חכמה מאוד, וזוהי דרך מצוינת לקדם את העתיד שלכם ולשדרג את מעמדכם בשוק העבודה בארץ ובחו"ל. עם זאת, אל תמהרו לקבל החלטות רק משום שיש לכם את האפשרות לעשות זאת. קבלו החלטות באופן שקול ורציונאלי ככל האפשר – העתיד שלכם תלוי בכך.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים