חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מרכז המידע הישראלי לאגרנים כפייתיים

 

אגרן כפייתי הוא אדם אשר אוגר חפצים ופריטים בבית שלו ללא יכולת לוותר על אף אחד מהם. הוא חושק בכל פריט או חפץ שהוא רואה בחנויות ומיד רוכש לעצמו, אך חמור מכך - הוא עלול גם לאסוף לחיקו חפצים שימצא זרוקים ברחוב, בין אם הם במצב טוב ושמיש ובין אם לא.

 

 ייתכן שברגע האיסוף עומד רציונל מאחורי רעיון האיסוף ולאגרן ישנן תכניות אמיתיות עבור אותו החפץ, אך הלכה למעשה בבית - הוא לא עושה שימוש באף לא אחד מהחפצים ואלה נאגרים בביתו כאבן שאין לה הופכין.

לא הרבה ידוע על תופעת האגרנות הכפייתית אבל כאן בישראל ישנם לא מעט אנשי מקצוע אשר יכולים לנסות להבין את הלך רוחו של האגרן ולנסות לסייע כמיטב יכולתם בעזרת הכלים המקצועיים שברשותם. במקרים רבים תופעת האגרנות באה לידי ביטוי חיצוני כאשר קיים קושי כלשהו או חסם פסיכולוגי או רגשי. לכן, כאשר מחליטים לסייע לאגרן מסוים צריך לפעול הן במישור הפסיכולוגי רגשי והן בהיבט הלוגיסטי של פינוי הדירה שלו מהחפצים שהביא ואגר.

איך ניתן לקבל מידע מהימן?

מי שדרוש לו מידע מהימן ומקצועי אודות התופעה עצמה ועל דרכי ההתמודדות איתה מוזמן ליצור קשר עם מרכז המידע הישראלי לאגרנים כפייתיים. כמו שניתן להבין מהשם של המרכז - זוהי הכתובת הנכונה והמתאימה ביותר לכל שאלה, תהיה או בירור הקשור בתופעת האגרנות הכפייתית ובכלל זה דרכים להתמודדות וטיפול וכמובן סיוע בשלב המעשי - פינוי הדירה והרחקת החפצים שנאספו. הפנייה אל מרכז המידע יכולה להתבצע על ידי האגרן עצמו או על ידי מי מבני משפחתו או החברים הקרובים שלו, ובלבד שטובתו של האגרן מונחת מול העיניים.

במרכז המידע ניתן לשמוע סיפורים של אגרנים ודרך ההתמודדות האישית שלהם בתופעה, איך הם גילו שהם בעצם אגרנים כפייתיים ואיך היה להם קל להתגבר על הרצון העז לאגור עוד ועוד חפצים. בנוסף ניתן להתרשם מהבעיות שהיוו בעצם את הגורם לאגרנות עצמה ובעזרת אילו אנשי מקצוע אפשר היה להתגבר על התסמינים, להבין לעומק את שורש הבעיה, להסכים לפינוי הדירה (אשר מהווה שלב קשה מאד בתהליך) ואיך השפיעה על האגרנים היציאה לדרך חדשה שבה הם לא היו חייבים יותר לאגור ולאסוף חפצים ללא הבחנה אלא ידעו שמדובר בתופעה שעליהם להתמודד איתה. מרכז המידע מספק את כל המידע הדרוש להתמודדות נכונה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים