חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

שר החינוך בנט בביקור פתע בבית ספר בעיר

 

בית הספר היחיד בראשון לציון שמקדם מזה חמש שנים עקרונות של חינוך משותף, בהם לומדים חילונים, דתיים ומסורתיים ביחד, זכה לביקור מפתיע של שר החינוך, נפתלי בנט, שגם שמע על התוכנית היצירתית של בית הספר להגברת המוטיבציה בלימודי מתמטיקה

 

 

 

זה היה עוד יום לימודים שגרתי בבית הספר נווה עוז. באמצע יום הלימודים נערכו בבית הספר לקיום תרגיל פיקוד העורף וכל התלמידים וצוותי ההוראה התרכזו במבואה. מנהלת בית הספר, דורית קראדי, השאירה את הטלפון הנייד במשרד ויצאה להבטיח שהתרגיל יעבור חלק. בינתיים, מול שער בית הספר עצר רכב שרד וממנו יצא שר החינוך נפתלי בנט. השומר המופתע כיוון את השר ואנשי משרדו למבואה. בעוד מנהלת בית הספר עם התלמידים בתוך מבנה בית הספר, נפתחה הדלת והשר נכנס. קראדי הייתה המומה מהביקור המפתיע. מתברר שהשר שמע על התהליך שעובר בבית הספר ורצה לחזות בזה בעצמו.

חינוך משלב הוא מסגרת חינוך המשותפת לילדים המגיעים מבתים חילוניים דתיים ומסורתיים, כאשר המטרה היא שאלה יכירו את אלה ויכבדו איש את אורחות חייו של חברו. בבית הספר נווה עוז מטמיעים את התהליך מזה חמש שנים ולפני פחות מחודש התבשר בית הספר כי הוא עומד בכל הקריטריונים של משרד החינוך והחל משנת הלימודים הבאה הוא יוכר כ"בית ספר משלב".

נלך קצת אחורה, לפני כשש שנים פנתה קבוצת הורים לראש העירייה, דב צור, וביקשה ממנו לאפשר להם לילדיהם ללמוד במסגרת חינוכית שתיתן מענה לאורח החיים המתקיים אצלם בבית. הקבוצה כללה זוגות הורים אשר אחד מהם חילוני ובן או בת הזוג דתי/ה. הרעיון הוצע לבית הספר נווה עוז שקיבל את הפנייה והחל בתהליך בחינה ולמידה של הנושא. מאז, ובכל שנה, עשה בית הספר צעד נוסף להגשמת המטרה. שש שנים אחרי, בכל שכבת גיל בבית הספר יש כיתה אחת של חינוך משלב.

"המסע הוא מרתק", מספרת קראדי, "בתחילת הדרך המהלך עורר תחושה של אי וודאות בקרב ציבור ההורים. עלו תהיות שונות לגבי שינוי צביונו של בית הספר, אורחות החיים והנראות החיצונית אבל בהמשך הדרך ההורים הבינו שזוהי מסגרת חינוך השייכת לזרם הממלכתי ובתוכנית הלימודים יש תוספת תכנים וערכי זהות יהודית ישראלית. דרך הלמידה מושתתת על פלורליזם וריבוי דעות ומזמנת למידה משמעותית המכילה ומביאה לידי ביטוי את הקולות השונים".

בביקורו של השר בנט, הוא ביקש לשוחח עם מורים ואחר כך להיכנס לאחת הכיתות ולדבר עם התלמידים. השר הופתע מהסברו המלומד של תלמיד כיתה ה’ על סיבת השתתפותו בכיתת דיבייט- "צריך לדעת להישיר מבט ולעביר את המסר בצורה נכונה ועניינית", אמר התלמיד.

אחר כך פגש בנט תלמיד שלוקח חלק בתוכנית מצוינות 2000 המאפשרת לתלמידים בעלי חשיבה לוגית מפותחת, לקבל מענה מאתגר בסוף היום. בנט הידוע כמי שמאמין במקצועות הריאליים ואף יזם תוכנית "לתת חמש" המעודדת תלמידים להיבחן לחמש יחידות מתמטיקה, שמע על התוכנית של בית הספר לעידוד התלמידים להישגים במתמטיקה.

קראדי סיפרה שכל תלמיד שמקבל מעל ל-90 במתמטיקה, זוכה ללמוד שעתיים מתוך שש השעות השבועיות במתמטיקה עם הכיתה העליונה. כלומר תלמיד בכיתה ג’ שקיבל מעל 90, ילמד שעתיים בשבוע מתמטיקה עם כיתה ד’. בנט ממש הוקסם מהרעיון שמטרתו לייצור יוקרה למקצוע ומוטיבציה לכל תלמידי הכיתה לשאוף לעבור את ה-90 במתמטיקה.

ראש מינהל החינוך בעירייה, ד"ר שוש נחום, אמרה: "אנחנו מאמינים בחיזוק מערכת החינוך הממלכתית ציבורית תוך יישום עיקרון הריבוי בתוך האחדות במוסדות החינוך הממלכתיים כך שיינתן גם מענה ראוי לפסיפס המעניין והרב גווני של החברה הישראלית כחברה פלורליסטית".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים