חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ייעוץ עסקי ושיווקי - היתרונות עבור העסק שלך

 

ייעוץ עסקי ושיווקי ניתן בדרך כלל על ידי אותו גורם מקצועי, למרות שבפועל מדובר על שני שירותים שונים. הדבר החשוב הוא לנצל את היתרונות של הייעוץ ולהביא כיצד הוא יכול לסייע לעסק בטווח הקצר והארוך

 

שירותי ייעוץ הם חלק חשוב ובלתי נפרד מהמגזר העסקי. גם בעלי עסקים מנוסים צריכים מדי פעם לשמוע חוות דעת חיצונית ופרספקטיבה אובייקטיבית. הטעות הנפוצה של בעלי עסקים היא להימנע מקבלת שירותי ייעוץ בגלל שהם מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את הסחורה או המוצר שלהם, אך הם מתעלמים מההשפעה של פקטורים חיצוניים. במילים אחרות, בעל עסק שלא מסכים לקבל שירותי ייעוץ מגביל את עצמו ועלול לספוג הפסדים לא מחויבים המציאות.

הייעוץ מאפשר לבעל עסק לקבל הצעה על פעילות, מהלך, אסטרטגיה, או הוצאה כספית. את הייעוץ מקבלים בדרך כלל מאנשי מקצוע שכבר הוכיח את הניסיון והמיומנות שלהם. הייעוץ הניתן לעסקים, חברות ומנהלים כולל למשל היבטים פיננסיים, בעוד ייעוץ שיווקי מתייחס להיבטים אסטרטגיים וטקטיים ולמאמצי פרסום, קידום מכירות והנעת לקוחות לפעולה. המאפיין המשותף לכל שירותי הייעוץ העסקי והשיווקי הוא האופן שבו הם מייצרים יתרון עבור העסק.

למה לקבל שירותי ייעוץ עסקי ושיווקי באותו מקום?

הפתרון הכי טוב לקידום של העסק הוא לרכז שירותי ייעוץ עסקי ושיווקי תחת קורת גג אחת. על אף הבדלים בין אופי השירותים עצמם, הם ניתנים על ידי אותו גורם מקצועי בגלל מספר סיבות. ראשית, מתן שני השירותים באותו מקום מקל על הבקרה והפיקוח. חברה שמייעצת לעסק כדי להתנהל ומלווה אותו גם בהיבט הפרסומי והשיווקי יכולה לבצע התאמות ושינויים בזמן אמת. היא נחשפת לכל המאפיינים והתכונות של העסק ומונעת את הצורך בהעברת הפעילות בין פלטפורמות ושירותי שירות נפרדים.

שנית, משתלם יותר לקבל שירותי ייעוץ עסקי ושיווקי במקום אחד מאשר בשני מקומות אחרים. השירות מגלם את עלויות הייעוץ עבור בעל העסק ומקל עליו להתמודד עם החריגה מתוך מסגרת התקציב. במידת הצורך ניתן גם לתאם שירות חלקי לייעוץ עסקי בתחילת הפעילות, להוסיף את הייעוץ השיווקי לאחר שמתחילות לזרום הכנסות ורק בסוף הדרך לרכז שוב את שני השירותים יחד.

תחומי האחריות של היועץ

בעל עסק שמתלבט לגבי הצורך שלו בשירותי ייעוץ צריך להכיר את תחומי האחריות והתפקידים המרכזיים של חברות שמתמחות בנושא. היועץ יכול לסייע לבעל העסק לבנות תכנית עסקית ולהדגיש בפניו את היתרונות והחסרונות של מהלך מסוים. היועץ מבצע ניתוח של כדאיות כלכלית והיתכנות של פעילות העסק בטווח הקצר והארוך. הוא שומר על נאמנות לתכנית המוגדרת על ידי הלקוח ובעל העסק, אך במקביל גם מחויב לייעץ לו לגבי כספים, כוח אדם, שיווק, פרסום, ייצור ועוד.

במקביל, יש לציין את חשיבות היועץ בכל הנוגע להתנהלות מול הרשויות. יועץ הוא לעיתים קרובות האדם היחיד שמוסמך להמליץ לבעל העסק איזה סוג של התאגדות לפתוח. הוא יכול להסביר לו מתי לפתוח עוסק פטור, להפנות אותו לפתיחת עוסק מורשה, לסייע בפתיחת חברה בע"מ ובמידת הצורך לעמוד לרשותו במסגרת פתיחת מוסד ללא כוונת רווח.

תחומי האחריות של היועץ כוללים ייעוץ פיננסי, מימון וחשבונאות. רוב היועצים שמגיעים עם רקע עסקי ושיווקי לא מחזיקים בתעודת הסמכה כרואי חשבון וזה גם לא התפקיד שלהם לערוך דוח שנתי או חודשי, אבל בהחלט יש להם את הניסיון המתאים כדי להסביר על הנושא. המיומנות של היועץ נובעת מהיכרות אמיתית עם התחום ועם מפגש מול נציגי המוסדות והרשויות.

עוד תחום אחריות חשוב של היועץ כולל ניתוח של פעילות עסק קיים. רוב בעלי העסקים חושבים ששירותי הייעוץ מיועדים רק לפעילויות חדשות, בעוד בפועל כלולים בתחומי האחריות של היועץ גם איתור נקודות חולשה וניהול משברים.

למעשה, דווקא עסקים קיימים זקוקים לשירותי ייעוץ יותר מאשר עסקים חדשים. לעסקים כאלה יש הרבה מה להפסיד ובלי ייעוץ אובייקטיבי הם עלולים למצוא את עצמם מול נזקים בלתי הפיכים למוניטין ולרזומה. זו גם הסיבה בגללה שירותי הייעוץ כוללים הבראת עסקים וטיפול בעסקים שנמצאים בהליכי הקפאה.

האם מדובר בהוצאה משתלמת?

אפשר להבין את החשש של בעלי עסקים מפני ההוצאה שמלווה קבלת שירותי ייעוץ. שירות כזה יכול להגיע למחיר של כמה מאות או אלפי שקלים בחודש. זו הוצאה משמעותית עבור עסקים קטנים ובינוניים ועם הזמן היא משפיעה בצורה דרמטית גם על התקציב של עסקים גדולים או אפילו ארגונים בינלאומיים. מצד שני, בעל עסק לא יכול להרשות לעצמו לקפוא על השמרים. הוא צריך לחשוב גם על הטווח הארוך ולהבין שמהבחינה הזו הייעוץ הוא השקעה.

ייעוץ יכול להפוך בתוך זמן קצר להשקעה משתלמת כל עוד הוא משיג את המטרות שמוצבות על ידי בעל העסק. הלקוח קובע מה התכנית העסקית, מגדיר מה המטרות של הייעוץ ומחליט באיזה שלב לערב אותו. בעל עסק שנערך להוצאה החודשית לא אמור לספוג הפסדים גבוהים. הוא יכול להשתמש בייעוץ כדי ליצור לעצמו יתרון תחרותי ולשווק מוצרים או שירותים חדשים.

בניגוד לשירותים אחרים, ייעוץ עסקי ושיווקי נמדד בתוצאות. קשה עד בלתי אפשר לנבא את הצלחת הייעוץ אך אפשר לעקוב אחר הביצועים שלו: בעל עסק שמרוצה מהייעוץ שהוא מקבל יראה לכך ביטוי בדוח המכירות. הוא יבין שהייעוץ נועד כדי לעזור לו, לקדם אותו ולעזור לו להגיע לקהלי יעד חדשים.

הניתוח החיצוני שמבוצע על ידי היועץ הוא בסופו של דבר הדרך הטובה ביותר לקדם את העסק. זהו היתרון האמיתי של שירותי הייעוץ וההוכחה לחשיבות שלהם עבור בעלי עסקים, עצמאיים ומנהלי חברות, תאגידים וארגונים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים