חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

הרחבה נוספת של הנחות סוציאליות

 

מועצת העיר אישרה פה אחד הרחבת הנחות לנכים, מקבלי קצבת סיעוד ולמשפחות שבראשן עומד הורה עצמאי בהיקף של כ- 1.3 מיליון שקלים בשנה

 

 בהתאם למדיניות העירייה- גם השנה ממשיכים  בעירייה בהרחבת ההנחות הסוציאליות לקבוצות שונות הזכאיות להנחה בארנונה. בישיבות מועצה שנערכו לאישור צו הארנונה לשנת 2018, אישרה מועצת העיר פה אחד הרחבת הנחות סוציאליות בתקנות הארנונה הארציות, מדובר בהרחבת הנחות בארנונה בארבע קטגוריות, בהיקף של כ-1.3 מיליון ¤ ובכך השלימה בחלק מההנחות את מהלך מתן ההנחות עד למקסימום האפשרי בחוק.

מקבלי גמלת סיעוד יזכו להנחה של 70% על שטח דירה ללא מגבלת שטח הבית, זאת לעומת מגבלה עד 120 מ"ר שזכו לה עד עכשיו. משפחה שבראשה עומד הורה עצמאי תזכה להנחה של 20% על שטח דירה  וגם גם כאן לא תהיה מגבלה על שטח דירה לעומת מגבלה של 100 מ"ר שהיה נהוג עד כה. נכה בעל דרגת אי כושר השתכרות בשיעור של75% ומעלה, הזכאי לקצבה חודשית מלאה יזכה מעתה ל80% הנחה עד 90 מ"ר, הרחבה של 10 מ"ר נוספים מהשנה הקודמת.

נכה בעל נכות רפואית של 90% ומעלה  יזכה מעתה  ל-40% הנחה במקום 35% שהיה נהוג עד כה וכן עד שטח של 100 מ"ר במקום 80 מ"ר.

מקבלי גמלה לילד נכה עד גיל 18 שדרגת נכותו מתחת לשיעור של 75% (או מעל גיל 18 ובלבד שקיבל גמלה זו מתחת לגיל 18) יקבלו הנחה של 33% לדירה בשטח של עד 100 מ"ר. עד כה קיבלו מקבלי גמלה זו 25% הנחה וללא הגבלה בשיעור דרגת הנכות. עולה התלוי בעזרת הזולת וזכאי לגמלה מיוחדת או גמלת סיעוד לעולה יקבל הנחה של 80% הנחה ללא מגבלת שטח לעומת מגבלה של עד 100 מ"ר שהייתה נהוגה עד כה.

ראש העירייה, דב צור, שמח על החלטת המועצה לאשר את הרחבת ההנחות ואמר כי "צעד זה הינו חלק ממדיניות העירייה להקל על תושבים הזקוקים לכך. הדיור בר השגה לזוגות צעירים, מסיבות הגן הפתוחות לציבור בחינם, חנייה חינם בעיר, הנחות בקייטנות ועוד, הן צדק חברתי הלכה למעשה והיד עוד נטויה".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים