חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אינסטלציה - עשה זאת בעצמך

 

איש מאיתנו לא אוהב להתעסק עם מערכת האינסטלציה בבית, בייחוד כשהמפגש קשור לשירותים או לצנרת הביוב. עם זאת, לא תמיד יש ברירה. מערכת האינסטלציה היא מערכת עדינה מאוד המורכבת מצינורות רבים, גדולים וקטנים, המחוברים זה לזה ותקלה במקום אחד תשפיע על כל המערכת. 

 

איש מאיתנו לא אוהב להתעסק עם מערכת האינסטלציה בבית, בייחוד כשהמפגש קשור לשירותים או לצנרת הביוב. עם זאת, לא תמיד יש ברירה. מערכת האינסטלציה היא מערכת עדינה מאוד המורכבת מצינורות רבים, גדולים וקטנים, המחוברים זה לזה ותקלה במקום אחד תשפיע על כל המערכת. עם זאת, לא כל תקלה היא חמורה כי שנראה לנו בהתחלה ולעיתים עירנות שלנו תספיק בכדי שנתפוס את הבעיה בתחילתה ונוכל לפתור את העניין בעצמנו. אילו דברים הקשורים לאינסטלציה ניתן לעשות בעצמנו ואיך פותרים בעיות מסוג זה לבד?

המפתח: תחזוקה למטרת מניעה

כמו בכל מערכת, בכדי לא להתמודד עם מצבי חירום או בעיות מורכבות, גם כאן הדרך הטובה ביותר היא קודם כל מניעה ותחזוקה  נכונה של המערכת. הדבר הראשון שהוא גם קל לביצוע הוא לדאוג לניקיון של פתחי הניקוז. עשו מאמץ שאל פתח הניקוז במטבח לא יכנסו שאריות העלולות לסתום אותו. בחדר האמבטיה שימו רשת סינון על פתח הניקוז שתמנע כניסת שערות אליו ולסתימה. מדי כחודש שפכו מים רותחים אל תוך פתח הניקוז. כך השאריות יתפרקו לפחות בחלקן ולא יסתמו את הפתח. כדאי לאחר מכן לעבור עם פומפה ולהוציא אותן החוצה. לגבי השירותים, חשוב מאוד לזרוק אליהם רק נייר טואלט (וגם אותו בכמות מדודה). בנוסף, במידה ואתם נעדרים למשך מספר ימים מהבית כדאי לסגור לחלוטין את ברז המים הראשי. כך גם אם בדיוק באותו זמן הצינור החליט להתפוצץ, לא תוזעקו באמצע החופשה.

לגלות סימנים חשודים

בעיה בצנרת לא בהכרח תגיע באופן גלוי וברור כמו פיצוץ בצנרת או סתימה שמתרחשת בבת אחת. לרוב הבעיה מצטברת עד שהמערכת שובקת לגמרי. לכן צריך להיות עירניים ולשים לב. הקירות מתקלפים או נפוחים בנקודה מסוימת? נראית הצטברות עובש על הקיר? חשבון המים מנופח? כל אלה הם סימנים לנזילה או דליפה. בעיית נזילה דורשת עבודה מקצועית אך כבר בעצם הגילוי תחסכו הרבה. המים יורדים לאט יותר באמבטיה, במטבח או בשירותים? אם העניין לא יטופל בסוף תהיה סתימה. אל תזניחו – טפלו כבר עם הסימנים הראשונים.

טיפולים שאפשר לבצע לבד

סתימה בתחילת דרכה יכולה להיפתר גם באמצעות שימוש בפומפה- פתרון פשוט אך במקרים רבים יעיל. לעיתים הסתימה היא בסיפון- החלק המוברג שבארון מתחת לכיור. פתיחת הסיפון והוצאת הלכלוך מתוכו יכולה לפתור את הסתימה. לעיתים גם חומרים (עדיף בנוזל ולא אבקה) יוכלו לעזור אך התייחסו לעזרה שלהם בערבון מוגבל. נזילה בשירותים נובעת לעיתים מגומיה רופפת במצוף שבניאגרה. לעיתים החלפת גומיה מספיקה. במקרים מורכבים יותר שיש צורך בטיפול מהיר קראו לאיש מקצוע המספק שירות בעיר שלכם, למשל לאינסטלטור בראשל"צ והקפידו להזמין בעל מקצוע מיומן ובעל ניסיון.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים