חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

לשכת המסחר ירושלים - עם הפנים אל החוץ

 

לשכת המסחר בראשות נשיאה דרור אטרי קיבלה בליל יום ג’ השבוע,   את השנה החדשה באירוע מפואר גדוש בדיפלומטיה עסקית בהשתתפות שגרירים, קונסולים כלכליים בבירה.

 

עשרות חברי הארגון, אנשי עסקים ונכבדי העיר התכנסו שלשום ( ליל יום ג’) להרמת כוסית חגיגית לרגל השנה החדשה, בין באי הטקס גם שגריר קוסטה ריקה בישראל מר אסטבן פנרוד  שהאירוע כולו היה בסימן יום ההולדת ה- 196 של קוסטה ריקה, והקונסולית המסחרית של הפיליפינים בישראל הגברת ג’ודי (ג’ואי) ראזון, שהשנה מציינות שתי המדינות שישים שנה לכינון היחסים בניהן.

בנאום שנשא בפתח האירוע, בירך נשיא לשכת המסחר דרור אטרי את השגריר והקונסולית בברכות יום הולדת שמח למדינותיהם, וציין את חשיבות חיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות "בטוחני, כי מערכת היחסים היפה שנרקמה עם מדינת הפיליפינים תביא לשפע, לשגשוג ולהצלחה עבור החברים בקהילה העסקית."

 

"אנו אוהבים את ירושלים" אמר השגריר פנרוד בנאום שנשא, והבטיח כי ימשיך ביתר שאת לעודד ולתמוך בחיזוק הקשרים בכלכליים בין המדינות, "אנחנו לא עוד מדינה דרום אמריקנית של קפה, סוכר ובננות, ישנם קווי דמיון רבים בין המדינות שלנו, בחדשנות, ביוזמה, בהשקעה בטכנולוגיות מתקדמות, חברות בינלאומיות רבות כמו אינטל ומובילאיי, משקיעות בקוסטה ריקה ומקימות בה את המרכז העיקרי שלהם באזור באמריקה הלטינית ".

 

גם קונסולית הפיליפינים ראזון העלתה על נס את הקשר ההיסטורי בין העמים העובר גם בתקופת מלחמת העולם השנייה במהלכה הצילו שלטונות ארצה אלפי יהודים מאיימי השואה. במהלך ארוחת הערב החגיגית ציינה ראזון את החשיבות שרואה ארצה ביחסים עם ישראל והודיעה כי במהלך חודש נובמבר תגיע משלחת גדולה של אנשי עסקים מהפיליפינים לביקור בארץ במטרה לקדם את הקשרים העסקיים בין המדינות, "אנו רואים חשיבות גדולה ביצירת קשרים עם מדינת ישראל, לאור ההיי טק, המסחר והטכנולוגיה המתקדמים כאן. אנו שמחים לקדם הזדמנויות ונמשיך לייצר יחד עוד שיתופי פעולה אשר יניבו תוצאות." נשיא הלשכה מר דרור אטרי, הודה לקונסולית הכלכלית והוסיף כי "שיתוף הפעולה שנרקם בין לשכת המסחר למדינת הפיליפינים פתח צוהר לאפשרויות חדשנות במזרח הרחוק, ובטוחני כי יחד נמשיך ונוביל בשורות חדשות מירושלים לטובת הקהילה העסקית בפיליפינים ובישראל."

את באי הטקס שכלל ארוחת ערב בניצוחו של מנהל מלון טריפ ירושלים בת-שבע חיים אלקובי , בירך הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן שקרא לחברי הארגון :"עשו עסקים תוך ראייה ואחריות חברתית ובדרך ארץ".

בערב הגדוש והמושקע עלו על הפרק גם נושאים כבדי משקל עבור קהילת העסקים בבירה- מאבק הסוחרים בשוקי הלילה, עבודות התשתית המפריעות לתנועת הקונים, והשווקים המשתנים בעידן המסחר האלקטרוני.

בשנה החולפת, כחלק מהמהלך האסטרטגי המקיף להשיב את לשכת המסחר ירושלים אל מקומה ומעמדה הטבעי במרכז העשייה הכלכלית הישראלית, פעלו ראשי הלשכה רבות לחיזוק מעמדם ושיפור תנאיהם של בעלי העסקים בארץ ובירושלים בפרט. פעילות זו כללה את ייצוגם של בעלי העסקים והסוחרים מול רשויות השלטון במטרה לצמצם את הפגיעה בתנאי עבודתם ומעמדם, וכן בפתיחת שווקים, הזדמנויות והסכמים חדשים בארץ ובחו"ל שיהוו קרקע פורייה לפיתוח הסקטור העסקי בישראל.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים