חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

שבוע סרטים מונגשים לבעלי לקויות

 

לרגל היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שיצוין ב-3 בדצמבר: כל הסרטים יהיו מונגשים עבור אוכלוסיות עם לקויות * לקויי ראייה יעזרו בתיאור קולי שמלווה את הסרט * כבדי שמיעה יסתייעו בכתוביות מיוחדות המציינות גם את הצלילים הנשמעים ברקע * ואנשים בעלי מוגבלות שכלית יצפו בסרט עם פסקול פישוט לשוני * עלות הכרטיס מסובסדת בהצגת תעודת נכה או תעודת עיוור

 

לראשונה בישראל, שבוע סרטים מונגשים לאנשים עם לקות שמיעה, לקות ראייה או הנמכה קוגניטיבית יוקרנו בסינמה סיטי בראשון לציון. במסגרת יוזמה של מינהל הרווחה בעיריית ראשון לציון ורשת בתי הקולנוע "סינמה סיטי" בעיר, ולרגל היום הבינלאומי לשוויון זכויות של אנשים עם מוגבלות שיצוין ב-3 בדצמבר, יוקרנו סרטים מונגשים המותאמים למגוון לקויות.

הסרט הישראלי "מכתוב" יפתח את שבוע הסרטים המונגשים בהקרנה חגיגית עם הנגשה לעיוורים וכבדי ראייה (יום א, 3.12.2017, 19:00), וייפתח לקהל הרחב ללא עלות ובהרשמה מראש. לקויי ראייה יעזרו בתיאור קולי מפורט לפרטי פרטים שמלווה את הסרט. המטרה היא להציע לכולם להשתתף בחוויה ולחוש לרגע את משמעות הצפייה בסרט קולנוע עבור אדם עיוור. ההקרנה החגיגית תתקיים במעמד ראש עיריית ראשון לציון- דב צור, סגנו ומ"מ- מוטי עג’מי, מנכ"ל ובעלים של רשת סינמה סיטי- אבי אדרי ומתמודד "האח הגדול" ולקוי ראייה בעצמו- איתם ישראלי.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר: "היוזמה נועדה לאפשר לאנשים עם מוגבלות ליהנות מחוויה קולנועית מהנה המתאפשרת לכל אדם. ראשון לציון משקיעה משאבים רבים כדי להתאים את החיים העירוניים והאירועים המתקיימיED בה לכולם."

סגן ומ"מ ראש העירייה המחזיק את תיק הרווחה, מוטי עג’מי, הוסיף: "עיר חזקה היא כזו שמחבקת בשוויון את כל תושביה. חשוב לנו שאנשים יחיו כאן חיים מלאים, בלי קשר למגבלה שלהם. שיתוף הפעולה עם הסינמה סיטי הוא ייחודי ומחדד את הצורך בשילוב של משאבים קהילתיים ותרבותיים לטובת התושבים".

ראש מינהל שילוב חברתי, נעמי אחימור, שבעצמה לקוית ראייה, ציינה: "מעולם לא נתתי ללקות להגביל אותי או להוות חסם להצלחה בעשייתי המקצועית והאישית. אני יודעת כי ההנגשות חשובות ואני מקווה כי העידן הטכנולוגי היום יאפשר לאנשים עם מוגבלות ליהנות מההנגשות ומחיים תרבותיים עשירים."

במהלך השבוע, שיחול בין 3-7.12.2017, יוקרנו מגוון סרטים מונגשים לטובת אנשים עם לקות שמיעה, ראייה או עם מגבלה קוגניטיבית, בהם: "אהבה ארץ ישראלית", "המנצחים", "סופר דאפי" ו"פוטו פארג’’. כבדי השמיעה יסתייעו בכתוביות מיוחדות המציינות גם את הצלילים הנשמעים ברקע, למשל בכי תינוק, צליל הודעה נכנסת, כלב נובח ועוד. אנשים בעלי מוגבלות שכלית והנמכה קוגניטיבית יצפו בסרט עם פסקול פישוט לשוני, כלומר עיבוד המידע לשם הפיכתו לפשוט, ברור, מובן וקל להבנה.

כל הסרטים המונגשים מסובסדים ומוצעים בעלות כרטיס של 15 ¤ בלבד לאדם, בהצגת תעודת נכה או תעודת עיוור. למעט ההקרנות בימי ראשון וחמישי (3.12, 7.12) שיהיו ללא עלות ומותנות בהרשמה מראש.

להרשמה ניתן לפנות למירי חביב, מנהיגות הורים מהל"ב בטלפון - 054-7466744, או למזכירות לשכת שיקום נכויות: 03-9689917, ובכתובת מייל: liaty@rishonlezion.muni.il

צילום האולם: קובי בכר

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים