חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

בעל עסק! שים לב למדיניות האכיפה החדשה

 

מידע ראשוני על היתכנות פתיחת עסק * פרק זמן ללא אכיפה להשלמת הליך הרישוי * והעברת סמכויות האכיפה לחברה לבטחון וסדר ציבורי * נכנסה לתוקף מדיניות אכיפה חדשה לחוק רישוי עסקים

 

מדיניות אכיפה חדשה לחוק רישוי עסקים נכנסה לתוקף. בחודשים האחרונים שקדה עיריית ראשון לציון על מדיניות אכיפה חדשה לחוק רישוי עסקים שנועדה להעניק לבעלי העסקים שקיפות מלאה בנוגע להליכים השונים. בעירייה מבקשים למצוא את האיזון בין שמירה על אינטרסים עליהם בא להגן חוק רישוי עסקים, כמו בריאות הציבור, שלום הציבור ובטיחותו, ובין מתן אפשרות אמיתית לבעלי עסקים לפעול להוצאת רישיון עסק.

במסגרת מדיניות השקיפות שמקדמת העירייה, מעתה יוכלו בעלי עסקים  לברר אודות הנכס עוד בטרם פתיחת העסק. בעל עסק יוכל לפנות לאגף רישוי עסקים ולקבל מידע ראשוני במענה מהיר על היתכנות פתיחת עסק במקרקעין בהיבט חוקי התכנון והבניה וכן האם ניתן להפעיל עסק במקום מסוים על פי תב"ע או על פי היתר בנייה.  כמו כן ניתן לקבל מידע בדבר צווים שיפוטיים החלים על הנכס ויתכן שמונעים אפשרות קיום עסק בנכס. כך יוכלו בעלי העסקים להימנע מהשקעה כספית גדולה במקום בו אין אפשרות חוקית להפעיל עסק.

בעירייה מבינים כי הקמת עסק כרוכה לא פעם בהשגת אישורים ובירוקרטיה בין גופים שונים. ולכן מרגע שבעל עסק פותח עסק חדש הטעון רישוי, הוא מחויב להגיש בקשה לרישיון עסק. אולם מרגע זה, יעמוד לרשות בעל העסק פרק זמן של שישה חודשים להשלמת הליך הרישוי, בלי שיינקטו נגדו הליכי אכיפה בגין ניהול עסק ללא רישיון. שלב זה ייקרא "הליך רישוי תקין".

במידה ובפרק זמן זה לא עמד בעל העסק בדרישות נותני האישור הקבועים בחוק (כמו משטרה, משרד הבריאות, כיבוי אש, הנדסה וכו’), ויתקבל באגף רישוי עסקים סירוב מאחד מנותני האישור האמורים, יינקטו נגד בעל העסק הליכי אכיפה בגין ניהול עסק ללא רישיון והוא אינו עוד תחת הגדרת "הליך רישוי תקין".

יודגש, כי הידברות עם מי מנותני האישור אינה מונעת הליכי אכיפה. כמו כן הפסקת פעילות העסק או העברתו לגורם אחר, לא מונעות פעולות אכיפה או הפסקת הליך משפטי.

עסק הנמצא ב"הליך רישוי תקין", יהיה רשאי לקבל היתרים על פי סעיף 47 לחוק עזר לראשון לציון (שמירת הסדר והניקיון), כגון היתר להצבת כסאות ושולחנות, היתר להצבת פרגודים או שמשיות והיתר להצבת דוכנים. ההיתר כפוף לכך שהעסק נמצא בהליך רישוי תקין והוא יהא בטל מעיקרו עם הגשת כתב אישום. יש להבהיר כי בעל עסק טעון רישוי אשר לא יגיש בקשה לרישיון עסק, יינקטו נגדו הליכי אכיפה באופן מיידי בגין ניהול עסק ללא רישיון.

במסגרת גיבוש מדיניות האכיפה, הוחלט כי את הליכי האכיפה יעברו לסמכות החברה לבטחון וסדר ציבורי.

מחזיק תיק רישוי עסקים, חבר המועצה משה לבהר, מוסיף: "המדיניות החדשה נועדה מצד אחד לאפשר לבעלי העסקים לפתוח עסק בלי הפתעות מיותרות והשקעות שיכולות לרדת לטמיון ומצד שני מוטלת עלינו אחריות לדאוג לכך שהעסקים השונים יפעלו במסגרת החוק על מנת להגן על הציבור הרחב". אגף רישוי עסקים יעמוד לשירות בעלי העסקים בכל עת בליווי וקידום הליך הרישוי על מנת שבעלי העסקים יפעלו ברישיון עסק או בהליך רישוי תקין.    

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים