חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יריד תעסוקה לעולים חדשים

 

150 עולים חדשים השתתפו ביריד תעסוקה שקיים אגף הקליטה בעיריית ראשון לציון * במפגש הוצעו עבודות מגוונות לעולים על מנת להשתלב בשוק העבודה *  15 חברות השתתפו ביניהן אסם, שופרסל, אייס ועוד

 

אחד מהקשיים המרכזיים של עולה חדש הוא מציאת עבודה. השפה מהווה חסם בפני מעסיקים, אי הכרת התרבות המקומית מהווה לעיתים מכשול וחלק מהם מגיעים ללא משפחות שיתמכו בהם. באגף הקליטה בעיריית ראשון לציון מבקשים להקל על העולים החדשים בראשון לציון ופועלים על מנת לסייע להם להשתלב ולהתאקלם כמה שיותר מהר בארץ. השבוע קיים אגף הקליטה, בשיתוף הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה, יריד תעסוקה באולפן "אחווה" שבעיר. כ-150 עולים חדשים, תלמידי האולפן, ממדינות חבר העמים, צרפת ועוד השתתפו במפגש בו הוצעו עבודות מגוונות מ-15 חברות שונות, ביניהן אסם, שופרסל, אייס, הול-טק, עמינח, מתן-שירותי בריאות וסיוע, שלם- פתרונות אריזה, תעבורה, PIONEER, פסיפס ע.צ אלון בע"מ ועוד.

חבר המועצה ומחזיק תיק קליטה, מיכאל רייף, קיבל את פני העולים יחד עם מנהל תעסוקה של הסוכנות היהודית, מאיר לופטינסקי, מנהלת תחום תעסוקה מחוזית של משרד העלייה והקליטה -  נעמי בנד ומנכ"ל מט"י ראשון לציון והסביבה- מוטי מורד. "יריד התעסוקה הוא חלק משמעותי מתהליך הקליטה" מסביר חבר המועצה, מיכאל רייף "מציאת עבודה ההולמת את כישורי העולה יכולה לעלות אותו על מסלול יציב להשתלבות בשוק העבודה ובכלל בהתאקלמות בארץ. אגף הקליטה העירוני פועל כל השנה על מנת לתת מענה לצורכיהם השונים והמגוונים של העולים בעיר".

נציין כי מערך קליטת העולים שמציעה העירייה כולל ליווי אישי בהסדרת תהליכי הקליטה, אולפן עברית למבוגרים מהמתקדמים בארץ, אולפן עברית ותגבור לימודי לילדים ונוער, סבסוד קייטנות קיץ, חוגים, ופעילויות בחגים, פעילות תרבות ופנאי במגוון שפות, סיורים להכרת הארץ, ליווי תעסוקתי, תמיכה וייעוץ להורים, סיוע בנושאים משפטיים, ועוד מגוון פעילויות המסובסדות על ידי הרשות ומשרד העלייה והקליטה, וחלקן אף ללא תשלום לעולים. באגף הקליטה, בראשות טל טשורני, פועלים לחיזוק השייכות החברתית של העולים ובו בעת לשימור התרבות והמורשת של העולים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים