חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פקחים עירוניים החלו לאכוף רוכבי אופניים חשמליים

 

פקחים עירוניים שהוסמכו לאכוף בתחום אופניים חשמליים, הוצבו בכניסות לבתי הספר העל יסודיים * בשלב הראשון תתמקד פעילות הפקחים בהסברה, בשלב הבא יינתנו התראות ולאחר מכן תחל אכיפה שתכלול דו”חות ואף החרמת אופניים חשמליים * בשנים האחרונות מטה הבטיחות קיים הדרכות וסדנאות בבתי ספר, סימולטור רכיבה, חריטת מספרי זהות של הרוכבים על אופניים והכנסתם למאגר ועוד

 

 השבוע, בפעם הראשונה, הוצבו פקחים עירוניים מהחברה לבטחון בכניסות לבתי הספר העל יסודיים ובדקו בני נוער שהגיעו עם אופניים חשמליים. כזכור, 13 פקחים עירוניים עברו הכשרה וקיבלו סמכויות ממועצת העיר בהתאם לחוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות שעבר בשנה שעברה בכנסת ונכנס לתוקף לפני מספר חודשים. הפעילות תמשך כל השבוע ובכל בתי הספר העל יסודיים. בשלב הראשון תתמקד הפעילות בהסברה, בשלב הבא יינתנו התראות לבני הנוער שירכבו לא כחוק ולאחר מכן תחל אכיפה שתכלול דו"חות ואף החרמת אופניים חשמליים

ראש העירייה, דב צור, הגיע ביום הראשון לפעילות לבית הספר המעיין ואמר: "מרגע שעבר החוק, זירזנו את תהליך הכשרת הפקחים כדי להתחיל את הפעילות בשטח. משנה לשנה אנו עדים לריבוי התאונות שבהן מעורבים רוכבי אופניים ואין מנוס מהסדרת הרכיבה והפניית הרוכבים למסלולים שאינם מסכנים את הולכי הרגל ואת עצמם".

הפקחים הוכשרו להתמודד עם עבירות תעבורה המבוצעות על ידי רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינט ממונע, אופנוע וכן הולכי רגל. החוק נועד לסייע באכיפת עבירות תעבורה המבוצעות על המדרכות לשם הגנה על הולכי הרגל. בהתאם לסמכויוFA החדשות שיוענקו לפקח עירוני שיוסמך לכך, הוא יוכל להורות על הפסקת העבירה, לדרוש הזדהות בפניו, לעכב את הרוכב, לרשום דו"ח ובמקרים מסוימים אף להוציא את האוויר מצמיגי האופניים או הקורקינט הממונע, ואף לתפוס או להרחיק את האופניים או הקורקינט הממונע.

עיריית ראשון לציון מתמודדת בשנים האחרונות עם תופעת האופניים החשמליים בקרב בני נוער וצעירים. ריבוי התאונות וההפרעה לציבור הובילו את מטה הבטיחות בחברה לבטחון לביצוע שורה של פעולות בקרב תלמידים וצעירים על מנת להכשיר ולהדריך לרכיבה נכונה. מלבד הדרכות וסדנאות בבתי הספר, הדרכה בעזרת סימולטור לאופניים חשמליים ואף מבצע לחריטת פרטי בני הנוער על האופניים במטרה להכנסת פרטי הרוכבים למאגר של החברה לבטחון והמשטרה.

על פי הערכות מסתובבים ברחבי העיר כ-5000 זוגות אופניים חשמליים כאשר על חלק ניכר מהם רוכבים צעירים ובני נוער.

סגן ראש העירייה, רז קינסטליך, המחזיק בתיק החברה לבטחון, הוסיף: "הכשרת המפקחים העירוניים לאכיפה של רכיבה מסוכנת על אופניים חשמליים היא אבן דרך במאבק שלנו כנגד התופעה המטרידה הזאת. כמי שאמון על הנושא, שמתי את המאבק ברכיבה לא בטוחה בראש סדר העדיפויות של החברה לביטחון ולסדר ציבורי ועד כה עשינו פעולות רבות ומגוונות לטובת טיפול שורש בתופעה. החל מפעולות הסברה בבתי הספר, כלה בשיתופי פעולה עם מנהיגות ההורים והתלמידים ועד מבצעי אכיפה חוזרים ונשנים. אנו נכונים להעמיק את הפעילות שלנו כדי שהילדים של כולנו ישובו הביתה בשלום".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים