חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: יתרו תשע”ו

 

אנשים חשובים בעיני עצמם מתלוננים על חוסר בנאורות של הצד השני. הכול שלילי. הכול חשוך. שהרי לדעת הפוסלים, להדגיש בלימוד האזרחות כללים של חירות האדם ממקורות יהודיים נראה להם עבירה חמורה

 

פרט לעיסוק הבלתי נדלה במזג האוויר עסקה התקשורת השבוע בנושאים מאד חשובים: ספר אזרחות , פרס מפעל חיים ליוצר ישראלי ותקציב משרד התרבות. מעניין שקולות הבכי והנהי נשמעו מצד אחד של המפה הפוליטית.

אנשים חשובים בעיני עצמם מתלוננים על חוסר בנאורות של הצד השני. הכול שלילי. הכול חשוך. שהרי לדעת הפוסלים, להדגיש בלימוד האזרחות כללים של חירות האדם ממקורות יהודיים נראה להם עבירה חמורה.

וזמר עם כיפה על ראשו לא ראוי לפרס. ורק לתיאטרון חתרני מגיע תקציבים. האומנם? בפרשת השבוע יתרו חותן משה שהיה בתפקיד תיאולוגי חשוב "כהן מדין" מגיע אל המידבר ובפגישתו עם משה ואהרון וזקני ישראל מכריז: " ברוך ה’ אשר הציל אתכם,... עתה ידעתי כי גדול ה’ מכל האלוהים.."!. בחלק השני של הפרשה מרבים בפרטים על ההכנות של מעמד הר סיני וקבלת עשרת הדיברות. עשרת הדיברות הם תמצית כל המצוות ביהדות . האם כל ילדי ישראל יודעים אותם? הקב"ה מבטיח : אם תשמרו את בריתי "והייתם לי סגולה מכול העמים... ואתם תהיו לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש".

עם ישראל נשא את החובות המוסריות במשך כול ההיסטוריה . העם היהודי סבל יותר מכול עם אחר ולכן מקוממת הייתה הצהרתו של מזכ"ל האו"ם שהרצח הברוטאלי שאנו חווים ממש כאן לידינו הוא תוצאה של תסכול על ה"כיבוש" ובאותו רגע מתעלמים ממאות ואלפים של מעשי רצח מדי יום, בכל הארצות מסביבנו. את עשרת הדיברות חקקו בבנין הכניסה של האו"מ. חבל שאין מי שמלמד את הנוכחים שם את משמעותם האוניברסאלית. שבת שלום . (איזו דיברה זאת?)

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים