חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: דברים תשע”ו

 

טבע האדם לשכוח דברים רבים. צריכים לפעמים להפעיל את מנגנון הזיכרון כדי להיזכר. כמו שהזכירו לנו השבוע  את אסון אולימפיאדת מינכן ב 1972

 

השבת תשעה באב (שנדחה ליום א) מציין את היום העצוב בהיסטוריה היהודית .אנו עוצרים את פעילותנו השגרתית בהווה וחושבים על העבר.

טבע האדם לשכוח דברים רבים. צריכים לפעמים להפעיל את מנגנון הזיכרון כדי להיזכר. כמו שהזכירו לנו השבוע  את אסון אולימפיאדת מינכן ב 1972.

ארבעים וארבע שנים  זו תקופה ארוכה. יותר משנות דור. דברים ואירועים רבים נשכחים ומאבדים מחשיבותם. דברים מועטים וזיכרונות מכוננים נצרבים בזיכרון הקולקטיבי.  צריכים סיבה מיוחדת ואנשים מיוחדים שיזכירו לנו ויגישו לנו את הפרספקטיבה הנכונה להערכתם של המאורעות.

בתום ארבעים שנה לצאת בני ישראל ממצרים וערב כניסתם לארץ המובטחת מכנס משה את העם ומספר לדור הצעיר את ההיסטוריה מנקודת מבטו. הוא לא חוסך דברי ביקורת על חטאים שונים, יחד עם  מחמאות .

למעשה כל חומש דברים היא חזרה היסטורית על סיפורי דור המדבר.

בימים אלה מתחרים על הישגי הספורט והענקת מדליות לכל ספורטאי מצטיין ששבר שיא קודם, אפילו במספר שניות של ריצה או שחייה . אנו מצטיינים בזיכרון ארוך של מאות ואלפי שנים. מיציאת מצרים  ומחורבן בית ראשון ושני , גלויות ורדיפות. מאבקים וגירושים ושואה ומלחמות ומבצעים

רבים בעבר הרחוק והקרוב. דווקא בימים אלה ראינו איך הישג מרשים של ספורטאית צעירה מאחד ומשמח את כל העם צריכים להדגיש את אהבת ישראל והצורך להבליט את החיובי והטוב במקום הרע והמכוער.

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים