חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

לחשוף תלמידות לטכנולוגיה מגיל צעיר

 

עיריית ראשון לציון מזמינה אתכם להצטרף למיזם חברתי לקידום תלמידות בנות 9-12 להשתלבותן בעתיד בזירה תעסוקתית במקצועות הטכנולוגיים * זוהי שנה שנייה למיזם 

 

שאלתם את עצמכם פעם למה יש כל כך מעט נשים במקצועות טכנולוגים? משרד האוצר פרסם לאחרונה סקירה אודות תעסוקה בענף ההיי טק, מהסקירה עולה כי רק רבע ממשרות הליבה בהיי טק מאוישות על ידי נשים. סקירה נוספת של משרד האוצר מסביר את הנתון העגום הזה- ערות נוטות לבחור פחות במקצועות מדעיים שקשורים לתעשיית ההיי־טק. רק 37% בוחרות ללמוד 5 יחידות לימוד בפיזיקה ו–31% בוחרות ללמוד 5 יחידות מדעי המחשב. לעומת זאת.

את הנתון הזה בדיוק מבקש המשרד לקידום מעמד הנשים בעיריית ראשון לציון לשנות. המיזם החברתי "אליסקוד בנות לומדות תכנות" שיתחיל השנה את המחזור השני שלו, מיועד לתלמידות בנות 9-12, ומטרתו לעודד השתלבותן בעתיד של התלמידות בזירה תעסוקתית במקצועות הטכנולוגיים.

בשנת הלימודים הנוכחית תתקיים סדרה בת 10 סדנאות העשרה ייחודיות, במבנה מודולרי בו כל סדנה עומדת בפני עצמה באופן המאפשר לכל לומדת לבחור מגוון  נושאים טכנולוגיים המעניינים אותה, ברמות מתחילים ומתקדמים. המפגשים יתקיימו אחת לחודש במשרד לקידום מעמד הנשים ויונחו על ידי צוות מתנדבות ותיקות שהוכשר במהלך שנת הלימודים שחלפה כמדריכות וזאת בכדי ללוות את הילדות בתהליך ההכשרה. במקביל, התלמידות תשולבנה בבתי ספר ברחבי העיר וישמשו כמדריכות וזאת כחלק מפרויקט המחויבות האישית בעיר.

פעילות זו ועוד מגוון קורסים טכנולוגיים המתקיימים ביוזמת פורום טכנולוגיה ברשת הנשים הם פרי חשיבה חינוכית השמה לה  כמטרה  לקדם  ולסייע לילדות, לנערות ולנשים להשתלב באופן מיטבי בעולם הטכנולוגי המתקדם בו אנו חיות.

חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום מעמד הנשים ושוויון מגדרי, לימור גור, אמרה: "פרויקט מבורך שיכול לשנות את התמונה בעתיד. מעבר להשפעה על פערי השכר בין גברים לנשים, לנשים יש הרבה מאוד לתרום בתחום וזה המקום לעודד אותן כבר מגיל צעיר".

יועצת ראש העירייה לקידום מעמד הנשים, איריס כגן, ציינה כי העירייה חלוצה במיזם שכבר רשם הצלחה בשנה שעברה.

הסדנה  הראשונה  לילדות בנות 9-12 תתקיים ב-26/9/16 בין השעות 16:00- 19:00.

לפרטים ולהרשמה:  המשרד לקידום מעמד הנשים  03-9682500  

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים