חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

נפתח חניון הגימנסיה לתושבי האזור

 

מצוקת החנייה במרכז העיר מקבלת השבוע חמצן * חניון תת קרקעי נפתח בגימנסיה הריאלית ובו 70 מקומות חנייה לתושבי האזור * העלות סמלית והחנייה מתאפשרת עד השעה שבע בבוקר * בחניון הותקנה מערכת ממוחשבת בלעדית בארץ שיודעת לזהות בין קבוצות מורשי חנייה * בהמשך יוקמו שני חניונים תת קרקעיים נוספים

 

מצוקת החנייה במרכז העיר היא סוגיה ידועה אותה מנסים לפתור בעיריית ראשון לציון. על אותם גבולות גזרה קיימים בלב הוותיק של העיר, מתווספות יחידות דיור נוספות במסגרת פרויקטים של תמ"א 38 מה שמוביל ליותר רכבים פרטיים.  אחד הפתרונות המוצעים הוא הקמת חניונים תת קרקעיים בשטחים ציבוריים במרכז העיר. חניון ראשון תת קרקעי לרווחת הציבור נפתח השבוע תחת הגימנסיה הריאלית וישמש הן את צוות בית הספר והן את תושבי האזור.

כדי להתמודד עם הגבלות הביטחון של חוזר מנכ"ל משרד החינוך האוסר על שהיית רכב בחניון שאינו קשור למוסד חינוכי, פותחה מערכת ממוחשבת ובלעדית בישראל היודעת לזהות את דיירי הרחובות הסמוכים להם הרשאה לחנות בחניון מהשעה חמש אחר הצהריים ועד שבע בבוקר למחרת, לבין צוות בית הספר שיכול לחנות בחניון משבע בבוקר ועד לחמש אחר הצהריים. רכב פרטי של אחד מדיירי האזור שיחרוג בשעות, יכול להוביל לעיכוב פתיחת בית הספר לתלמידים ולכן ישנה הקפדה על שעות השימוש.

החברה הכלכלית בראשות ניצן פלג הובילה את הקמת החניון בהיקף של עשרה מיליון שקלים. אגף החנייה בחברה לבטחון יתפעל את פעילות החנייה. החברה לבטחון השקיעה כ-150 אלף שקלים נוספים רק במערכת הממוחשבת שיודעת לזהות בין קבוצות מורשי חנייה. עלות החנייה עומדת על חמישה שקלים, כאמור מהשעה 17:00 ועד 07:00 בבוקר למחרת. בימי חופשה מלימודים, החניון יהיה פתוח למורשים 24 שעות ביממה.

חניון זה לא לבד, בימים אלו נבנה חניון תת קרקעי נוסף שיהיה גם הוא במתחם הגימנסיה וזאת במסגרת פיתוח שלב ב’ של בית הספר, החניון יכלול 100 מקומות חנייה נוספים. חניון נוסף יוקם תחת בית הספר חביב ובו 80 חניות בשלב הראשון ולאחר מכן יוכשרו 70 מוקמות חנייה נוספים.

ראש העירייה, דב צור, אמר כי כדי להתגבר על מצוקת החנייה עלה צורך בפתרונות יצירתיים "מוסדות חינוך פועלים עד שעות אחר הצהריים ולאחר מכן הם יכולים להיות פנויים כמקומות חנייה לדיירי האזור. השקענו מחשבה ומשאבים רבים להקמת החניונים והתאמת מערכת מתקדמת שתדע לזהות את מורשי החנייה, כל זאת על מנת לתת מענה לתושבי האזור ובד בבד להבטיח את בטחון התלמידים בבית הספר".

צילום: שרון קווה שטול

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים