חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

פרס על שקיפות שלטונית לעיריית ראשון לציון

 

הפרס מחולק אחת לשנתיים במטרה להגביר את אמון הציבור במערכת השלטונית * ”ראוי שנכיר בפעילותם של יחידים לשקף את השקיפות השלטונית בתוך הרשויות הציבוריות” אמרה שרת המשפטים איילת שקד * פרס זה מצטרף לדירוג מדד השקיפות הארצי בו קיבלה העירייה את הדירוג הגבוה בארץ 

 

 אחרי שעיריית ראשון לציון זכתה לציון הגבוה ביותר במדד השקיפות הארצי, עתה גם הממונה על חופש המידע בעירייה, ריקי דהן, זכתה בפרס היוקרתי שמחלק משרד המשפטים אחת לשנתיים- פרס השרה לשקיפות שלטונית.

 הפרס מוענק לרשות ציבורית או לעובד רשות שהוביל שינוי משמעותי שגרם להפצת מידע, הנגשתו או לשינוי ושיפור בתהליך מסירת המידע מכח חוק חופש המידע.  השופטים בוועדה שבחרה את ריקי דהן, הדגישו את יוזמותיה של ריקי דהן להנגשת מידע, ביניהן פרסום סטטוס רישוי העסקים באופן יזום, פינת שמע המאפשרת שמיעת הקלטות מישיבות בעירייה בסמוך לקיומן, ושינוי בחוק הארכיונים.  עוד ציינו השופטים כי 91% מ-185 בקשות נענו בחיוב בשנת 2016.

טקס חלוקת הפרס התקיים בשבוע שעבר במוזיאון ארצות המקרא במעמד יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין ושרת המשפטים, איילת שקד שאמרה: "ראוי שנכיר בפעילותם של יחידים לשקף את השקיפות השלטונית בתוך הרשויות הציבוריות. תחום השקיפות השלטונית וחופש המידע הפך לעקרון יסוד בדמוקרטיה במאה ה-21. הגברת השקיפות אינה מתקיימת מעצמה, יש מי שפועלים על מנת לקדמה ולשפר את המערכת הציבורית במסגרתה אנו פועלים". ראש העירייה, דב צור, בירך את ריקי דהן על קבלת הפרס ואמר: "השקיפות היא נר לרגלינו. דווקא בתקופה שאמון הציבור ברשויות מקומיות נפגע בשל כל מיני פרשיות – הדרך שלנו לחזק את האמון היא לחשוף את כל הפעולות  שלנו. דווקא משום שאנו עוסקים כל העת בעשייה עניינית– המדיניות שלי היא להיענות בחיוב עד כמה שניתן לכל בקשות חופש המידע המוגשות לעירייה. במידה ויש הערות או ביקורת, אנו שמחים לבחון אותן ולהפיק את הלקחים הנדרשים. כך לומדים ומשתפרים". צור הוסיף כי עבודתה המסורה של דהן מסייעת לעירייה להיפתח עוד ועוד וזה עוד נדבך חשוב בעשייה למען הציבור בעיר.

כאמור, עיריית ראשון לציון זכתה בניקוד הגבוה ביותר במדד השקיפות של העיריות מול הציבור. עמותת "שקיפות בינלאומית ישראל" שעומד בראשה מבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדנשטראוס , מדרגת את הרשויות בישראל על פי קריטריונים אחידים בכל הארץ ובהתאם לכך נקבע הניקוד לכל נושא שנבחן. הדירוג נקבע על פי 12 נושאים עיקריים ביניהם: מידע סביבתי, מענקים ותמיכות, ישיבות מועצה, תכנון ובניה וכספים.

 

תמונה מתוך הסרטון שהופק על ידי משרד המשפטים

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים