חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

עולם אכזר

 

אבל כבד ירד על העיר מודיעין עם היוודע דבר מותה של אמילי אמבר והיא בת 14 בלבד. כזכור, רבים וטובים בעיר נרתמו למען החלמתה והצלתה של אמילי אשר נלחמה בגבורה רבה במחלת הסרטן במשך שבע שנים

 

אמש, סמוך לכניסת השבת, בבית החולים תל השומר, כשבני משפחתה על ידה, הלכה לעולמה אמילי אמבר בגיל 14.

במשך שבע השנים האחרונות עברה אמילי טיפולים וניתוחים רבים בארץ ובחו"ל וכתוצאה מכך חוותה עליות וירידות בתפקודה עד שכאמור נכנעה אמש למחלתה הקשה. לאמילי הצעירה הייתה אישיות מדהימה, כמות של אומץ, הבנה, נחישות ואמונה כמו של אדם בוגר.

אמילי תיזכר בליבנו כילדה-מלאך שנאבקה במהלך שנים כמו גיבורת-על במחלתה הארורה, כשתושבים רבים במודיעין לא נותרו אדישים לגורלה, החזיקו לה אצבעות, ותרמו איש איש על פי יכולתו, להצלתה. או אם תרצו, אמילי תיזכר בקרבנו כילדה קטנה שהצליחה לגייס סביבה קהילה שלמה שנרתמה במסירות מופתית על מנת להצילה.

רינה עידן מעמותת קו לחיים אשר טיפלה באמילי במסירות רבה כתבה אמש: "במשך שבע שנים נאבקה כמו לביאה עם המבט המהפנט והחיוך שובה הלב במחלה. רבות ידובר עוד בקטנה גדולה הזו שבחרה יום יום בחיים: רקדה, רכבה, שרה, התאפרה, הצטלמה, נסעה בעולם בין טיפול לטיפול והיתה אות ומופת למבוגרים וילדים שפגשו בה. אמילי תחסר להרבה אנשים ובמיוחד להוריה שמעון וגלינה ולאחותה שלי שהקדישו את חייהם להציל אותה בכל מחיר עד שאמילי ביקשה די".

במרץ 2011 פרסמתי בעיתון "חדשות מודיעין" מכתב גלוי לאמילי הקטנה תחת הכותרת: "התפללי כאילו הכל תלוי באלוהים. תפעלי כאילו הכל תלוי באדם". אני מבקש לנצל הזדמנות זו כדי לפרסמו שוב כלשונו:

"בזמן האחרון מישהו תובע מחיר מוגזם ולא הגיוני מגופך הצעיר, מנפשך הרכה וממשפחתך הנפלאה. בריאותך הרופפת מתסכלת, מייגעת, מותחת את העצבים עד קצה גבול היכולת ובוחנת את בגרותך וסבלנותך. למי שעומד מהצד זה גורם כאב לב גדול ורצון עז לחבק אותך חיבוק ענק. קהילת מודיעין האכפתית והרופאים הנהדרים שלך עמלים כדי לשנות את המצב האכזרי והלא הגיוני הזה אל תוכו נשאבת ללא כל סיבה. בימים אלו, תושבים שאוהבים אותך מאד מתגייסים ובונים עבורך מגדלים של תמיכה. לא לשווא הם עושים זאת. כעת רופאייך-מלאכייך יניחו במהימנות ובמקצועיות יסודות מוצקים של בריאות תחתיהם.  

"את יוצאת השבוע להתחלה חדשה, לדרך אופטימית של תקווה, למטרה אחת ויחידה – להיות בריאה ולמחוק את ההיסטוריה הלא נחמדה של החודשים האחרונים. זוהי נסיעה לעברו של חלום. אין ספק שתתקדמי בביטחון לעבר חלומך זה וששאיפתך לחיות את ילדותך כפי שאת חוזה בדמיונך, תגבר על כל דבר אחר. זמנים קשים עוברים עליך, את נאלצת להתמודד עם דברים שילדות בגילך לא אמורות להתמודד איתם, אך יש לך את הכוח והרצון להתגבר, לנצח ולהצליח.

"לרצות בהצלחה זה הצעד הראשון בהשגתה. אביך הנפלא אמר, כי יש בך כמות של אומץ, הבנה, נחישות ואמונה כמו אדם בוגר הרבה יותר מגילך. מאחר ואת חפצה ונחושה להצליח – את תצליחי. ההצלחה ברפואה, כמו בכל תחום אחר בעולם, היא תהליך. היא מיזוג של כל שאיפותייך, מארג של תקוות וחלומות עם המשימה שלך להבריא. הצלחתך במשימה יכולה להיות מוגדרת כסוג של תהילה, כמו ספורטאי המנצח במרוץ או בתחרות חשובה וכובש את הפסגה. 

"דומה כי מבחינות רבות החיים הם רצף של חלונות נפתחים. עתה עומד להיפתח לך חלון חדש. לא עוד חלון שמעברו קיר שחור, אלא חלון ורוד שממנו נשקפים חיי אושר והחלמה מלאה".

שמעון אמבר, אביה של אמילי פרסם הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו את ההודעה הבאה: "14 שנים וחודשיים לאחר שנולדה ו-7 שנים וחודש במלחמה עיקשת במחלת הסרטן, בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של אמילי האהובה שלנו. אמילי שלנו החזירה נשמתה לבורא עולם ביום שישי ה-28.07.17 בשעה 7:28 בערב. הודעה על מועד ההלוויה תצא בהמשך. יושבים שבעה בביתה של אמילי, רחוב כליל החורש 4/3 מודיעין. תהיי נשמתה צרורה בצרור החיים, נוחי בשלום על משכבך אמילי, בובלה שלנו. יהי זכרך ברוך".

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים