חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

גם להם מגיע: גן משחקים

 

בבית הספר היחיד בעיר שמשלב תלמידים בעלי מוגבלות פיזית לצד תלמידים ללא כל מוגבלות, הוצבו מתקני משחק המותאמים לילדים המסתייעים בכיסאות גלגלים * ראש העירייה, דב צור: ”זכותו של כל תלמיד ללמוד ולהשתלב בחברה”

 

 מרגש. בית הספר היסודי אשכולות, שמשלב תלמידים בעלי מוגבלות פיזית לצד תלמידים ללא כל מוגבלות, חנך לאחרונה גן משחקים מונגש בחצר בית הספר. לרגע אחד זה לא נשמע מיוחד למדי אבל עבור התלמידים, זו מציאות אחרת לגמרי. חמישה מתקני משחקים נגישים ברחבת בית הספר מאפשרים לכל התלמידים להתקבץ יחד ולהרגיש ללא כל מוגבלות. כל המתקנים הותאמו במידות, בגבהים ובזויות לשימוש בכיסא גלגלים כך שהילד יכול להשתמש במתקן ללא עזרה של אדם נוסף. במתקנים גבוהים בהם יש צורך בעליה, הותקנו רמפות מיוחדות בהן יכולים ילדים עם כיסא גלגלים לעלות למתקן וליהנות ממנו. הגן הוקם על ידי מינהל שפ"ע ואגף תכנון ופיתוח נופי בעיריית ראשון לציון ובתמיכת ההורים.

בטקס חנוכת הגן החדש השתתף ראש העירייה - דב צור, מחזיק תיק שפ"ע- חבר המועצה אבי חיים, מנהלת בית הספר אוסנת אל על, תלמידים והופעת להקת המחול "יחד" שהביאה הרבה מאוד כבוד שהייתה ללהקה הראשונה, המשולבת תלמידים בעלי מוגבלות פיזית ותלמידים ללא מוגבלות, שהופיעה בפסטיבל למחול בכרמיאל. ראש העירייה, דב צור, אמר בטקס: "מתקני משחקים תמיד מצליחים לייצר קולות של שמחה וצהלה, הפעם הייתה תחושה שהם הצליחו לייצר ערך מוסף. הערך הזה הוא בדיוק המסר הערכי שבית הספר מעביר לתלמידים ולהורים בהשקפת עולמו, בזכותו של כל תלמיד ללמוד ולהשתלב בחברה". מחזיק תיק שפ"ע, חבר המועצה אבי חיים, הוסיף: "התרגשתי מאוד. בית הספר אשכולות הינו בית הספר היחידי באזור המשלב ב=FAוכו את בעלי המוגבלויות. במסגרת תפקידי כחבר המועצה אני פועל כל העת על מנת לסייע לציבור המוחלש בעיר".

מנהלת בית ספר אשכולות, אסנת אל על, ציינה את תודתה לכל מי שעמד לצד בית הספר בהקמת המתחם הייחודי והוסיפה: "המיזם המיוחד התרחב מעבר למה שבית הספר תכנן ומלבד המשחקים, הקימו במתחם הגן המונגש גם סביבת לימוד מהנה הכוללת כיתות הוראה מיוחדות המשמשות את הילדים בעלי המוגבלויות ללימוד מקצועות הלימוד כדוגמת מתמטיקה, מדעים ושפה ואף משמש לחגיגות ימי הולדת."

בית הספר חרט על דגלו פיתוח תלמיד סקרן ורחב אופקים היודע להתמודד עם אתגרים. התלמיד התורם לזולת ומקבל את השונה כאורח חיים". בית הספר משקיע משאבים רבים בפעילויות חינוכיות אשר מציבות במרכזן את העזרה ההדדית, שילוב השונה והתרומה לקהילה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים