חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: פקודי תשע”ו

 

אחרים מדגישים שהמשכן היווה עדות לעובדה שהקב”ה סלח  על חטא העגל הרי חז”ל מספרים שהלוחות ושברי הלוחות הראשונים נשתמרו בארון  העדות...

 

פרשת השבוע מסיימת למעשה את חומש שמות שמתחלק לשני נושאים ראשיים:  מחציתו הראשונה עוסקת בשעבוד מצרים ,עשר המכות ויציאת מצרים. בחלקו השני , החומש עוסק בגאולה  ,מתן התורה ובבניית המשכן.

 פרשתנו  פותחת במילים הבאות:

אֵלֶּה פְקוּדֵי הַמִּשְׁכָּן מִשְׁכַּן הָעֵדֻת, אֲשֶׁר פֻּקַּד עַל-פִּי מֹשֶׁה...

פרויקט  בניית המשכן העסיק מתנדבים רבים ומשאבים לא מבוטלים ולכן משה מגיש לנו דין וחשבון שקוף לכל, על  סך ההוצאות הציבוריות במשך כחצי שנה. מטרת המשכן כשמו  כן הוא ,להשכין את נוכחות השכינה בתוך ישראל.

במדרש מנסים להסביר במספר אופנים את משמעות הכינוי : "משכן העדות".  ובמיוחד בהמשך, כאשר כינו את החלק הקדוש ביותר   "ארון העדות", למה?

.יש המנמקים זאת לעדות על נאמנותו של משה בהוצאות הציבור.וד"ל. (ודי לחכימא ברמיזה- מספיק לראות כמה ראשי ערים ואנשי ציבור נעצרים)ולעובדה שמשה נתמנה על ידי ה’  דוגמאות אלו ממחישות כמה עלינו ללמוד להיות זהירים בכספי ציבור.

אחרים מדגישים שהמשכן היווה עדות לעובדה שהקב"ה סלח  על חטא העגל הרי חז"ל מספרים שהלוחות ושברי הלוחות הראשונים נשתמרו בארון  העדות...ולמעשה רעיון הסליחה קיים בישראל. בהמשך, בית המקדש  סימל את נוכחותו של ה’ בקרב ישראל וכמובן האויבים של אז, וגם בימינו כשראו את חורבן הבית  הסיקו כאילו עזב השם את עמו. זהו לדעתי תמצית הוויכוח על קדושתו של הר הבית בעיני רבים וההתנגדות של האחרים עד היום.והפיגועים השבוע מוכיחים זאת לצערנו.

שבת שלום וחודש טוב

חיים דברת-מודיעין

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים