חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

בברים חוגגים ואיזה מסכנים התושבים

 

בשכונות היוקרה בעיר יכולים לישון בשקט כי אם יש פארק רועש בסביבה הוא ינעל בדיוק בזמן, אבל במרכז העיר חווים התושבים סבל ועינוי מהברים באזור ואין מציל.  העיריה: ”אנו פועלים לשמור על איזון”

 

לפני מס’ שבועות ננעלו עשרות תושבי העיר בתוך פארק הנמצא בסמוך לשכונת מגורים לאחר שהאחראי החליט לנעול את השער וללכת לישון. מדוע בכלל סוגרים פארק בעיר?  זו שאלה שגם התושבים שאלו והיו שניחשו את התשובה : בסמיכות לפארק יש שכונת מגורים יוקרתית ומה לעשות, מן הסתם מתחשבים בתושבים שמשלמים ארנונה גבוהה באזור זה.

אלא שכבר אז עלו רטינות וטענות בקרב הנצורים בפארק על כך שבמרכז העיר למשל, איש לא מתחשב בתושבים המתגוררים בסמוך לברים הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה, למרות שאין כלל מה להשוות בין רעשים שעושים כמה זוגות ומשפחות המגיעים מידי פעם למס’ שעות לבין מה שקורה כאן אצלנו." 

ברים מתחת לבניני מגורים

השבוע ביקרנו באזור בו נמצאים הבארים ושמענו מדיירי הסביבה תלונות רבות על הרעשים הבלתי פוסקים עד השעות הקטנות:

יהודה תושב וותיק ברח’ רוטשילד: "מדוע בעיר גדולה ומבוססת כמו ראשון קשה לעירייה למצוא פיתרון לבעיית אכיפה של רעש בשעות הלילה המאוחרות, במה אנחנו שונים משאר השכונות בעיר "

אולניק תושב רח’ רמז המגורר בסמוך לבר מסעדה בינצ’י: "מעניין מאוד לדעת מה היה קורה אילו הו קמים פאבים רועשים  בסמוך לשכונות היוקרה במערב העיר או בסמוך למקום מגוריו של חבר מועצה בכיר או ראש העיר"    

אולגה דיירת בקומה תחתונה בבניין סמוך למסעדה מוכרת: " בשנים האחרונות אנו חשים אפליה בולטת ביחס לתושבי מרכז העיר על פני השכונות ה "מיוחסות", בכל מקום אחר מקפידים על אכיפת רעשים עד כדי לסגור מתחמים או פארקים ופה  אין כל יחס לטענותינו

 

בר במרכז ראשון

עם או בלי קשר לאותה כתבה שפרסמנו ולכתבה הנוכחית, העלתה השבוע חברת מועצת העיר ליאל אבן זוהר הצעה לסדר ועל פיה תוקם קרן מכספים שיגיעו מהטלת קנסות על בלייני הבארים ומכוניות החונות לא על פי חוק.

הצעתה של חברת המועצה כך מתברר, אינה כל כך מקובלת על דיירים עימם שוחחנו: צביקה ורחל זוג מבוגר תושבי אחד הרחובות הסמוכים: "פתרונות של דוחו"ת לא יעבדו באזור הזה, חייבים לפתור את התופעה באופן כירורגי.. "

אודי בעל פאב פופולרי במרכז רוטשילד: "בידוד לא באמת יפתור לתושבים את בעיית הרעש מאחר ותמיד תהיה המולה ואסופת  אנשים סביב הכניסות לבתי העסק הללו כמו גם צפיפות חניה". 

ומה אומרים בעיריה: "אין מקום בכלל להשוואה בין פארק ציבורי עירוני שניהולו בסמכות הרשות העירונית לבין בתי עסק פרטייםהחברה לביטחון באמצעות פקחיה, פועלת לאכיפת חוקי העזר העירוניים, לרבות אכיפת חוק הרעש כלשונו. כאשר מתקבלת פנייה במוקד העירוני והפקחים אשר מגיעים למקום מבחינים בקיום עבירה מתבצעת אכיפה בהתאם להוראות חוק, אנו קשובים לרחשי ליבו של הציבור ופועלים כל העת לשמור על האיזון האפשרי לשני הצדדים לחיות בשלווה תוך שמירה על אורח חיים אורבני במרכז העיר כמקובל בערים רבות אחרות". 

על אף הממצאים המובאים בכתבה אושר השבוע במועצה (בהתנגדותה של חברת המועצה ליאל אבן זוהר) חוק עזר חדש המאפשר לראש העירייה להוסיף 9 ״ימי רעש״, כלומר ימים בהם מותר לקיים רעש עד שעות מאוחרות לפי שיקול דעתו הבלעדי. חברת מועצת העיר אבן זוהר התנגדה משום שהיא סבורה כי לתושבים יש די והותר ערבים רועשים ונכון לצמצם את ההפרעה ולא להרחיבה.

צילומים: דורון אמסלם

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים