חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ראשון: כמו ברומא, כמו בפריז, כמו באמריקה

 

אחרי שוק האיכרים והפנינג חמישי, החל מהשבוע: בכל ליל רביעי וחמישי יפעל ”בר-רחוב” במדרחוב רוטשילד

 

אחרי שוק האיכרים והפנינג חמישי, מתפנה מדרחוב רוטשילד לקהל הבוגר יותר * שולחנות וכסאות ימתינו לבלייני העיר שייהנו מאווירה טובה, תפאורה היסטורית ומחירים אטרקטיביים * למשל: כוס בירה בעשרה שקלים

 במסגרת התכנית לחיזוק מרכז העיר, יזם ראש העירייה פרויקט חדש לצעירים: "בר-רחוב" במדרחוב רוטשילד, שיפעל החל מהשעה 20:00 בכל יום רביעי וחמישי. בשלב ראשון הפעילות תימשך עד במהלך חודש ספטמבר, וייתכן שיתווספו ימי פעילות נוספים, כגון, שישי בצהריים.

 כבר בימים רביעי וחמישי הקרובים, יוקם הבר במרכז המדרחוב ויוצבו שולחנות וכסאות לכמאתיים בליינים. גם האלכוהול יימכר במחירים נמוכים של 10 ₪ לכוס בירה, כוס יין לבן ב-16 ₪ ועוד.

ראש העירייה דב צור ציין כי למדרחוב יש חיים במשך היום, אך בשעות הלילה הוא לא ממלא את מלוא הפוטנציאל שלו. אנו רוצים שגם צעירי העיר ייחשפו למרכז העיר שלנו וייהנו מכל מה שיש בו.

  את הפעילות מובילים מינהלת המדרחוב ואגף נוער וצעירים בשיתוף החברה העירונית. את הבר מפעילים שני יזמים מקומיים המפעילים ברים בעיר, דניאל סמוכה ועדיאל שלינגר. סמוכה ושלינגר מציינים כי: "אנחנו מאוד נלהבים מהפרויקט. עיריית ראשון לציון הולכת פה למהלך פורץ דרך, מעניין וחדשני שפונה לראשונה לצעירי העיר. למרכז העיר יש כל כך הרבה מה להציע ואנחנו מתכוונים להעמיד פה בר במחירים אטרקטיביים ולהציע אווירה שאין כמוה בשום מקום אחר בעיר. המטרה שלנו היא להפריח את לב העיר ולהראות לצעירים שלנו שהמדרחוב הוא המקום הכי יפה בעיר והוא המקום בשבילם. אנחנו מכינים הפתעות רבות".

עיריית ראשון לציון נוקטת בשורת פעילויות בשנים האחרונות לחיזוק מרכז העיר. לפני מספר שנים נערך שיפוץ משמעותי במדרחוב הוותיק, כל החנויות במדרחוב נדרשו לשפץ את חזיתות הבתים, הוחלפו כל שלטי החנויות ונעשה מאמץ לחדש את פני המדרחוב הוותיק, שהיה לב ליבה של העיר.

בנוסף, הקימה העירייה מינהלת למדרחוב, אשר יזמה שורה של פעולות תרבות ופעילויות אחרות במדרחוב, כגון: חמישי במדרחוב, יריד אוכל, יריד עתיקות, יריד אמנים ועוד.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, מסביר כי המדרחוב הוא לב ליבה של העיר ראשון לציון. הוא נקודת מפגש בין עבר ועתיד, בין ראשון לציון המושבה לראשון לציון העיר, בין מזרח ומערב, ובין מי שהיינו ומי שאנחנו רוצים להיות. בעשורים האחרונים לא הצליח המדרחוב לצמוח ולהתפתח כשאר האזורים המסחריים בעיר ולכן אנו רואים חשיבות אדירה לעורר אותו ולהפוך אותו למרכז עיר שוקק וחי.

 מחזיק תיק המדרחוב, המשנה לראש העירייה, אייל מושיוב, מסביר כי כל הפעילויות המשולבות מיועדות לחדש את פני המדרחוב ולהחזיר עטרה ליושנה במרכז העיר. הצלחנו הצלחה לא מבוטלת וכעת אנחנו פונים לצעירי העיר, שאנחנו מאמינים יכולים לסייע לנו להעיר את מרכז העיר גם בשעות הלילה.

 המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים והנוער דורון אוזן: "אני שמח שיכולנו להוציא לפועל את פרויקט בר-רחוב במדרחוב. זהו המשך ישיר לתרבות הפנאי של סטודנטים וצעירים בעיר ראשון לציון.  כמי שעומד בראש סיעת "הצעירים בראשון" שמתי לי למטרה למנף את תרבות הפנאי לצד ההשקעה בסטודנטים במלגות והלוואו

ואני מקווה שהמטרה שהצבנו להחיות את המדרחוב תעלה יפה והמקום במהלך יום הפעילות ימשוך קהל ויהיה אטרקטיבי, אני מודה לחברי למועצה ומחזיק תיק המדרחוב אייל מושיוב על שיתוף הפעולה בינינו בנושא".

 

צילום: גיל טייכמן

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים