חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המרכז לסיוע לאגרנים כפייתיים

 

כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לתופעה המכונה אגרנות כפייתית והיא עוסקת, כפי שניתן להבין מהשם שלה – באגירה בלתי נשלטת של חפצים ופריטים בביתו של הסובל. אותו אדם קונה, אוסף ואוגר עוד ועוד חפצים מבלי לוותר על שום פריט שכבר נמצא בבית שלו.

 

יתרה מזאת – ייתכן והוא יידע בדיוק אילו חפצים ישנם ואפילו יוודא שכולם נמצאים כאשר יעזוב את הבית ויחזור אחרי פרק זמן מסוים. גם אם נדמה שאין מדובר בתופעה מסוכנת, הרי שמיד נראה שיש מה משום סכנה לא קטנה לבריאותו הפיזית והנפשית של האגרן.

המודעות הזאת לתופעה מגיעה בעצם לשיאה כיום בהימצאותו של מרכז המידע הישראלי לאגרנים כפייתיים – מרכז הנותן מענה מקיף ויסודי לתופעה על שלל התסמינים שלה ושלל הגורמים שלה. המרכז מספק את כל התשובות לכל השאלות שיכולות להישאל על ידי מי שאובחן בעצמו כאגרן כפייתי או מי שהינו קרוב משפחה של אגרן כפייתי. שני אלה יכולים לקבל תשובות ומענה לשאלות על מנת שיבינו עד תום את התופעה ואיך אפשר לחיות איתה שלום ובקלות.

מהי תופעת האגרנות הכפייתית?

כפי שצוין – כשמה כן היא – האגרנות הכפייתית גורמת לסובלים ממנה לאסוף ולאגור חפצים ללא הבחנה וללא יכולת לוותר על אף אחד מהם. אט אט תתמלא דירתו של האגרן בחפצים העומדים ללא שימוש ויחסמו כל מעבר או מקום פנוי. כאשר מדובר גם בחפצים או פריטים גדולים – עלולה להיווצר סכנה בטיחותית, שכן אי אפשר יהיה לנוע בחופשיות בדירה ולעבור בקלות בין החדרים. בנוסף, אבק ולכלוך רבים יצטברו בין החפצים ויהיה זה בלתי אפשרי לבצע בדירה ניקיון יסודי.

השילוב של דירה שלא ניתן לעבור בה במעברים ולכלוך רב עלול לגרום לבעיה בריאותית, שכן כל אותו הזמן האגרן נמצא וגר בדירה, שואף את האוויר המאובק ועם הזמן שכבת האבק מצטברת וגדלה. זהו מקרה קיצוני מאד שבו חייבים לטפל באופן יסודי וכמובן רצוי בטרם יפגע האגרן בעצמו או במי מהמבקרים שלו. זהו הזמן הנכון לפנות אל סיוע ותמיכה מקצועיים מטעמו של המרכז לסיוע לאגרנים כפייתיים.

איזה סיוע יינתן במרכז?

כאמור, המרכז לסיוע לאגרנים כפייתיים מציע שירותים שונים בתחומים רבים הקשורים לתופעת האגרנות – תחום הפסיכולוגיה, התחום הרגשי וכל תחום טיפולי אחר אשר יובן מהמטופל שמומלץ לפנות אליו על מנת לסייע לו. במרכז יקבלו גם החברים ובני המשפחה רשת של תמיכה, עצות וטיפים להתנהלות.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים