חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

לשמור על זכות השתיקה ולבחור עורך דין טוב

 

לא פעם בסדרות ובסרטים אשרבהן הגיבור נאלץ להתמודד עם חשדות שונים שעולים מכיוון המשטרה, ההמלצה הראשונה אותה הוא מקבל היא לקחת עורך דין ולא לומר מילה לשוטרים עד שהוא מקבל אחד כזה

 

לא פעם בסדרות ובסרטים אשרבהן הגיבור נאלץ להתמודד עם חשדות שונים שעולים מכיוון המשטרה, ההמלצה הראשונה אותה הוא מקבל היא לקחת עורך דין ולא לומר מילה לשוטרים עד שהוא מקבל אחד כזה. כל חשוד במדינת חוק חייב לקבל אפשרות לשכור את שירותיו של עורך דין ולהיפגש איתו. כל חשוד גם חייב שתהיה לו הזכות לקבל עורך דין במידה ואין לו יכולת לשכור אחד כזה. לשם כך בדיוק קיימת הסנגוריה הציבורית.

בשביל להבין מדוע חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין ולא לוותר על כך, אנחנו נציג כאן דוגמה ונסביר על בסיסה את חשיבות הרעיון. נניח ואנחנו תושבי ראשון לציון ואנחנו חשודים בגניבה מחנות מקומית. המשטרה מחליטה לעצור אותנו ומאשימה אותנו שאנחנו גנבנו. עומדות בפנינו שתי אופציות, הראשונה, לא לשכור עורך דין ולנסות לפתור את הבעיה בעצמנו, האופציה השנייה כאמור, לשכור את שירותיו של עורך דין בראשון לציון או לחילופין לבקש עורך דין מהסנגוריה הציבורית.

אילו אפשרויות עומדות בפנינו?

אם נבחר באופציה הראשונה, הרי שנעמוד בפני 3 בעיות עיקריות. ראשית, לחוקרים של המשטרה יש הרבה יותר ניסיון בתחום מאשר לנו, הם יצליחו לגרום לנו לומר דברים שונים, כולל דברים שהם לא בהכרח נכונים או דברים שהתרחשו, אך הם ביכולתם וניסיונם מצליחים להוציא מהחשודים.

שנית, אנחנו עלולים לומר דברים שאנחנו לא אמורים להגיד. לפי החוק, כל דבר שאנחנו נגיד בחקירה עלול לשמש נגדנו. עורך דין שמייצג אותנו יכול לומר לנו מה מותר לנו, מה אסור, מתי עדיף לנו לשמור על השתיקה ומתי לא. אלה דברים שלא כל אחד יודע, בוודאי מי אין לו שום רקע משפטי.

שלוש, לצערנו הרב ישנם שוטרים שאינם פועלים באופן ישר על פי החוק. על כן, יש סיכוי סביר שהם ינקטו איתנו בגישה דומה. אם אנחנו נשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי, הוא יידע מתי השוטר עובר על החוק בעצמו ועל סמך זה הוא יוכל להגיש בקשה לביטול משפט או כל בקשה אחרת שיכולה לפגוע בהליך החקירה של המשטרה.

חשוב לומר, שכירת שירותיו של עורך דין בראשון לציון ובכל מקום אחר, לא משנה באיזה עניין, גם בעניינים לא פליליים, היא לא דבר זול, אך היא בהחלט הכרחית וחשובה כפי שאנחנו יכולים לראות. לכן, מוטב שלא לוותר על כך ולבחור את עורך הדין הטוב ביותר שאתם יכולים למצוא.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים