חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ממצאים מדאיגים בביקורת מזון מן החי

 

בשר ועופות פגי תוקף * מוצרי בשר קפואים שנמכרו כטריים * ובעיקר- מחסן סמוי ששימש אטליז ובו בוצעו פעולות עיבוד בשר וייצור ללא רישיון * השירות הווטרינרי העירוני ביצע ביקורת בסופר ואטליז שכונתי והשמיד חצי טון בשר ועופות שצריכתם הייתה עלולה לסכן את בריאות הציבור

 

ביקורת שגרתית של השירות הווטרינרי ב"סופר כרמים" ברחוב היקב בשכונת כרמים בראשון לציון, הובילה לגילוי ממצאים מטרידים ומדאיגים בנוגע למכירת מזון מן החי (בשר עופות דגים ומוצריהם).

צוות השירות הווטרינרי העירוני שכלל את הרופאה הווטרינרית ד"ר יפעה רביב-דיין ותברואן מוסמך תומר כהן, הגיעו לבית העסק וביקשו להציג בפניהם תכניות בית העסק, כולל המחסנים המשמשים לאחסון המזון המשווק בעסק בכלל ובאטליז המצוי בסופר בפרט.

הכמויות הגדולות של הבשר והעופות שנמצאו באטליז עוררו את חשדם שכן הן לא תאמו את נפחי האחסון הקיימים במקום. כמו כן,  מספר מוצרי בשר שנמכרו באטליז כמו שניצל בקר פרוס דק לא תואם את מכשירי החיתוך שהיו באטליז, כלומר השניצל המדובר לא נחתך במקום.
צוות השירות הווטרינרי התרשם כי בעל העסק מסתיר מהם, סיים את הביקורת והחל לבצע חקירה של הנושא. במקביל הגיע
  מידע לשירות הווטרינרי שמצביע על מחסן סמוי נוסף שאינו מצוי בתוכניות העסק. במרחק של מספר רחובות משם, בתוך חנות ששימשה בעבר כאטליז ומשמשת כיום כמחסן,  אותרו מקררים ומקפיאים רבים, המכילים כמויות עצומות של בשר ועופות. במקום נמצאו שולחנות עבודה, מכונות וכלי עבודה המעידים על ביצוע פעולות עיבוד וייצור ללא רישיון.

חלק ממוצרי הבשר היה ארוז בשקיות ניילון ללא סימון מזהה כנדרש בחוק. מוצרי בשר שסומנו במפעל שייצר אותם כטריים, הוקפאו ונשמרו במקפיאים. מוצרי בשר אחרים שנקנו קפואים הופשרו במקום לצורך מכירה כטריים.

חמור מכך, נמצאו מוצרי בשר ועופות אשר תוקף חיי המדף שלהם פג. בזמן פעילות הצוות במקום, נמצא בעל העסק מסתתר. בבירור קצר הוא הודה בפני הצוות שהמקום משמש מחסן לא מאושר לאטליז שבסופר השכונתי וקיומו הוסתר כבר זמן רב מהרשויות. בעקבות הממצאים הושמדו במקום כחצי טון מוצרי בשר מן החי (בקר ועופות) וכנגד בעל העסק ינקטו הליכים משפטיים.

מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, מוסיף כי השירות הווטרינרי העירוני ימשיך לפקח על עסקי המזון בעיר ולדווח לציבור על ממצאים חריגים שימצאו, כל זאת למען בריאות הציבור בעירנו.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים