חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב על השריפות

 

שלום ילדים בשבוע שעבר במדינה שלנו עברה שבוע קשה במיוחד עם שריפות בכל הארץ. שריפות שרובן נגרמו מהצתה של יערות וחורש טבעי, שיש בהם חיים שלמים, של עצים צמחים ובעלי חיים, שזהו ביתם. הגשם שעדיין לא היגיע בשבוע הזה והרוחות החזקות

 

דברים מהלב : שלום ילדים בשבוע שעבר במדינה שלנו עברה שבוע קשה במיוחד עם שריפות בכל הארץ. שריפות שרובן נגרמו מהצתה של יערות וחורש טבעי, שיש בהם חיים שלמים, של עצים צמחים ובעלי חיים, שזהו ביתם.

הגשם שעדיין לא היגיע בשבוע הזה והרוחות החזקות, בצרוף היובש של השדות והיערות, גרמו לאש להתפשט במהירות עצומה לכל כיוון ובתים רבים נשרפו . ומשפחות שלמות נותרו בלי בית . וכל המזכרות והחיים שנשארו בבית בזמן השריפה נעלמו ברגע אחד. אש זה דבר מסוכן והוא לא משחק ילדים. יש שריפות רבות שנגרמות גם בגלל רשלנות וזה אומר שלא מכבים את האש בסיום פעילות כמו : מנגל , וסיגריות שמבוגרים מעשנים שבמקום לכבות במאפרה את הסיגריה הם זורקים אותה מהחלון בוערת ואש קטנה עם רוח חזקה יכולים לגרום לשריפה גדולה ולכן ילדים אני מבקש מכם להיות אחראים במשפחה שלכם . ולדאוג שאף אחד לא ישחק באש סתם.

ואפילו מותר לכם לשאול את ההורים אם הם כיבו את הגז בבית או את הגחלים אחרי המנגל . אמנם חנוכה בפתח ובקרוב נדליק את הנרות , וגם שם נצטרך להיזהר משריפות, ועל כך נדבר לקראת חנוכה. כבר אפשר להריח את ריח הסופגניות בכל קניון, ובקונדיטוריות הרבות שיש. ראיתי סופגניות גדולות וקטנות עם מילוי מיוחד וטעים, כשאני הייתי ילד את הסופגניות מילאו בריבה . וכיום הסופגניות ממולאות במגוון רחב של טעמים כמו שוקולד, ריבת חלב, חלווה, ועוד..

נכון שהסופגניות טעימות אבל מאוד משמינות ולא בריאות, מותר לאכול סופגנייה אבל לא להגזים. אני משאיר את הטעם לחג החנוכה ולא אוכל לפני חן, כי הסופגנייה היא מאכל לחג החנוכה. אני ממליץ לכם לחפש במחשב דרך האינטרנט ולקרוא על הסופגניות וכמה שהן לא בריאות עם כמות השמן שיש בהם ושאר החומרים שמרכיבים את הסופגנייה. מותר לאכול ולא להגזים . שבוע טוב ושקט לכולם.

פינת המכתבים: 

שאלה : לאיציק הליצן שלום קוראים לי נועם ואני בן 10 . בחופשת החנוכה יש לנו טיול מתנועת הצופים שבא אני חניך כבר כמה חודשים ומאוד ניהנה מהפעילות, הבעיה שלי שאני מאוד רוצה לצאת לטיול אבל פוחד מילד שכל הזמן מציק לי וצוחק עלי. אני לא יודע מה לעשות ההורים שלי מאוד רוצים שאצא לטיול ואני פוחד מהילד הזה. אימא שלי הציעה שנשאל אותך מה לעשות כי אנחנו כל שבוע קוראים את מה שאתה כותב לילדים. אני אשמח שתענה לי דחוף.

תשובה : לנועם החמוד אתחיל בזה שאתה כן צריך לצאת לטיול. ואמשיך בזה שאסור לאף אחד למנוע ממך את חופש שלך. ואם יש דבר כזה צריכים לטפל בו מיד. ויש דרכים מקובלות לטיפול, בילדים מהסוג הזה שעושים חיים קשים לילדים אחרים שקצת יותר חלשים מהם. אני לא חושב שאתה חלש ואתה לא צריך לפחד ממנו. אני מציע שביחד עם אחד ההורים שלך תפנו לרכז השבט או למדריך האחראי ותשתפו אותם בחשש שלך. אני בטוח שהם ימצאו את הדרך הנכונה לפעול כדי שאתה תצא לטיול ותיהנה. אל תיתן לאף אחד בעולם להפריע לך בחיים. חג שמח וטיול מהנה.

ההמלצה השבועית :

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש "במדינת חברותא" מאת אתי רוזנטל בהוצאת אופיר ביכורים  מתרחש במדינה מיוחדת בה גרים, בשלום ובשלוה, בובה, דובון, כלבלב, שועלון ובעלי חיים נוספים. יום אחד מגיח מאחורי ההר ומזדחל לגבעה במדינת חברותא יצור מוזר בשם "ריב". תכונתו המיוחדת של היצור היא כי כל אקט של אלימות כלפיו, כדוגמת : מריבה, פחד, כעס ושנאה, גורמים לו לגדול ולהפוך ל"חזק בכל הממלכה".

במדינת חברותא  פוגש   "ריב"  בבעלי חיים שונים :  בעקרב, בנחש, בחתול, בסוסון, ובדינוזאור. הם מגלים כלפיו חשדנות ומגיבים בעוינות לניסיונותיו לפגוע בהם.  היצור ’ריב’ בתגובה גדל ומתעצם. לדוגמה: "בַּדֶּרֶךְ פָּגַשׁ עַקְרָב וְחָשַׂף לְעֻמָּתוֹ שִׁנַּיִם. עָקַץ אוֹתוֹ הָעַקְרָב, וְהַיְּצוּר – גָּדַל בֵּינְתַיִם", ועם הסוסון:  בַּדֶּרֶךּ פָּגַשׁ סוּסוֹן וְשָׁלַח כְּלַפָּיו טְלָפַיִם. חָרַד הַסּוּסוֹן וּבָעַט, וְהַיְּצוּר – גָּדַל וְשָׁעַט".

הבדיחה השבועית:

אבא קנגורו שואל את אמא קנגורו: "איפה קנגורו בן?".

האימא מסתכלת בכיס ואומרת: "אוי לא, כייסו אותי!".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים