חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

סיפור לפרשה : ויצא יעקב

 

כרב הקהילה הייתי פעיל בהכנות לאירוע  החשוב הזה, עם שאר ראשי עדות והדתות  ותכננו להתכנס בבית התרבות העירוני לאחר התהלוכה ההמונית  ושם תוצג כל קהילה  וייחודה בפסיפס האנוש

 

תמונה  גדולה עיטרה את הכותרת הראשית בעיתון בשפה האנגלית שבניו-זילנד בתחילת ינואר 1990. בדברי ההסבר מתחתיה נכתב שהתמונה נלקחה מתהלוכה ברחוב הראשי של וולינגטון עם כל נציגי הציבור. בשורה הראשונה נראיתי  אני צועד בלבוש חזן עם מגבעת שחורה  על ראשי וטלית על כתפיי ובידי הימנית אוחז ספר תורה.

היה זה באירוע שהיווה  התחלה של ציון מאה וחמישים שנה להסכם היסטורי  משנת 1840בין בית המלוכה הבריטי לראשי השבטים המאורים אחרי מלחמה שנמשכה שנים רבות. ההסכם ידוע בשם וייטאנגי ושלראשונה ניתנה  בו אזרחות שווה לשבטים הפולונזים בשני האיים וניו--זילנד נוספה לרשימת המושבות הבריטיות.

כרב הקהילה הייתי פעיל בהכנות לאירוע  החשוב הזה, עם שאר ראשי עדות והדתות  ותכננו להתכנס בבית התרבות העירוני לאחר התהלוכה ההמונית  ושם תוצג כל קהילה  וייחודה בפסיפס האנושי.

ולכן ,כנציג היהודים  החלטתי לצאת עם התלבושת הכי יהודית . כשהגיע תורי לדבר הנחתי את ספר התורה על השולחן ופתחתי בקריאת פרשת השבוע  בטעמי המקרא ,ולאחר מכן  תרגמתי והסברתי שמאז, יעקב ,היהודי יוצא לגלות ונודד וחוזר חלילה,

הדגשתי בהסברי את החלום של הסולם ומלאכים המלווים אותו והשם שניתן:"בית א-ל" הוא שמו של בית הכנסת האורתודוקסי שלנו כמו במקומות רבים בעולם(B.H.C)

 עברו כעשרים ושבע שנים וביום ראשון השבוע ,לראשונה מזה מאה ושבעים ושבע שנה הוכנס  בתהלוכה ובריקודים במרכז היהודי ספר תורה חדש שנכתב כולו בניו זילנד.(ולא הובא מאירופה כמו האחרים)

הכול התחיל ביוזמה של יהודי  מקומי שהחל  במצווה קדושה זו לפני כשנתיים ולצערי ולצער המשפחה הלך לעולמו בדיוק לפני שנה.

ת.נ. צ. ב. ה.(אפשר לקרוא על האירוע ביוטיוב Martin Chait)

שבת שלום. הרב חיים דברת

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים