חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

 עובדת ציבור מנצחת בירוקרטיה

 

”אני נוהגת לומר לנשים שפונות לעזרתנו שאנחנו לא ניתן לבירוקרטיה לשבור אותנו , אנחנו נשבור אותה” *  מנהלת מרכז זכויות נשים עירוני זכתה בפרס קו הידידות בכנס הראשון של התוכנית ”אורלי וגיא” * ”הצלחתה לפרוץ את גבולות הבירוקרטיה בתחום זכויות אזרח ובתחום זכויות נשים בפרט” נימקו השניים

 

"אני נוהגת לומר לנשים שפונות לעזרתנו שאנחנו לא ניתן לבירוקרטיה לשבור אותנו , אנחנו נשבור אותה" *  מנהלת מרכז זכויות נשים עירוני זכתה בפרס קו הידידות בכנס הראשון של התוכנית "אורלי וגיא" * "הצלחתה לפרוץ את גבולות הבירוקרטיה בתחום זכויות אזרח ובתחום זכויות נשים בפרט" נימקו השניים

מזה שש שנים שבתוכנית הבוקר "אורלי וגיא" מפעילים את קו הידידות. מדובר בפרויקט שמלווה על ידי התוכנית ומציע עזרה ליווי ופתרון לכל המתמודדים בבירוקרטיה כזו או אחרת. השנה, לראשונה, קיימו הזוג הטלוויזיוני כנס ראשון בשם "הכוח לשנות- מאחריות לשליחות" בבית ציוני אמריקה בתל אביב. במרכז הכנס העניקו אורלי וגיא את פרס קו הידידות לעובד ציבור מנצח בירוקרטיה. עו"ד דנה אייזנר-לביא, מנהלת מ.נ.ע.- מרכז זכויות נשים עירוני בעיריית ראשון לציון, היא אחת ממקבלות הפרס וזאת לאור "הצלחתה לפרוץ את גבולות הבירוקרטיה בתחום זכויות אזרח ובתחום זכויות נשים בפרט" כך נימקו גיא מרוז ואורלי וילנאי.

לאייזנר-לביא סיפור מיוחד לכשעצמו, בהיותה נערה בראשון לציון הייתה יושבת ראש פרלמנט הנוער העירוני ובתקופת לימודי המשפטים ניהלה בקמפוס קו חם לסטודנטיות שנפגעו מהטרדה מינית וכן יזמה בשיתוף עם יועצת ראש העיר קו חם לנשים נפגעות אלימות בראשון לציון. לאחר סיום ההתמחות בלשכה לסיוע משפטי של משרד המשפטים יזמה בשיתוף עם יועצת ראש העירייה ובתמיכת ראש העירייה את הקמת מרכז הזכויות במטרה לצמצם את אי השוויון המגדרי בחברה באמצעות סיוע לנשים במיצוי זכויות והנגשת משאבים. בשנת 2006 הקימה את מ.נ.ע.- מרכז זכויות נשים עירוני שהפך למוסד ששמו הולך לפניו עם כ-15 עורכות דין וכ-35 מתנדבות המסייעות ללמעלה מ-3000 נשים בעיר בכל שנה.

מרכז זכויות נשים עירוני הממוקם ברחוב הרצל 68 פועל במסגרת המשרד לקידום מעמד הנשים ומעניק שירות ללא תשלום הכולל ייעוץ משפטי והכוונה בכל תחומי החיים , ליווי נשים נפגעות אלימות לבהמ"ש ולמשטרה, סיוע בהתנהלות הבירוקרטית מול הרשויות השונות, ניסוח בקשות דחופות, ייעוץ לניהול כלכלת המשפחה , ייעוץ תעסוקתי  ועוד.

כמו כן, על רקע המפגש עם מאות נשים בחודש שנתקלות בחסמים מצליחה עו"ד אייזנר-לביא לזהות צרכים ייחודיים לנשים בכלל ולאמהות חד הוריות בפרט ולכן פועלת בשיתופי פעולה עם ארגוני החברה האזרחית ובבית המחוקקים לצורך העלאת המודעות הציבורית  לצרכים ולחסמים מפריזמה מגדרית.

מנהלת מ.נ.ע ,עו"ד דנה אייזנר – לביא, הסבירה כי השירות הייחודי שמעניקה העירייה באמצעות מ.נ.ע. מסייע בהסרת חסמים בירוקרטיים ומשפטיים וביצירת שוויון הזדמנויות "אני נוהגת לומר לנשים שפונות לעזרתנו ומתאכזבות כל פעם "שחסר עוד מסמך" לבקשה שהגישו, שאנחנו לא ניתן לבירוקרטיה לשבור אותנו , אנחנו נשבור אותה. ופיצחנו את השיטה: דבקות במשימה , נחישות, למידת הנהלים ושיתופי פעולה" . ראש העירייה, דב צור, בירך את עו"ד אייזנר-לביא  ואמר כי היא מבטאת את תכלית עבודת העירייה, לשרת את תושבי העיר ולאפשר להם לממש את זכויותיהם. מחזיקת תיק נשים ושוויון מגדרי, חברת המועצה לימור גור, הוסיפה "מדובר באישה מדהימה עם טוב לב ללא גבולות, נתינה אינסופית, חכמה ורגישות והכל למען נשים שזקוקות לכך. מרגש מאד לראות שהיא מקבלת פרס והכרה על פועלה".

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, איריס כגן, סיכמה: "אין התרגשות גדולה מזו. רשת נשים ראשון לציון מקיימת את ההבטחה והחזון שקורא לנשים למנהיגות לשוויון ולמעורבות. אין לי אלא להצדיע למנהלות הפורומים והמיזמים שעושות ימים כלילות להשפיע לשנות ולהיטיב את עולמינו".

יש לציין כי מרכז זכויות נשים עירוני נותן מענה במגוון תחומים ופועל בשיתוף פעולה עם המוסדות השונים וכן עם כל הגורמים העירוניים וכך  בין היתר חבר למינהל לשילוב חברתי בעירייה לצורך יצירת מענה משותף ליישוב סכסוכים בין בני זוג בהסכמה- "מתגשרים יחד". המיזם אותו מובילה עו"ד אייזנר-לביא בשיתוף עם שירן לוסטיג מנהלת מחלקת קהילה ועם שמואל אשכולי מנהל מרכז הגישור מציע סיוע בגישור בין בני זוג באמצעות מודל ייחודי המבוסס על התובנה שמדובר באירוע מורכב המלווה ברגשות רבים ולכן ההליך מנוהל על ידי צוות מגשרים מקצועי המונה שני אנשי מקצוע: עו"ד ומטפל/ת (עו"ס, פסיכולוג/ית וכד’),  המשלימים זה את זה בהיבטים המשפטיים והרגשיים.

נציין עוד כי בכנס השתתפו גם שר האוצר- משה כחלון, השרה לשוויון חברתי- ח"כ גילה גמליאל, מנכ"ל קבוצת פרטנר, איציק בנבנישתי, משנה למנכ"ל הביטוח הלאומי- אילנה שרייבמן ועוד.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים