חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

שינוי כיוון בקריירה / הפורום

 

שאלה לאפרת פלאט,מאמנת בתחום הקריירה והתעסוקה, מרויטל, תושבת מודיעין: לאחר שנים בתחום הקונדיטוריה, אני חושבת על הסבה לעבודה קלה יותר ועם זאת יצירתית. חשבתי בכיוון של גרפיקה או עיצוב. איפה כדאי ללמוד ואיך אוכל לבדוק התאמה? לתשובתה של אפרת, כנסו.

 

שאלתה של רויטל: לאחר 10 שנים של עבודה בתחום הקונדיטוריה, אני חושבת על הסבה. התחום מאוד קשה ומחפשת עבודה קלה יותר ועם זאת יצירתית. חשבתי בכיוון של גרפיקה או עיצוב. איפה כדאי ללמוד ואיך אוכל לבדוק התאמה?

 

תשובת המומחית אפרת פלאט

רויטל שלום רב! 

כשעושים שינוי בתחום הקריירה/תעסוקה ובכלל, כדאי להקדיש זמן לחקור מה הרצון האמיתי שלנו בבואנו לשנות. כלומר, לא רק ממה אנחנו רוצים להיפרד (העבודה הקשה בקונדיטוריה) אלא גם מה אנחנו מבקשים להכניס לחיים שלנו שכרגע פחות או בכלל לא נוכח. ניכר שיש בך יצירתיות שמחפשת אפיק חדש... הייתי בודקת מה חשוב לך לבטא דרך העשיה שלך (תכונות, כישורים, יכולות)? מהן התשוקות שלך, מה את נהנית לעשות? מה נותן לך משמעות? וגם מהי סביבת העבודה הרצויה לך? (שעות עבודה, סביבה פיזית, סוג אינטראקציה עם אנשים ועוד...)  

איסוף התשובות כאן יתחיל לתת לך כיוון, ואחריו תוכלי לחקור מקצועות שונים ולראות את מידת ההתאמה שלהם לרצונות ולצרכים שלך - ולא להיפך - כלומר, לא לבדוק האם אני מתאימה לגרפיקה/עיצוב אלא האם זה מתאים לי? האם זה תואם את הרצון שלי, את הצרכים ואת הערכים שחשוב לי להביא לידי ביטוי בעשיה שלי.

ממליצה גם לראיין אנשים שעוסקים בתחומים שמסקרנים אותך, גרפיקאים ומעצבים מתחומים שונים (יש מגוון גדול מאוד בתחום העיצוב) ולשמוע על איך נראה יום העבודה שלהם כדי "להרגיש" האם זה הכיוון ולחקור מה הדרך שעשו לשם, והיכן כדאי ללמוד מניסיונם של אנשים בשטח. כמובן שגם חיפוש במודעות דרושים בתחום המבוקש יתן לך אינדיקציה לדרישות השוק ולבחינה מה נדרש ממך היה וזו תהיה בחירתך בסופו של תהליך.

יש כאן דרך לעשות וניתן לעשות אותה בהנאה מהדרך ומהתהליך, ולבנות בהדרגה ובצעדים קטנים מסלול קריירה חלופי ורצוי עבורך. 

שיהיה בהצלחה גדולה ומוזמנת להיעזר בי בהמשך הבירור.

 

אפרת פלאט - אימון והכוונה בנושאי קריירה ותעסוקה. 
 קישור לפייסבוק עסקי -    אפרת פלאט אימון והכוונה תעסוקתיים
נייד: 054-2326870 
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים