חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

הנהלת העירייה אישרה את תקציב הפיתוח של העיר

 

 בתי ספר, מעונות, גנים חדשים * אולם ספורט מתקדם * שיפור מערך המחשוב ועוד * תקציב הפיתוח שאישרה עיריית ראשון לציון כולל תקציב נכבד למערכת החינוך בראשון לציון

 

הנהלת העיר בראשון לציון אישרה את תקציב הפיתוח של העיר העומד על למעלה ממיליארד שקלים. עיריית ראשון לציון מתכוונת להשקיע בעשרות מיזמים לפיתוח העיר, בין היתר מערכת החינוך צפויה לקבל תקציב נכבד בגובה כ-200 מיליון ₪.

חלק ניכר מהתקציב מוקצה לפיתוח מוסדות חינוך בשכונות החדשות ובעיר הוותיקה. כך למשל בשכונת רקפות יושלם תכנון כל מוסדות החינוך והציבור. 12 גני ילדים ייבנו בשכונה, כמו גם שלוש מעונות ומרכז נוער קהילתי. בשכונת האירוס החדשה ייבנו שישה גני ילדים ומתנ"ס. בשכונת נחלת מערב ייבנו שישה גני ילדים, שלוש מעונות יום ומרכז לתנועת נוער. בנוסף למקיף י"ג שייבנה בשכונת נרקיסים החדשה במזרח העיר, העירייה צפויה לבנות מקיף נוסף, מקיף י"ד שיכלול 42 כיתות. גם הוא, צפוי להיבנות בשכונות החדשות במזרח העיר. לצד המקיף החדש, ייבנו שני בתי ספר יסודיים חדשים.

מערבה יותר, לשכונות הוותיקות במזרח העיר, יוקמו עשרה גני ילדים, בין היתר במרום ראשון, קרית האמנים, מישור הנוף ועוד. הגימנסיה הריאלית, בית הספר העל יסודי הוותיק בעיר, יזכה באולם ספורט חדשני ומתקדם שיוקם בעלות 18.5 מיליון ₪. כאמור בית הספר עבר שינוי דרמטי בשנים האחרונות. כזכור, בית הספר הוותיק הוקם בשנות ה-50 בלב העיר כאשר עם השנים נבנו סביבו בניני מגורים וכיום לא ניתן להגדיל את שטחו. באישור חריג של משרד החינוך, קידמה העירייה פתרון חלוצי ויוצא דופן לבנות את בית הספר לגובה. כאמור במסגרת השינויים, הוחלט להעתיק את אולם הספורט ולבנות אולם ראוי לפעילויות הספורט של בית הספר ולקבוצות הספורט ההישגיות של הגימנסיה.

העירייה תקצה גם כ-11 מיליון ₪ לשדרוג מערך התקשוב במערכת החינוך בעיר. תכנית האב לתקשוב מוסדות החינוך בעיר נולדה מתוך הצורך להתאים את מערכת החינוך לעידן הנוכחי ולאפשר לתלמידים לרכוש כישורים ללמידה בעידן של ידע: סביבה דיגיטלית, עבודה בצוות, שיתוף הידע ולמידה חברתית. תכנית התקשוב נותנת בידי מערכת החינוך את כל הכלים הנדרשים לצורך כניסתה לעולם החדש.

ראש העירייה, דב צור, הביע סיפוק מאישור תקציב הפיתוח ואמר: "מדי שנה אנחנו מעלים את סכום ההשקעה בתלמיד ולשמחתנו רואים את התוצאות, ראשון לציון היא העיר הגדולה עם אחוז הזכאות הגבוה ביותר ומנגד עם אחוז הנשירה הנמוך ביותר. הנתונים מדברים בעד עצמם, לפני עשור עמדה ההשקעה בתלמיד על כ-1600 ₪ וכיום על כ-4500 ₪. תקציב הפיתוח מאפשר לנו להבטיח פיתוח מוסדות חינוך ברמה הגבוהה ביותר גם בשכונות החדשות וגם המשך הקמת גני ילדים ומעונות בשכונות במזרח העיר".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים