חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

המדור של איציק הליצן

 

שלום ילדים בעוד שבוע נחגוג את חג השבועות ,ואני באופן אישי מאוד אוהב את התקופה הזו כי יש בה את המבחר הכי גדול של פירות

 

דברים מהלב: שלום ילדים בעוד שבוע נחגוג את חג השבועות ,ואני באופן אישי מאוד אוהב את התקופה הזו כי יש בה את המבחר הכי גדול של פירות. ואחד התחביבים שלי ללכת לשוק הכרמל ולעבור בין הדוכנים של הפירות ,להריח את הריח הנפלא. ולראות את הצבעים המדהימים והשונים. הטעם של הפירות בתקופה הזו של השנה הוא הכי טוב והכי טרי .ורוב הפירות מגיעים לשוק ולחנויות ישירות מהמטעים של החקלאים. ולא מקירור ששם מאחסנים פירות לכל השנה. יש את האפרסק , השזיף, המשמש,דובדבנים, נקטרינות, ענבים, מלון , אבטיח, בקרוב גם עונת התאנים והאגסים תתחיל. לאכול פירות או לאכול צבעוני זה באוד בריא . אז ילדים חמודים זה הזמן לשבת מול הטלוויזיה עם צלחת פירות , או לבקש מההורים לחתוך לכם .

אתם יכולים גם לפסל עם פירות על הצלחת ולאכול את הפרי. אפשר גם לבקש מההורים להכין לכם שייק פירות קר וטוב. ואפילו אפשר להכין קרטיבים בבית מהפירות .כשאני הייתי ילד אימא שלי הייתה מכינה לנו קומפוט שזה מיץ של הפירות עם חתיכות פרי אחרי שהיא הייתה מבשלת אותם ומכניסה אותם למקרר. וזה כל כך טעים קר.. אבל עוד רעיון אחד למשהו טעים שאפשר להכין עם פירות העונה עוגת פירות.. או עוגה ששמים עלייה חתיכות של משמשים ועליהם ג’לי...וכשזה קר זה טעים מאוד.

אז אני פונה כאן גם להורים תנצלו את התקופה שבה יש את השפע של פירות הארץ. שיש בהם את הוויטמינים שהגוף שלנו כל כך צריך . ותיקחו את הטיפים והרעיונות ותעשו אותם ביחד עם הילדים וכך תעודדו אותם לאכול פירות.. בימים אלה הרשמה לקייטנות הקיץ בעיצומה , ונותר לנו עוד חודש עד סוף שנת הלימודים והחופש הגדול. כשאתם נרשמים לקייטנה במיוחד הפרטיות תבדקו שיש להם רישיון לניהול קייטנה של הרשות המקומית ומשרד החינוך וכמובן את הביטוחים המתאימים לכל מקרה של פציעה או חבלה במהלך הקייטנה. שבוע טוב לכולם..

  פינת המכתבים :

שאלה :לאיציק הליצן שלום קוראים לי ענת ואני גרה בתל אביב ובקרוב חוגגת יום הולדת 7 אני מקשיבה לך כל שבת בבוקר ברדיו עם ההורים שלי ואחותי הקטנה ורציתי לדעת למה לא זכיתי אצלך עד היום בכלום בתוכנית ולא הצלחנו לעלות לשידור אני רוצה להיות ילדת יום הולדת ולקבל הרבה מתנות איך אתה בוחר למי לחגוג ולמי לא תענה לי על כך בבקשה תודה ענת.

תשובה :לענת החמודה אני מאוד שמח שאת ומשפחתך מקשיבים לי מדי שבת ברדיו ואני מצטער לשמוע שניסית לעלות לשידור ולא הצלחת את צריכה להבין שברגע שאני פותח את קו הטלפון לשידור יש אלפי ילדים שמנסים ולא כולם מצליחים אז תמשיכי לנסות ואני בטוח שתצליחי .את ילד יום ההולדת אנו בוחרים לפי הגרלה בין מאות המכתבים והפקסים שמגיעים מדי שבוע ובמקרים יוצאים מן הכלל אני מחליט לשמח ילד שזקוק לכך מכל מני סיבות שזה לא המקום לפרט בכל מקרה אני מזמין אותך להתארח אצלי באולפן ואולי תעלי בהגרלה ותהי ילדת יום הולדת בהצלחה.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על גילי קאופמן בת 8 מקריית אונו שבדרך חזרה הביתה מבית הספר ראתה גוזל של ציפור שכנראה נפל מהקן שלו. גילי אספה את הגוזל ולקחה אותו הביתה. ונתנה לו מים לשתות . וכשההורים חזרו מהעבודה הם לקחו את הגוזל לווטרינר ובכך הצילו את החיים של הגוזל כל הכבוד לגילי החמודה.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש בַּבָּה הַכִּבְשָׂה הַגִּבּוֹרָה שכתב אֶפְרַיִם סִידוֹן - מִבְּכִירֵי סוֹפְרֵי הַיְּלָדִים בָּאָרֶץ. בֵּין סְפָרָיו: ״מַעֲלֵה קָרָחוֹת״, ״אוּזוּ וּמוּזוּ מִכְּפַר קַאקַארוּזוּ״, ״הַתָּנָ״ךְ בַּחֲרוּזִים״, עֲלִילוֹת פֶרְדִינַנְד פְּדָהצוּר בְּקִצּוּר״ וְעוֹד.

אִיתָמָר טַל - אָמָּן הַיּוֹצֵר וּמְאַיֵּר בִּפְּלַסְטֶלִינָה.

מֻכָּר לְרַבִּים בִּזְכוּת הַכִּבְשָׂה הַמְּפֻרְסֶמֶת בַּבָּה, הָאֲהוּבָה עַל יְלָדִים בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם כֻּלּוֹ. בַּבָּה הַכִּבְשָׂה הַגִּבּוֹרָה בַּבָּה שֶׁלָּנוּ הַכִּבְשָׂה הַשְּׁחוֹרָה, הִיא כִּבְשָׂה שׁוֹדֶדֶת וּמַפְחִידָה נוֹרָא. אֲבָל, יְלָדִים, אַל דְּאָגָה הִיא פּוֹגַעַת רַק בְּמִי שֶׁעוֹשֶׂה דָּבָר רַע. עַל כָּל הַרְפַּתְקְאוֹתֶיהָ וְכָל מָה שֶׁקָּרָה, תִּקְרְאוּ בְּ״בַּבָּה הַכִּבְשָׂה הַגִּבּוֹרָה״. מומלץ בחום..

הבדיחה השבועית:

שאלה:  "מה עושה מדען שרוצה להתחתן?".

תשובה:  "מציע ניסויים…".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים