חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

הקשר בין עיצוב, בריאות ועץ מלא

 

עץ מלא הוא ככל הנראה הכוכב הראשי של עולם העיצוב הבריאותי והוא אכן בעל תכונות חיוביות רבות במיוחד בבחירת ריהוט לחדרי ילדים, מיטות ילדים אך גם בבחירת סלונים מעוצבים מעץ מלא

 

הסיטואציה היא כזאת: אנחנו עוברים לתזונה מאוזנת, משלבים באורח החיים שלנו פעילות גופנית, נוסעים לחופשה כדי להתנקות ולהירגע ועושים כל מאמץ להטיב את הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. אז מה עם הרהיטים בבית? גם כאן יש בשורות משמחות. 

מעבר לפן האסתטי והחיבור למגמות המובילות בזירת העיצוב, שמים בשנים האחרונות דגש רב על ייצור רהיטים בריאים יותר. הכוונה היא להעדפה מכוונת לשימוש בחומרים נושמים, ידידותיים, טבעיים בעלי חזות יפה תוך התחשבות בסביבה ובבריאות.

נפלאות העץ המלא
עץ מלא הוא ככל הנראה הכוכב הראשי של עולם העיצוב הבריאותי והוא אכן בעל תכונות חיוביות רבות במיוחד בבחירת ריהוט לחדרי ילדים, מיטות ילדים אך גם בבחירת סלונים מעוצבים מעץ מלא .
עץ מלאזהו חומר טבעי, חזק ועמיד ארוך שמשתבח עם השנים וגם תורם לאווירה שלווה בסביבה.עץ מלא אינו מתנפח מתעוות או מתפורר ועמיד בתנאי לחות וכל מזג האוויר, הוא בריא ואינו פולט חומרים מזיקים לסביבה.
לרוב מדובר בעצים מסוג עץ מלא אורן פיני (עץ גושני קל לעיבוד ועמיד הנחשב לסוג האיכותי ביותר מבין האורנים), עץ מלא בוצ’ר קרוליינה (עמיד, חזק ומומלץ ביותר), עץ ליבנה לבוד (בעל חוזק מכאני ברמה גבוהה), עץ מלא אלון (בעלרמת עמידות גבוהה– נפוץ ברהיטים לסלון ולאמבטיות). חשוב מאוד שכל חלקי הרהיט יהיו מעץ מלא ללא שילובים של חומרים כמו MDF, סיבית ומזונית כיוון שבתהליך ייצור של חומרים אלה קיים שימוש בדבקים וחומרים מהם מתנדפים רעלים שמזיקים לבריאות ולסביבה.


מעץ מלא ניתן לייצר גם עיבודים מסוגננים ועל זמניים וכך ליהנות גם מהמימד הבריאותי וגם מהחזות האסתטית של העץ. ברהיט מעץ מלא תוכלו ליהנות מיופיו של העץ גם בקצות הפלטות ובקרניזים בין אם בטקסטורה הטבעית שלו או בפסים של שכבות העץ הטבעי. זאת לעומת יצירת קאנט בצורה מלאכותית ברהיטים מצופי פורמייקה או מלמין.

מה מומלץ לבדוק בבחירת מיטות ילדים, ארונות ופריטי ריהוט אחרים?

  • שימוש בעץ מלא ללא שילובים של MDF, סיבית, מזונית או מלמין.
  • חשוב שרהיט העשוי מעץ מלא יטופל בצבע ולכה ללא כימיקלים רעילים, זאת כדי לשמור שכל הרהיט ייחשב בריא וידידותי לסביבה.
  • רהיט שעבר צביעה אפוקסית בתנור, סביר להניח כי לא מדובר בעץ מלא אלא בMDF.
  • דרשו את התחייבות היצרן לחומרים מהם בנוי הרהיט וכן אחריות הכוללת את כל החלקים.

בבחירת רהיט מעץ מלא אתם בוחרים בדרך חיים עם סגנון, איכות ובריאות למען ילדיכם והמשפחה כולה.

המאמר נכתב על ידי האוס אין המתמחה בעיצוב וייצור חדרי ילדים מחומרים טבעיים ועץ מלא.

 

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים